Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du klarer å se bort ifra motsigelsene mellom kristendommen og islam så kjør på.

F.eks i islam tror de jo jesus var en vanlig profet og ikke guds sønn, i kristendommen tror de at han var sønn av en gud.

Klarer du tro begge deler?

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er underforstått at man må se bort fra motsigelser hvis man er religiøs, selv om man bare følger én.

Åpenbart, men det blir enda "værre" om man samtidig skal følge to motstridende religioner.

Men jeg ser ikke problemet om man klarer å tro på begge, det er da opp til alle hva de selv vil tro på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man følge 2 religioner samtidig ?

F.eks kristendommen og islam ?

 

Hvis det ikke går, hvorfor det?

Hvorfor ikke tro på alle? Da er du i det minste ærlig nok til å ikke avfeie noen da alle har like mye beviser for seg... 

 

Og hvorfor noen av de stupide og prmitive avartene av jødedom? Hvorfor ikke en religion som gjør deg til et ærligere og bedre menneske og ikke en hykler?

Lenke til kommentar

 

Kan man følge 2 religioner samtidig ?

F.eks kristendommen og islam ?

 

Hvis det ikke går, hvorfor det?

 

Nei, da blir gudene til de respektive religionene sinte, og sjelen din blir delt i to og hver del må brenne evig i hvert sitt helvete.

 

 

Den ene guden sier vel "du skal ikke ha andre guder enn meg" og det sier vel kanskje den andre også? Så det blir vel litt problematisk :)

Det er den samme guden. Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan man følge 2 religioner samtidig ?

F.eks kristendommen og islam ?

 

Hvis det ikke går, hvorfor det?

 

Klart du ikke behøver velge, og den tilstanden er vel også den minst risikable 

 

 

 

“I maintain that truth is a pathless land, and you cannot approach it by any path whatsoever, by any religion, by any sect. That is my point of view, and I adhere to that absolutely and unconditionally. Truth, being limitless, unconditioned, unapproachable by any path whatsoever, cannot be organized; nor should any organization be formed to lead or to coerce people along any particular path. If you first understand that, then you will see how impossible it is to organize a belief. A belief is purely an individual matter, and you cannot and must not organize it. If you do, it becomes dead, crystallized; it becomes a creed, a sect, a religion, to be imposed on others”

― Jiddu KrishnamurtiKrishnamurti: 100 Years

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Du kan teknisk sett bare følge en religion. Eksempel; Hvis du har to femtilapper så har du totalt en hundrelapp. De to femtilappene er svært like, men hundrelappen er helt forskjellig. Hvis du følger to religioner så følger du egentlig bare en siden totalen ikke er lik noen av dem. Altså en "ny" religion du har sveiset sammen selv.

 

Uansett hvor like de er så vil du ikke kunne si at din tro er identisk med den ene eller den andre. Så har vi problemet med at de fleste religioner mer eller mindre krever at du følger kun dem.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Du må velge. Du har ikke noe valg.

 

Hvem skal forhindre meg?

 

 

Var bare litt sarkasme fra min side.  I Norge står du fritt til å velge å gjøre hva du vil :-)

 

 

Det er helt greit, men likevel vil jeg forfølge spørsmålet ved å si at den som oftest står i veien for frihet er ens eget selv, det er en selv som forhindrer en fra å oppnå fullstendig frihet ...  :)

 

Ha en fri dag ..

Lenke til kommentar

 

 

 

Du må velge. Du har ikke noe valg.

 

Hvem skal forhindre meg?

 

 

Var bare litt sarkasme fra min side.  I Norge står du fritt til å velge å gjøre hva du vil :-)

 

 

Det er helt greit, men likevel vil jeg forfølge spørsmålet ved å si at den som oftest står i veien for frihet er ens eget selv, det er en selv som forhindrer en fra å oppnå fullstendig frihet ...  :)

 

Ha en fri dag ..

 

 

Ja det har du rett i :-)

Lenke til kommentar

Det er helt greit, men likevel vil jeg forfølge spørsmålet ved å si at den som oftest står i veien for frihet er ens eget selv, det er en selv som forhindrer en fra å oppnå fullstendig frihet ...  :)

 

Ha en fri dag ..

Hva tenker du at det er å være fullstendig fri, da? Å ha alle mulige valg og fakisk kunne velge blandt alle disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...