blåbærte Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Hei! Jeg har tentamen i markedsføring og ledelse 2 om ei uke. Dette er siste prøven min i markedsføring og jeg må nesten få karakteren 5 for å kunne komme inn på det videre studiet jeg ønsker. Er med andre ord ganske stressa og nervøs! (På forrige tentamen fikk jeg 4- ) Men ellers har jeg kun fått femmere og seksere på presentasjoner og innleveringer i ettertid. Vi fikk utdelt forberedelseheftet idag, og der er det to artikler om Hennig Olsen og litt om markedet. Viktige stikkord å finne informasjon om og sette meg inn i var: markedet for iskrem, bruk av konkurransemiddelet kommunikasjon i iskremmarkedet og rekruttering. Har på følelsen at det kommer til å handle en del om ledelse. Hvis du har tips eller råd så kom gjerne med dem, trenger ALL hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Få oversikt over tilgangen til alle råvarer, og utvikle en strategi til hvordan å presse disse på pris.Hvordan ser utviklingen av produsering av alle råvarer ut på lang sikt i forhold til konkurrerende produkter?Synergieffekt, hvilke konkurrenter kan det lønne seg å ta initiativ til å forme samarbeid med for å styrke markedsposisjonen?Produktutvikling: Hvor står vi i dagens marked i forhold til konkurrentene. Hvilken retning vil vi gå med nye produkter? Hvor mange prosent av budsjettet er forsvarlig å bruke til utvikling?Kommunikasjon: Hvordan nå ut til potensielle nye kunder via massemedier. Trenger det nåværende merkevaret oppdatéring, eller appellérer det bra nok som det gjør? Hvilke kundegrupper vil vi appellère til, bør dette utvikles? Hvordan kan økonomiske ressurser brukes til størst effekt. Salg eller reklame? Endret 2. mai 2017 av Taurean Lenke til kommentar
blåbærte Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Få oversikt over tilgangen til alle råvarer, og utvikle en strategi til hvordan å presse disse på pris. Hvordan ser utviklingen av produsering av alle råvarer ut på lang sikt i forhold til konkurrerende produkter? Synergieffekt, hvilke konkurrenter kan det lønne seg å ta initiativ til å forme samarbeid med for å styrke markedsposisjonen? Produktutvikling: Hvor står vi i dagens marked i forhold til konkurrentene. Hvilken retning vil vi gå med nye produkter? Hvor mange prosent av budsjettet er forsvarlig å bruke til utvikling? Kommunikasjon: Hvordan nå ut til potensielle nye kunder via massemedier. Trenger det nåværende merkevaret oppdatéring, eller appellérer det bra nok som det gjør? Hvilke kundegrupper vil vi appellere til, bør dette utvikles? Hvordan kan økonomiske ressurser brukes til størst effekt. Salg eller reklame? Tusentakk!!! Lenke til kommentar
blåbærte Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Noen andre som har hatt tentamen/eksamen i noe av det samme temaet? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 https://www.dn.no/nyheter/2017/05/05/1158/Handel/isrekord-varmer-hennig-olsen Lenke til kommentar
blåbærte Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 https://www.dn.no/nyheter/2017/05/05/1158/Handel/isrekord-varmer-hennig-olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå