Gå til innhold

Hvilket grafikkort til egpu?


Anbefalte innlegg

Skal ordne meg en egpu løsning, men vet ikke helt hvilket skjermkort jeg skal gå for. Sist jeg handlet kort var når 600-serien til nvidia var nytt :)

 

Kortet i maskinen er et 2gb 960m som forsåvidt duger til de nyeste spillene på medium/low i 1080, men vil ha et kort som gir penere grafikk og mer fps.

 

For rundt 2000-2500 får jeg et 1060 nytt eller et eldre titan brukt, er det gitt at det nyere kortet er best?

 

Spiller for øyeblikket disse på medium og low settings i 1080 med 20-40fps:

Warthunder

Steel Division

Player Unknowns battlegrounds

Squad

 

Ønsker å spille witcher3, arma3, skyrim og de over på hvertfall medium og jevn flyt.

[CPU og mengde ram duger i massevis, er 960m som svikter bare for å ha nevnt det]

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ordne meg en egpu løsning, men vet ikke helt hvilket skjermkort jeg skal gå for. Sist jeg handlet kort var når 600-serien til nvidia var nytt :)

 

Kortet i maskinen er et 2gb 960m som forsåvidt duger til de nyeste spillene på medium/low i 1080, men vil ha et kort som gir penere grafikk og mer fps.

 

For rundt 2000-2500 får jeg et 1060 nytt eller et eldre titan brukt, er det gitt at det nyere kortet er best?

 

Spiller for øyeblikket disse på medium og low settings i 1080 med 20-40fps:

Warthunder

Steel Division

Player Unknowns battlegrounds

Squad

 

Ønsker å spille witcher3, arma3, skyrim og de over på hvertfall medium og jevn flyt.

[CPU og mengde ram duger i massevis, er 960m som svikter bare for å ha nevnt det]

Såvidt jeg husker fra da jeg hadde 960m selv så er den på høyde med 750 ti(desktop) ca. 

 

Jeg kan veldig lite om egpu(vet bare hva det er) og vet ikke om det er noen bottlenecker som reduserer hastigheten på gpuen kontra når man bare plugger den i pcie slotten på en vanlig stasjonær pc, men et 1060 3gb er ca  tilsvarende 970(vanlig desktop versjon) versjon ytelse, mens 6gb ligger nærmere gtx 980 ytelse.

 

Jeg ville prøvd å ungått å kjøpe en eldre titan med mindre du får knasende god priser på denne fordi A) de har en tendens til å¨være overprisa b) de har referansekjølere C) de har riktignok ofte bra "compute" egenskaper, men du skal jo bruke det for spilling og ikke (bitcoin osv) mining. Nvidia er ikke så flinke til å holde gamle skjermkort med oppdaterte drivere i tillegg, så du vil sannsynlig få mer fps for penga med 1060 3gb eller en annen litt nyere "gaming" gpu. 

 

Angående hvilket kort som gir mest for penga(når du inkluderer brukte og nye skjermkort) er litt vanskelig å si, men om vi snakker nytt så ville jeg nok ikke gått for noe dyrere enn det du foreslår(2000kr klassen) med setupen din.

 

Så du må velge litt selv hva som er viktigst 1060 3gb nytt med garanti for 2000 eller 1500 kr for 970 brukt uten garanti. Med mindre du har gsync skjerm så kan det også være verd å ta en titt på amds 480 kort. Trur det gir mer for penga enn 1060 3gb til samme prisen ca (2000)

 

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/amd/xfx-radeon-rx-480-rs-4gb/236443.11110/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Thunderbolt3 har maks 40Gbps, så det er vel endel tregere overføring; men burde likevel bli bedre enn 960m. Ser jeg kun økonomisk på det hadde det nok vært bedre å bygge en stasjonær PC, men jeg liker den litt nerdete delen med egpu.

En ferdig løsning kommer på ca 3800+gfx. Litt varierende om jeg bygger selv.

 

Tror jeg skal holde meg til nvidia for å unngå kluss mellom drivere.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...