girfaen Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) åssen foregår dette,Må man personlig innom banken for å snakke med dem om dette? Jeg ser på nettsida til nordea at man kan søke boliglån gjennom nettet, Men betyr det at man da slipper å møte personlig i banken? Er det mulig å gjøre alt dette på nett? Endret 2. mai 2017 av girfaen Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Man må ikke innom banken. Skandiabanken for eksempel, har ikke engang kontor. De gjør alt på nett. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Jeg møtte bare opp en gang hos Nordea for å signere papirene, resten gjorde jeg via nett. Jeg fikk det altså behandlet og godkjent uten å møte opp, men måtte signere på de faktiske lånepapirene hos banken. Hos DNB måtte jeg også møte opp i banken for å signere. Så du må antagelig komme deg dit en gang. Endret 2. mai 2017 av aklla Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Det er mulig å gjøre alt på nett, litt avhengig av banken. Da jeg fikk boliglån i Skandiabanken for 7-8 år siden snakket jeg ikke med et menneske. I enkelte tilfeller er det dog lettere å få lån hvis du kan snakke med noen. Ikke alle passer inn i den "automatiske" søknadsprosessen, og har kanskje mer informasjon og opplysninger å komme med som kan gjøre det lettere å få lån. Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 hva er det vanligvis man legger ved av dokumenter ? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Lønnslipper og selvangivelse/skattemeldinger er en god begynnelse. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Det står hva man vil ha, evt. tar de kontakt etter du har sendt søknaden. Men de siste 3 lønnslippene, siste selvangivelsen og evt. kopi av arbeidskontrakten er vel ikke så uvanlig? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 åssen foregår dette,Må man personlig innom banken for å snakke med dem om dette? Nei. Sånn var det i gamle dager. Bare ta kontakt på chaten deres og de sender deg et tilbud. Anonymous poster hash: 26f2b...0a0 Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg tjener ca 400k i året men har en 70 prosent stilling Blir dette et problem trur dere? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg møtte bare opp en gang hos Nordea for å signere papirene, resten gjorde jeg via nett. Jeg fikk det altså behandlet og godkjent uten å møte opp, men måtte signere på de faktiske lånepapirene hos banken. Hos DNB måtte jeg også møte opp i banken for å signere. Så du må antagelig komme deg dit en gang. Jeg tror jeg bare signerte med Bank-ID, jeg. Anonymous poster hash: 26f2b...0a0 Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 har 300k ca. tenkte låne 2mill har et lån fra lånekassen på 130k Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg tjener ca 400k i året men har en 70 prosent stilling Blir dette et problem trur dere? Du får neppe lån til å kjøpe deg en flerromsleilighet i Oslo, for å si det sånn. Men et par mill burde gå greit. Anonymous poster hash: 26f2b...0a0 Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Ja, det er hardt å være fattig Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 har 300k ca. tenkte låne 2mill har et lån fra lånekassen på 130k 300k er akkurat det egenkapitalet du trenger på 2 millioner, da det er 15% som er kravet. Ser ut som at rundt 2 millioner er ca det du maks kan få, både mtp inntekt og egenkapital. Du kan jo sjekke Nordea sin kalkulator her: https://www.nordea.no/privat/lan/lan-til-hus-leilighet-og-hytte/boliglanskalkulator.html Det er jo uansett bare å søke og ta det derifra Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Få deg en kausjonist. Ja, det er hardt å være fattig, men man blir gjerne fattig når man girfaen. Anonymous poster hash: 26f2b...0a0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå