SKAÐI Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 (endret) Lang historie kort, finn selger var uærlig og vare som skulle sendes for penger jeg overførte har aldri blitt sendt. Fant dette når jeg googla litt Ta en kikk på tvangsfullbyrdelseslovens § 7-2. Send henne et kort brev, redegjør for hva som ble avtalt, påpek at betaling ikke er skjedd, og at kravet vil bli sendt til tvangsinndrivelse. Etter to-tre uker, dersom intet er skjedd, så sender du begjæring om tvangsinndrivelse til namsmannen i kommunen hun bor, med henvisning til § 7-3. Pass på å legg ved beskrivelse av hvordan betaling skulle skje, samt utskrift av bankkonto som viser at betaling ikke er skjedd. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å få dette mest mulig skuddsikkert? Har jo selvfølgelig skriftlig avtale på mld, samt på vipps-overføringen. Endret 3. mai 2017 av SKAÐI Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 (endret) Først true uformelt med anmeldelse til politi, gi ho 1 dags frist. Det kan hende de får kalde føtter da, det virket for meg en gang. Vent 1 dag, så går du i gang med prosessen du selv har i den posten der. Ser ut som den beste måten du kan gå frem på lovlig. Endret 3. mai 2017 av Taurean Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Ja, har gjort dette allerede. Er vel mer om hvordan konkret jeg bør gå frem i i forhold til tvangsinndrivelsen for å få den saken mest mulig vantett jeg lurer litt på. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 (endret) Dette er vel tilfeldigvis ikke den personen du nevnte i luringer og tilbudstråden vel? Endret 3. mai 2017 av xClaymanx Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Er tilfeldigvis den jo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå