Gå til innhold

Hvit Musmatte VS SortMusmatte

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hørt noe utroligt,Er det noe her så vet om det er fakta

Jeg har nemeligt Hørt at vist jeg bruker Sort/Mørk musmatte på min Optiske Mus så bruker den mer strøm enn vist jeg hadde brukt en Hvit/lys musmatte

Grunnen til dette skal være at det kreves med strøm nå du har mørk musmatte ????????

Jeg snakker selvfølgelig om tråløs Mus

Hilsen

Mumiene

[ Denne Melding var redigert av: Mumiene på 2002-02-28 18:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du studerer den analoge svingningen på lystesbølgelengde på en refleskjon på en lysflate kontra en mørk, vil du legge merke til at den har en høyere svigning på returenen.

Dette betyr at den optiske delen oppfater signalene kjappere og musen blir dermed mer presis.

Hvis du attpåtil regelmessig boner musmatten, vil du kunne krenge svigningene inn til et maksimum, og dermed skape en ultra senstivitet som gjør at markøren ditt den skal noen millisekund før du har beveget den der. Dette er en fordel i spill, f.eks CS, og ikke Office.

Du kan og bytte ut kondensatoren på laseren til 540ph istedenfor den standard 380ph (2 volt selvølgelig) og øke presisjonen, men det er et annet kapitel.

Jeg har skrevet alt dette på tull og aner ingenting om hva som er best.

Lenke til kommentar

kan jo være at en lys overflate reflekterer lyset bedre enn en mørk... min optical-mus har i hverfall ulik lysstyrke alt etter underlag..

Strerkere lysstyrke krever nok mer strøm..

but who cares! Det utgjør nok under 0.000000000001 promille av strømreiningen :wink:

Lenke til kommentar

Hallo

cd32

2001-09-17

kan jo være at en lys overflate reflekterer lyset bedre enn en mørk... min optical-mus har i hverfall ulik lysstyrke alt etter underlag..

Strerkere lysstyrke krever nok mer strøm..

but who cares! Det utgjør nok under 0.000000000001 promille av strømreiningen

Hvem har snakket om strømregning Optiske musen går på batteri din tulling

Hilsen

Mumiene

Lenke til kommentar

Sitter med logitech trådløst tastatur og mus (optisk). Musa spiser batterier til frokost, brunch, lunsj, middag, dessert, aftens og nattmat.

Til poenget:

Billig batterier, varer en til to uker på hvitt underlag. På den gamle (sorte) musematta mi.. var levetida halvparten, så .. _ja_.. de bruker mere strøm på sort underlag enn hvitt.

Hvite underlag er mye bedre reflektorer enn mørke, og er derfor mindre krevende på musa.

Lenke til kommentar

b-urn

Sitter med logitech trådløst tastatur og mus (optisk). Musa spiser batterier til frokost, brunch, lunsj, middag, dessert, aftens og nattmat.

Til poenget:

Billig batterier, varer en til to uker på hvitt underlag. På den gamle (sorte) musematta mi.. var levetida halvparten, så .. _ja_.. de bruker mere strøm på sort underlag enn hvitt.

Hvite underlag er mye bedre reflektorer enn mørke, og er derfor mindre krevende på musa.

Dette er et bevis på at de finnes seriøse folk her og

Takk for innlegget b-urn :smile::)

Hilsen

Mumiene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...