Gå til innhold

Her er Microsoft Surface Laptop – norske priser avslørt


Anbefalte innlegg

Chromebook kan kjøre Office 365.

Og angående skjermer og byggkvalitet har man ganske mye å velge i.

 

Nå er jeg ikke personlig noen fan av chromebook, men jeg skjønner poenget og målgruppen.

 

Surface Laptop, derimot, virker som om de ikke har klart å bestemme seg. Men det er sikkert noen som vil betale 24.000 for en dual core I7 kun for å kjøre Word og Powerpoint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Surface Laptop, derimot, virker som om de ikke har klart å bestemme seg. Men det er sikkert noen som vil betale 24.000 for en dual core I7 kun for å kjøre Word og Powerpoint.

 

I flere bedrifter er vel dette hva de fleste gjør. Man må uansett kjøpe "proffbærbar" (ala ThinkPad, Dell Latitude, MacBook Pro, etc) og disse er priset i samme klasse som Surface, og hos flere blir de uansett kun brukt til Word og Powerpoint.

 

Og så har du selvfølgelig dem som kjøper en dyr macbook pro og ender opp med å kun bruke Safari for facebook :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg tror markedet er der, det er mange som vil ha en godt bygget og pen maskin å jobbe med men som verken skal kompilere eller kjøre Photoshop. 

 

Bare vent du. Om et par år vil alle få øynene opp og innse at den  eneste måten å skrive dokumenter på er å skrive og så kompilere dem i LaTeX!

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Premiummaskin i form av design, vekt, pekeflate - og tastaturkvalitet er en ting, men en i7? Ser for meg at den versjonen kun blir kjøpt av folk som uansett oppgradrerer til Windows Pro. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vel, det innebærer fortsatt ekstra arbeid (om enn lite) for brukeren. Altså, jeg skjønner hvorfor MS gjør det: De vil selge Windows S. Likevel virker det unødvendig tungvindt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vel, du har ved flere anledninger klaget over "out of the box experience" med Windowsmaskiner, selv om det også innebærer lite arbeid å fikse :p

 

EDIT: Hovedpoenget var uansett at en i7 ville vært overkill for dokumenthåndtering og dermed ganske idiotisk å kjøpe for folk som kun vil kjøre Word og Excel -- unless they really want to Excel...

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vil ikke påstå at det er så overkill på en laptop, men vil våge meg til å påstå at det er overkill hvis du du kun vil kjøre Word og Excel :p

 

Dog, i7 versjonen er eneste versjon som kommer med 512 GB lagringsplass, og det er vel en del "ikke proffe" brukere som trenger en del plass til feriebilder og feriefilmer, så det kan kanskje forsvares.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vel, skal ikke argumentere mot det :p Du kan også lage en nettleser i Brainfuck eller Lolcode, uten at jeg ville anbefale det (lolfox anyone?)

 

Apropos det, hvordan vil det være med macroer og avanserte plugins til Excel på Windows S? Vil de være fullt støttet, eller har de begrensninger slik de hadde på Windows RT? Og hvor stor frihet har et excel plugin? Kan det tenkes at det er plugins der ute som benytter seg av Win32-APIet og dermed ikke vil fungere på Windows S?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...