Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL leverandører


Anbefalte innlegg

Kvalito/Blucom/Tiscali/Symfonika/Tele2/Telenor kan levere ADSL til meg. :roll:

 

Nå skal jeg og nabon spleise på et ADSL abb. Spm er hvilken leverandør bør vi satse på?

 

Ser at Kvalito kan tilby 2048/444 men har da heller alldrig lest så mye dritt om et firma før. :(:thumbdown: Så da koker det ned til hvem av de andre bør vi velge?????

 

Firstmile bygger ut overalt i bygda mi (Nes Kommune) bortsett fra den sentralen jeg er tillknyttet. Tenk deg noe så bedritent at når først noen kommer med ett ordentlig tillbud, bare foreløpig bygger ut rundt sentrum???

 

Skal jeg sitte på gjerde å vente og se om Firstmile vil bygge ut sentralen jeg er tillknyttet, eller om de andre aktørene tillbyr noe bedre opplastings hastigeter???

 

Mener å ha hørt snakk om ADSL-2 eller noe i den duren?? Noen som hvet om noe ny teknologi som er planlagt utbygd iløpet av 2004?? :w00t::w00t::ermm:

 

Har fra før 1024/256 Telenor :blush::blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ettersom jeg vet så bruker NGT linjene til Telenor.. ergo du skal ha mulighet for NGT.. STABILT og raskt

Gjorde nettop et nummer søk på siden til NextGenTel, og fikk svar om at sentralen min ikke er planlagt utbygget??? :no::ermm::(

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått Tele2 adsl(1024/256) og det har fungert ypperlig den mnd jeg har hatt det nå. Det som er greit der er at du får tre forskjellige ipadresser som går ut på internett. Så det er bare å koble en linja rett i en switsh, så for du og naboen hver sin ip ut mot nettet. Dere deler selvfølgelig på hastigheten da.

Lenke til kommentar
[quote name='ostepopp' date='04/12/2003 : 22:30'] Jeg har akkurat fått Tele2 adsl(1024/256) og det har fungert ypperlig den mnd jeg har hatt det nå. Det som er greit der er at du får tre forskjellige ipadresser som går ut på internett. Så det er bare å koble en linja rett i en switsh, så for du og naboen hver sin ip ut mot nettet. Dere deler selvfølgelig på hastigheten da. [/quote]
Vi deler allerese ei linje fra Telenor på 1024/256. Deler det via en router + at lanet våres går via Gbit switch. :yes: :w00t: Bllir for lite med 1024/256 føler jeg!! :sleep:

MYE VILL HA MER! :yes: OG JÆVELEN VIL HA FLER! :devil:
Lenke til kommentar
Prøv www.tiscali.no - jeg har 1024/256 derfra og det funker veldig bra, men de har jo selvfølgelig kjappere løsninger.

 

De sier ingenting på deling av linjen.

He He

 

Det med deling blåser vi en lang mars i!!!!

 

Vi er naboer i terasseleill, vegg til vegg med andre ord.

Lenke til kommentar

Noen som har ført noe om ADSL 2 eller noe i den duren?? Med andre ord er det noe på gang når det gjelder ADSL teknologi? oppgradering som øker hastighetene noe,

 

3000/1500 linje kunne for min del vært den nye Folkelinjen som 708/128 er i dag.(altså samme pris) Så kunne de som ville ha 5000/3000 betalt noen hundringser mer. Dette var da en ønsketenkning

 

Mitt tips til Telenor og de andre: Følg hastighetsutviklingen til Intel og de andre slik at dere følger Mores lov dere og ;):yes::thumbup:

 

Kunne jo ha passa fint nå om Telenor komme med en pressemelding ala dette og samtidig ønsket alle sine kunder God Jul :xmas::xmas::xmas::yes::p

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Nextgentel benytter ikke Teleno sitt utstyr. NGT plasserer sitt eget utstyr i sentralene. Hvis jeg ikke husker helt feil er det de over som bruker utstyret til Telenor. Ingen bruker linjene til Telenor da Telenor ikke eier linjene. Er det ikke et selvstendig selskap som eier linjene?

Selvstendig selskap som eier linjene ? ... jo ja ... hehe .. nå har det seg en gang slik at det var en gang et selskap, eid av staten, som kallte seg televerket. mange skattebetalerkroner ble spyttet inn i televerkets ferd med å legge ut kobber til de tusener av norske hjem.... Tiden gikk og staten følte det var tid for modning. Televerket ble privatisert og skiftet navn til telenor..... Telenor overtok så og si alt av televerkets eiendommer, deriblant ? ... jo du gjettet riktig. Hundretusenvis av meter med kobberlinjer. Som de i sin tur kan selge videre og gjøre akkurat som de vil med. Så det som en gang var skattebetalernes (min og din) linjer, ble gitt til et privatisert selskap som har brukt denne gaven fra staten til det ytterste.

 

:thumbs:

 

Alle xDSL isp`er benytter telenor sine linjer fra sentralen og ut til folk i de tusen hjem. Mellom sentralene og mellom landsdelene er det både telenor og andre selskaper som har fiberkabler. F.eks banetele.

Endret av bajsmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...