Gå til innhold

boliglån, må man dra til banken?

Anbefalte innlegg

åssen foregår dette,Må man personlig innom banken for å snakke med dem om dette?

Jeg ser på nettsida til nordea at man kan søke boliglån gjennom nettet, Men betyr det at man da slipper å møte personlig i banken?

Er det mulig å gjøre alt dette på nett? 

Endret av girfaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg møtte bare opp en gang hos Nordea for å signere papirene, resten gjorde jeg via nett.

Jeg fikk det altså behandlet og godkjent uten å møte opp, men måtte signere på de faktiske lånepapirene hos banken.

Hos DNB måtte jeg også møte opp i banken for å signere.

Så du må antagelig komme deg dit en gang.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er mulig å gjøre alt på nett, litt avhengig av banken. Da jeg fikk boliglån i Skandiabanken for 7-8 år siden snakket jeg ikke med et menneske.

I enkelte tilfeller er det dog lettere å få lån hvis du kan snakke med noen. Ikke alle passer inn i den "automatiske" søknadsprosessen, og har kanskje mer informasjon og opplysninger å komme med som kan gjøre det lettere å få lån.

Lenke til kommentar

Jeg møtte bare opp en gang hos Nordea for å signere papirene, resten gjorde jeg via nett.

Jeg fikk det altså behandlet og godkjent uten å møte opp, men måtte signere på de faktiske lånepapirene hos banken.

Hos DNB måtte jeg også møte opp i banken for å signere.

Så du må antagelig komme deg dit en gang.

Jeg tror jeg bare signerte med Bank-ID, jeg. 

Anonymous poster hash: 26f2b...0a0

Lenke til kommentar

har 300k ca.

tenkte låne 2mill 

har et lån fra lånekassen på 130k

300k er akkurat det egenkapitalet du trenger på 2 millioner, da det er 15% som er kravet.

Ser ut som at rundt 2 millioner er ca det du maks kan få, både mtp inntekt og egenkapital.

Du kan jo sjekke Nordea sin kalkulator her: https://www.nordea.no/privat/lan/lan-til-hus-leilighet-og-hytte/boliglanskalkulator.html

Det er jo uansett bare å søke og ta det derifra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...