Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om dette setupet og er det noe som hadde vært enda bedre å endre på/putte på;

-i5-7600k

-Cooler master 212 evo

-Hyperx Fury 16gb ddr4-2133

-MSI z270-pro 

-Samsung evo 250gb

-seagate barracuda 2tb

-MSI geforce gtx 1060 6gb

-EVGA supernova 650w

Takknemlig for all hjelp jeg får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså prisen er såpass lite forskjellig, like greit å gå for raskere, det hjelper til på spill.

https://www.komplett.no/product/851534/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-2133mhz-16gb#

2133mhz | Pris: 1439,-

3000mhz | Pris: 1499,-

3200mhz | Pris: 1559,-

https://www.komplett.no/product/893831/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-3200mhz-16gb#

Lenke til kommentar

Du finner nok noe på finn også, men sjekk dog att hovedkortet støtter det, dem fleste z270 chipset støtter vel høye hastigheter på ram. Men du vil nok ikke merke stor forskjell med mindre du spiller spill som har store buffer som legger seg på rambrikkene.

Personelig hadde jeg kjøpt enda en 250gb ssd og kjørt dem i raid 0, slik att du får en logisk ssd på 500gb

Lenke til kommentar

Du finner nok noe på finn også, men sjekk dog att hovedkortet støtter det, dem fleste z270 chipset støtter vel høye hastigheter på ram. Men du vil nok ikke merke stor forskjell med mindre du spiller spill som har store buffer som legger seg på rambrikkene.

Personelig hadde jeg kjøpt enda en 250gb ssd og kjørt dem i raid 0, slik att du får en logisk ssd på 500gb

Hadde egentlig ikke tenkt til å putte så mye på ssd-en annet enn OS og kanskje noen programmer, trenger jeg fortsatt 500gb da eller er dette noe som ikke er altfor viktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

13307-33.jpg

Bare hyggelig å kunne hjelpe, si i fra om du trenger flere tanker ?

:rofl:  :rofl:  :rofl:

Lenke til kommentar

men sjekk dog att hovedkortet støtter det, dem fleste z270 chipset støtter vel høye hastigheter på ram. 

Hovedkortet støtter DDR4 opp til 3800mhz.

Det er jo alltid noe som er bedre "å putte på", for eksempel en i7 prosessor, eller hva med en M.2 disk, ettersom kortet støtter opp mot 32Gb/s, altså omtrent fem ganger raskere enn en tradisjonell SSD.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...