Gå til innhold

Røkke skal bygge forskningsskip sammen med WWF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En filantrop er altså både en som gir av sine finansielle midler og en som gir av sin tid og kompetanse, gjerne til veldedige saker eller organisasjoner"

Hvor mye må han ut med for å kalles en filantrop da? Det er ikke alltid slik at en ting utelukker en annen ting ;)

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Røkke er ingen filantrop.

Hva er Røkkes underliggende motiver? En yacht/explorer som kan utgiftføres, og som sikrer store fradrag. Samtidig som Røkke kan kose seg i solen som en "ekte filantrop"?

"REV skal også kunne suge opp og brenne plastsøppel som det kommer over på sin ferd."

Det skal vel bruke energien i plasten til å drive skipet, tenker jeg.  

Tja om så skulle være korrekt så ville det likevel være et pluss for miljøet. 

"En filantrop er altså både en som gir av sine finansielle midler og en som gir av sin tid og kompetanse, gjerne til veldedige saker eller organisasjoner"

Hvor mye må han ut med for å kalles en filantrop da? Det er ikke alltid slik at en ting utelukker en annen ting ;)

Det handler vel ikke om et bestemt beløp, det er vel mer det at Røkke sålangt ikke har fremstått som en filantrop. Og dermed så blir det lett å være skeptisk til at Røkke faktisk kun har filantropiske motiver i denne saken. 

Høres ikke ut som du er det heller. Tvert noen gjør noe bra så er det ikke bra nok likevel, fordi de ikke har viet hele livet til å gi av sin formue?

Røkke har hatt ry for å være knallhard, og alltid navigere slik at det blir størst mulig netto for ham og evt. hans selskaper. At Røkke nå er igang med REV skipet gjør at mange skeptikere forsøker å avdekke om det finnes skjulte motiver bak denne handlingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er Røkkes underliggende motiver? En yacht/explorer som kan utgiftføres, og som sikrer store fradrag. Samtidig som Røkke kan kose seg i solen som en "ekte filantrop"?

"REV skal også kunne suge opp og brenne plastsøppel som det kommer over på sin ferd."

Det skal vel bruke energien i plasten til å drive skipet, tenker jeg.  

Tja om så skulle være korrekt så ville det likevel være et pluss for miljøet. 

Det handler vel ikke om et bestemt beløp, det er vel mer det at Røkke sålangt ikke har fremstått som en filantrop. Og dermed så blir det lett å være skeptisk til at Røkke faktisk kun har filantropiske motiver i denne saken. 

Høres ikke ut som du er det heller. Tvert noen gjør noe bra så er det ikke bra nok likevel, fordi de ikke har viet hele livet til å gi av sin formue?

Røkke har hatt ry for å være knallhard, og alltid navigere slik at det blir størst mulig netto for ham og evt. hans selskaper. At Røkke nå er igang med REV skipet gjør at mange skeptikere forsøker å avdekke om det finnes skjulte motiver bak denne handlingen. 

Røkke liker seg på Havet

Betre en dette kan det vel faktisk ikke gjøres...!

Det er da fan gale 10 fluger i en smekk.

Som Hamsun så fint sa det da han vart spurt om korleis han greide å skrive så godt ?

"Det er bare finere språklige lykketreff"

Lenke til kommentar

Supert at røkke nå bidrar til aktiviteter som har positiv miljøperspektiv. Noen av oss modnes med alderen og tar andre valg. Penger er ikke alt.

Ja kanskje det? Personlig så må jeg si at jeg er skeptisk ja. Minner litt om hvordan Røkke gjorde seg fin & deilig for AP før han narret drittaksjer for hva 4 milliarder på staten?  Når han ikke lenger kunne narra AP så var han som en trassig sur guttunge, og proklamerte for alle som orket gi ham taletid at han "aldri har stemt AP". Who cares, hele flørten med AP var jo kun for personlig vinning. 

Hva er det egentlige motivet for denne explorer yachten? Jeg er for kynisk til å sluke alt dette direkte. Med mindre han har fått dødlig rævkreft eller noe annet alvorlig har minnet fyren på dødelighet så tror nå jeg for min del at Røkke gjør som han alltid har gjort. Og det er whatever som gagner ham personlig mest. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...