Gå til innhold

Vifteløsning til 9800 pro

lperik

Anbefalte innlegg

En stund siden jeg har tittet innom "skjermkort, skjermer" forumet men har fått med meg at det har blitt en del klager på vifteløsningen til PowerColor 9800 pro.

Skal selv kjøpe ett 9800 pro rett etter jul, og siden lommeboka ikke akkurat er overfylt må jeg si jeg er fristet til å kjøpe det billigste. Det jeg lurer på er om folk med Connect 3D, Sapphire, Hightech Excalibur og GeCube 9800 pro har samme vifteproblemer? Alle de overnevnte er jo BBA kort og det er heller tvilsomt at PowerColor tukler noe med viftene som gjør at de er dårligere enn de andre.

Fint om jeg kan få tilbakemeldinger av folk som har noen av de nevnte kortene så jeg vet om det er trygt å kjøpe et BBA kort (dvs PowerColor for min del) når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du velger Hercules så får du en kvalitets vifte sammen med god kjøling.

Så enkelt kan det gjøres. :yes:

Lommeboka hans var ikke "akkuratt overfylt" så tror du skal ignorere Hercules.

Powercolor er vel like bra som de andre hvis du skaffer deg alternativ kjøling.

Lenke til kommentar

Mitt Sapphire-kort (9700pro) tok kvelden for en ukes tid siden. Skal få nytt fra Komplett den 12 (PowerColor 9800Pro), men jeg er ikke sikker på hva som faktisk feilte kortet. Av det jeg har hørt fra dem med vifteproblemer på PC 9800Pro så tror jeg faktisk at det kan ha vært det jeg også hadde. Et veldig alvorlig tilfelle av det. Så i det tilfellet er det ikke bare PC som har problemer på den fronten.

Finnes forresten folk på forumet med fungerede PC-kort også :)

Jeg skal iallefall satse på et PC-kort. Blir det fucka så kjøper jeg kanskje noe annet da :)

Lenke til kommentar
Så alternativ kjøling er virkelig helt nødvending? Ingen her med standard ATI vifte på kortene sine, som fungerer som de skal vel å merke?

Ha dette i bakhodet: ATI Radeon baserte skjermkort lages i hovedsak av 3 produsenter:

• Sapphire - lager alle "Built by ATI" kort, inkludert ATI's sine egne
  • ASUS - den tidligere Nvidia lojale produsent lager nå ATI Radeon baserte kort
  • PowerColor - lages av relativt ukjente produsent FoxConn. PowerColor forsøker å profilere kortene sine som 'bedre enn vanlig'

Hercules feks. er et Built by ATI kort, produsert av Sapphire.

Det er relevant å ha disse tingene i bakhodet når man skal diskutere hvilke merker som er bra, dårlig, kvalitet hos leverandør osv.

Se også http://www.theinquirer.net/?article=12997

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...