Entity extraction Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Har gått til innkjøp av https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/QE65Q7FAMTXXC/samsung-65-qled-4k-uhd-smart-tv-qe65q7famt?scid=Pricecomparison2988 Jeg gikk litt frem og tilbake og vurderte OLED istedenfor, men endte med denne. Har jo 30 dager på meg å eventuelt returnere den. En bekjent av meg sier at jeg har kjøpt katta i sekken og må returnere den snarest. Han baserer sin viten på en eller annen artikkel i lyd og bilde. Regner med at det er denne: http://www.lydogbilde.no/nyheter/slik-velger-du-riktig-tv Jeg er så langt fornøyd med Tven. Må nok kalibrere den, men synes tven er flott. Det irriterer meg at en bekjent plumper ut med svada nmår han ikke selv har peiling. Jeg har jo heller ikke snøring, bare syntes det så ut som en bra tv. Så, hvis noen har gode argumenter for, eller mot min valgte TV så hadde jeg satt stort pris på enten å sette denne bekjente på plass, evt benytte meg av 30 dager retur. Noen vil sikkert si, "bare du er fornøyd med tven, drit i andre" Joda enig i det, men jeg skulle gjerne fortalt kroppen at han tar feil. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Jeg vil ikke si at du har gjort et dårlig kjøp, absolutt ikke. Vi snakker om Samsung og denne kom ut i februar 2017, så ganske fersk. Quantum dot + LED = QLED enkelt og greit. Det Samsung ikke har gjort i år er å skrote LED baklys til fordel for Electroluminescent nanoparticles. Det kommer i 2018 vil jeg anta. Hva angår lyd, tjaa der har jeg ingen aning, et eget lyd-anlegg er å foretrekke. Du må nesten spørre ham, hva er problemet? Endret 2. mai 2017 av funkweb Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 QLED er ikke verdt prisen akkurat nå, QE65Q7F er praktisk talt identisk i bildekvalitet mot fjorårets UE65KS8005... Se på disse testene: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7f http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks9000 Dette er av de amerikanske modellene, men det er de nærmeste modellene. For den prisen du har betalt kunne du kjøpt en UE65KS9505, som har vesentlig bedre kontroll over dynamikk og sortnivå enn Q7F har. Eventuelt TX65DX900, som har enda bedre kontroll over baklyset enn KS9505 mot høyere inputlag. Panasonic er forøvrig den eneste TV-produsenten som har en spillmodus med 10-punkts hvitbalanse. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Takk for svar. Jeg får tenke litt på det. Tester jeg har lest og sett sier jo "god tv...men" Mine erfaringer så langt er bare positive. Lyden er bedre en tidligere Samsung TVer jeg har hatt. Bildet er fantastisk, men det trengs nok kalibrering. Smart tv funksjonen er veldig bra og mye raskere en min gamle 55 tommer fra Samsung.. Jeg merker den har dårlig innsyn Prisen er jo høy, helt klart, men man må jo betale for ny teknologi. Prisen er ikke det første jeg ser på. Jeg sammenlignet flere tver i butikken, inklusiv en OLED fra LG. For meg så var den QLED fra samsung det som passet mine øyne best. Men så begynner man å google, snakke med folk, og lese reviews osv. Og bli usikker. Jeg har 30 dager på meg på å bestemme meg Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 For å understreke: det er ingen forskjell på QLED og SUHD, det er nøyaktig samme teknologi. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 De siste årene så har i hvertfall Expert hatt sånne DNB-mastercardkampanjer i slutten av mai, så om ikke annet så vil det potensielt være mulig å spare 7000 ved å handle på den måten. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Fikk meg en 65KS8005 da den kom i fjor, erstatning for en reklamasjon. Prisen på nett var da ca 34000. Tror ikke det var mer enn 4-5 måneder senere før prisen var ned med nesten 10000. Og duppet vel under 20000 etter litt over halvåret. Synes det er ekstremt prisfall og hadde blitt smått furten om jeg hadde faktisk betalt 34000. Mao, ikke kjøp nylansert tv. Når det er sagt, de nye samsung-tvene nå har et vanvittig bra bilde eller du har jobbet litt med kalibreringen. Rett ut av eska er det derimot ikke bra, selv etter å ha switchet vekk fra butikksettings. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Kjøpte KS8005 til 16000,- mye tv for pengene. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 For å understreke: det er ingen forskjell på QLED og SUHD, det er nøyaktig samme teknologi. Denne påstanden har jeg gått tilbake til Elkjøp, Expert, Hifi klubben og komplett.no med. Ingen av dem jeg spurte var enig i den påstanden, naturlig nok. De vil jo selge. Jeg har nok kjøpt noe som er unødvendig dyrt, men noe tabbekjøp rent bortsett fra prisen, det er det kanskje ikke. Foreløpig kommer jeg ikke til å bruke angrefristen. Tven er jo fantastisk god... Jeg fortsetter å spøre såkalte "eksperter" om det er stor forskjell på QLED og UHD. Før eller siden får jeg sikkert et svar. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Denne påstanden har jeg gått tilbake til Elkjøp, Expert, Hifi klubben og komplett.no med. Ingen av dem jeg spurte var enig i den påstanden, naturlig nok. De vil jo selge. Det er fordi de ansatte på Expert/Elkjøp/Lefdal ikke er interessert i å undersøke hva teknologien de selger faktisk er for noe, jeg vil foreslå å be dem forklare nøyaktig hva som gjør QLED forskjellig fra LED. Det bør ikke komme som et sjokk at en butikkansatt vil anbefale et produkt sterkere eller svakere avhengig av antall kroner h*n tjener på å selge produktet. Komplett har jeg ingen anelse om hvilke instruksjoner de får, men det er tvilsomt at de samme kundebehandlerne som svarer på spørsmål om prosessorer, griller, vaskemaskiner, høyttalere, og TV-er vil vite om alle tingene som Samsung gjør med TV-ene sine med mindre de er interesserte i å finne ut av forskjellene på fritiden sin. Jeg fortsetter å spøre såkalte "eksperter" om det er stor forskjell på QLED og UHD. Før eller siden får jeg sikkert et svar. QLED er et navn Samsung har gitt for TV-er der de plasserer et lag med nanopartikler kalt Quantum Dots som absorberer lysbølger på en gitt bølgelengde og emitterer lysbølger i en ny bølgelengde for å gi et renere spekter av rødt, grønt, og blått lys. Dette gjør det mulig å vise et større fargeområde. UHD-TV er en oppløsning spesifisert til enten 3840x2160 piksler eller 7680x4320 piksler, dette gjør det mulig å vise mer detaljerte bilder. Lenke til kommentar
skjamsjung Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 QLED er veldlig likt OLED i utseendet på navnet. Har du lys stue? Konge tv! Bedre enn oled, men har du mørk stue? fortsatt konge, men oled vinner marginalt på sortnivå og clouding. Du er heldig som kan kjøpe deg en slik tv! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Jeg fortsetter å spøre såkalte "eksperter" om det er stor forskjell på QLED og UHD. Før eller siden får jeg sikkert et svar. QLED er en teknologi. UHD er oppløsning altså hvor mange pixler/prikker TV'en kan vise, kan sammenlikne det med megapixel (MP) på kameraer, høyere MP = bedre bilde (ikke helt sant, men sant nok) Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 hmmmhttps://www.tek.no/artikler/test-samsung-qe65q7f/382419 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 virker som begrepene går litt i surr for deg Primatet. Heldigvis kan du stole på det Noreng sier for det er helt riktig Personlig ville jeg valgt Oled 10 av 10 ganger fremfor q7. Så lenge Samsung bruker lys og så vil det være problem med lekkasje og clouding. Man kommer ikke vekk fra det. Q7 er en flott tv ingen tvil, men for 35k ønsker hvertfall jeg noe sinnsykt. ikke noe med klare svakheter. Om jeg ikke tar helt feil så støtter vel ikke Samsung Dolby Vision heller? Noe jeg absolutt ville hatt mtp at HDR standardene ikke er helt spikret. Oleden til LG er rett og slett mer futureproof. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q7f http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6 <- fjorårets OLED. Nye C7 er fortsatt en god del dyrere. Som sagt samsungen er for all del veldig bra, men den er ikke 35k bra når du kan få fjorårets KS8005 for 16k og den er knapt forskjell. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 12. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2017 Takk for alle svar. Jeg prøvde en oled fra lg først, i min stue ble det feil. Jeg liker QLED skjermen, og kommer ikke til å bytte den. Synes tven er god jeg, den dekker alle mine behov. Mulig jeg har gjort et dumt kjøp, men for å svare på mitt eget spørsmål, "har jeg gjort en tabbe?" Nei, jeg har ikke det. Jeg har kjøpt en dyr TV som sikkert dropper minst 10k i pris om 6 mnd. Men jeg har kjøpt en god tv som både jeg og kona liker. 35K tar vi oss råd til. Men takk for alle gode innspill, det var interessant lesing. 1 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Så lenge du er fornøyd med produkt og pris nå er det jo tipp topp 3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Takk for alle svar. Jeg prøvde en oled fra lg først, i min stue ble det feil. Jeg liker QLED skjermen, og kommer ikke til å bytte den. Synes tven er god jeg, den dekker alle mine behov. Av ren nysgjerrighet, hvordan ble OLED feil i din stue? Viktigste er som andre har sagt at du er fornøyd Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 13. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2017 Tja, jeg satte opp en Oled i stua, kikket på tv og film. Gjorde det samme med Qled. Qled føltes bare bedre, kanskje noe med lys å gjøre. Er en stor og lys stue med mange store vinduer. Både kona og jeg syntes Oled var en veldig pen tv, med flott bildekvalitet. Men når vi skulle se tv midt på dagen, så var Qled bedre. Ikke alle som har en mørk hule til å ha tven i Lenke til kommentar
barezell Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 (endret) Hmm, har du tv-en på dynamisk? Greit at Qleden potensielt har litt mer nits enn Oled, men på vanlig shitty tv sending skulle man uansett ikke se forskjell i lysstyrke "Argumentene" du kommer med høres ut som noe butikk folk har fortalt deg stemmer det? Blir straks en C7 Oled på meg. Veldig spent på hvordan det blir:P Endret 13. mai 2017 av barezell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå