Gå til innhold

Nord-Norge deles i to

22 stemmer

1. 1. Riktig å dele Nord-Norge i to

• Ja
      8
    • Nei
      8
    • Usikker
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, slå hele Sameland sammen til en eneste region, og sett opp grensestasjon like nord for Namosos. Bli kvitt de skitne nordlendingene!!

La ikke disse lykkejegerne komme sørover og ta for seg av velferdsgodene. Hjelp dem der de er (om man absolutt må)!!

latxzd498ks3sls3padakahibf5ef7ftasrkhq96

http://www.aftenposten.no/norge/politikk/Nord-Norge-deles-i-to-620392b.html

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, slå hele Sameland sammen til en eneste region, og sett opp grensestasjon like nord for Namosos. Bli kvitt de skitne nordlendingene!!

La ikke disse lykkejegerne komme sørover og ta for seg av velferdsgodene. Hjelp dem der de er (om man absolutt må)!!

latxzd498ks3sls3padakahibf5ef7ftasrkhq96

Helt enig, jeg bor i NordNorge, og siden vi står for 97% av verdiskapningen så høres ditt forslag fantastisk ut :D

Så kan forvaltningen sørpå bare dø ut :D

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Nei nå får du gi deg! Nord-norske flykninger har like mange rettigheter som andre flyktninger. (Kanskje mer pga kulden!) Husk at de flykter fra naboer, arbeidsledighet og all annen elendighet.

Jeg sier; øk flyktningkvoten fra nord!

Lenke til kommentar

Er det lov å spørre hva du skal med all denne friheten? 

Gjøre som jeg vil, i motsettning til å gjøre som politikerne vil, så lenge jeg ikke skader andre.

Det virker som om det eneste du vil er å sitte og trolle sosialdemokrater på diskusjon.no. Du trenger ikke alle denne friheten din for å gjøre det. 

Lenke til kommentar

High North News melder at Nord-Norge deles i to. Er det en klok beslutning?

Personlig synes jeg vel at man kunne avskaffet hele fylke-/region-nivået. Men færre er bedre enn flere her.

Geir :)

Og la staten bestemme alt i stedet? 

Lenke til kommentar

Syns godt vi kan dele landet i to jeg! Nord-Norge og Sør-Norge! Dæven vi skal bli rik her nordpå.

Helt klart, er trist å se at verdier melkes ut av nordnorge og sørover mens lite kommer tilbake.

er heeelt håpløst..... er seriøst nesten 100 mil i bil fra Tromsø til kirkenes

• Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg vel at man kunne avskaffet hele fylke-/region-nivået. Men færre er bedre enn flere her.

Nei. Personlig vil jeg flytte den makten nedover til kommunene, ikke oppover til staten.

Lenke til kommentar

Nei. Personlig vil jeg flytte den makten nedover til kommunene, ikke oppover til staten.

Ja, det er et bedre forslag. La kommunene konkurrere om å tilby den beste politikken, og så kan folk bosette seg der de vil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...