Mumiene Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Nå har jeg hørt noe utroligt,Er det noe her så vet om det er fakta Jeg har nemeligt Hørt at vist jeg bruker Sort/Mørk musmatte på min Optiske Mus så bruker den mer strøm enn vist jeg hadde brukt en Hvit/lys musmatte Grunnen til dette skal være at det kreves med strøm nå du har mørk musmatte ???????? Jeg snakker selvfølgelig om tråløs Mus Hilsen Mumiene [ Denne Melding var redigert av: Mumiene på 2002-02-28 18:21 ] Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Har hørt at optisk mus koser seg mer på blå og/eller hvite musematter... Så jeg har blå. (Koser seg mer = Er mer nøyaktig.) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hvis du studerer den analoge svingningen på lystesbølgelengde på en refleskjon på en lysflate kontra en mørk, vil du legge merke til at den har en høyere svigning på returenen. Dette betyr at den optiske delen oppfater signalene kjappere og musen blir dermed mer presis. Hvis du attpåtil regelmessig boner musmatten, vil du kunne krenge svigningene inn til et maksimum, og dermed skape en ultra senstivitet som gjør at markøren ditt den skal noen millisekund før du har beveget den der. Dette er en fordel i spill, f.eks CS, og ikke Office. Du kan og bytte ut kondensatoren på laseren til 540ph istedenfor den standard 380ph (2 volt selvølgelig) og øke presisjonen, men det er et annet kapitel. Jeg har skrevet alt dette på tull og aner ingenting om hva som er best. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 kan jo være at en lys overflate reflekterer lyset bedre enn en mørk... min optical-mus har i hverfall ulik lysstyrke alt etter underlag.. Strerkere lysstyrke krever nok mer strøm.. but who cares! Det utgjør nok under 0.000000000001 promille av strømreiningen :wink: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Men kan ha mye å si for nøyaktigheten til musa? Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Hallo cd32 2001-09-17 kan jo være at en lys overflate reflekterer lyset bedre enn en mørk... min optical-mus har i hverfall ulik lysstyrke alt etter underlag.. Strerkere lysstyrke krever nok mer strøm.. but who cares! Det utgjør nok under 0.000000000001 promille av strømreiningen Hvem har snakket om strømregning Optiske musen går på batteri din tulling Hilsen Mumiene Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Øøøøhm...? Batteri? Min er da koblet til PC'en? Med LEDNING? Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg snakker selvfølgelig om tråløs Mus Det glemte jeg og nevne Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Sitter med logitech trådløst tastatur og mus (optisk). Musa spiser batterier til frokost, brunch, lunsj, middag, dessert, aftens og nattmat. Til poenget: Billig batterier, varer en til to uker på hvitt underlag. På den gamle (sorte) musematta mi.. var levetida halvparten, så .. _ja_.. de bruker mere strøm på sort underlag enn hvitt. Hvite underlag er mye bedre reflektorer enn mørke, og er derfor mindre krevende på musa. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 b-urn Sitter med logitech trådløst tastatur og mus (optisk). Musa spiser batterier til frokost, brunch, lunsj, middag, dessert, aftens og nattmat. Til poenget: Billig batterier, varer en til to uker på hvitt underlag. På den gamle (sorte) musematta mi.. var levetida halvparten, så .. _ja_.. de bruker mere strøm på sort underlag enn hvitt. Hvite underlag er mye bedre reflektorer enn mørke, og er derfor mindre krevende på musa. Dette er et bevis på at de finnes seriøse folk her og Takk for innlegget b-urn :smile: Hilsen Mumiene Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: Dette er et bevis på at de finnes seriøse folk her og Takk for innlegget b-urn :smile:Hilsen Mumiene Hah...bare flax at du traff på dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå