Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Det er helt greit, men likevel vil jeg forfølge spørsmålet ved å si at den som oftest står i veien for frihet er ens eget selv, det er en selv som forhindrer en fra å oppnå fullstendig frihet ...  :)

 

Ha en fri dag ..

Hva tenker du at det er å være fullstendig fri, da? Å ha alle mulige valg og fakisk kunne velge blandt alle disse?

 

 

Jeg ønsker frihet!

 

"jeg" slutter å tro på og identifisere meg med dette "jeg som ønsker", dermed forsvinner "jeget" og med det forsvinner også alle ønskene, og tilbake blir da bare frihet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker frihet!

 

"jeg" slutter å tro på og identifisere meg med dette "jeg som ønsker", dermed forsvinner "jeget" og med det forsvinner også alle ønskene, og tilbake blir da bare frihet

Om du forsvinner er du vel ikke mer? Er ikke-eksistens det samme som frihet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg ønsker frihet!

 

"jeg" slutter å tro på og identifisere meg med dette "jeg som ønsker", dermed forsvinner "jeget" og med det forsvinner også alle ønskene, og tilbake blir da bare frihet

Om du forsvinner er du vel ikke mer? Er ikke-eksistens det samme som frihet?

 

 

Før du ble innpodet den konvensjonen at du er den du nå mener og tror du er var du vel noe annet, altså når du var et lite barn ...

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Islam, kristenheten. jødedom har ikke samme gud , 1.Joh 2:22: Han er Antikrist, han som fornekter Faderen ( Jehova ) og Sønnen.

 

Kristendommen Bibelen : Hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus ( Messias ), den salvede. Han er Antikrist. ( 1.Joh 2:22 )

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Islam, kristenheten. jødedom har ikke samme gud , 1.Joh 2:22: Han er Antikrist, han som fornekter Faderen ( Jehova ) og Sønnen.

 

Kristendommen Bibelen : Hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus ( Messias ), den salvede. Han er Antikrist. ( 1.Joh 2:22 )

Hvem er Abraham og Isak sin gud?

 

De kristnes.

Jødenes.

Muhammedanernes.

 

Kanskje Toraen har endret seg, men hverken Koranen eller Bibelen har det!

 

Edit:

Yahwey, Abrahams gud er fortsatt "The Hebrew God".

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

 

Den ene guden sier vel "du skal ikke ha andre guder enn meg" og det sier vel kanskje den andre også? Så det blir vel litt problematisk :)

Ikke hvis du velger Islam og kristendom og jødedom. De har felles gud. Da får du 3 på en gang.

 

 

Det blir litt som å velge T.H White, Marion Zimmer Breadley og Hal Foster's versjon av Kong Arthur og ridderne av det runde bord på samme gang. Tre vidt forskjellige tolkninger av en og samme mytologisk skikkelse. 

Lenke til kommentar

Under løvhyttefesten blir Jesu samtale med de religiøse lederne stadig heftigere. Jeg vet at dere er Abrahams ætt. Men dere vil drepe meg, for mitt ord får ikke rom hos dere. Jeg taler om det jeg har sett hos Faderen og dere gjør det dere har hørt hos deres far. Selv om Jesus ikke sier hvem deres far er, gjør han det klart at deres far ikke er den samme som hans Far. Uvitende om hvem Jesus har i tankene, svarer de jødiske lederne: Vår far er Abraham. De mener at de har den samme tro som Abraham, som var Guds venn.

 

Men Jesus sjokkerer dem ved å si: Var dere Abrahams barn, gjorde dere som Abraham. Ja, en ekte sønn tar etter sin far. Så fortsetter Jesus: Men dere vil drepe meg - en mann som har sagt dere sannheten, som han har hørt av Gud. Det gjorde ikke Abraham. Så sier Jesus igjen: Dere gjør som deres egen far. De forstår fremdeles ikke hvem Jesus snakker om. De holder fast ved at de er ekte sønner av Abraham og sier: Vi er ikke født i hor. De hevder at de er sanne tilbedere i likhet med Abrahan og sier derfor: Vi har en far, det er Gud.

 

Men er Gud virkelig deres far. Jesus svarer: Var Gud deres far, da hadde dere elsket meg. For jeg er utgått fra Jehova Gud og er kommet til dere. Jeg er ikke kommet av meg selv, men han har sendt meg. Hvorfor skjønner dere ikke det språk jeg taler. Jesus har forsøkt å vise disse religiøse lederne hvilke følger det vil få at de forkaster ham. Men nå sier han rett ut: Dere har djevelen til far og dere vil gjøre det deres far ønsker. Hva slags far er djevelen. Jesus omtalte ham som en morder og sa også. Han er en løgner og løgnens far.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...