Zheritel Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Er det noen som vet om noen bra programmer som kan øke "performance" på spill? Jeg er dritt lei av hakking og lagging på Morrowind.... Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Last ned de nyeste driveren til grafikkortet ditt ( hvis du har et ) Last ned Power Strip (Pstrip) og overklokk grafikkortet ditt bitte litt. Lukk alle bakgrunnsprogrammer og annen skrot som suser og går. Kan laste ned noe program som man kan overklokke litt med. finnes jo programmer som skal speede opp rammen og stuff tror jeg. kommer ikke på hva det heter i farten. Hvis ikke dette funker så må du kjøpe deg ny pc eller spille andre spill. Ikke ta deg nær av dette hvis du finner dette sårende eller slemt. Du skulle være glad at noe svarte. Ønsk deg ny Pc til jul av nissen eller han med skjegget om du vil. God Jul Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ny Win (xp seff) install m/ nyeste drivere til alt... Og ny maskin Hva mener du egentlig med å "lette" spill? Er det som i gamledager hvor man hadde gamelaunchers og slik som skulle øke ytelse på spillene og greier eller? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ny Win (xp seff) install m/ nyeste drivere til alt... Og ny maskin Hva mener du egentlig med å "lette" spill? Er det som i gamledager hvor man hadde gamelaunchers og slik som skulle øke ytelse på spillene og greier eller? Feil. XP sluker mye mere ram enn hva 98/ME/2000 gjør. Du får mye mere ut av rammen om du holder deg unna XP på en gammel PC. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 morrowind er dårlig kodet. foreta et søk her på forumet (med mer enn 30dager tilbake i tid) og finn link, til et program som optimalizerer instillingene (da også instillinger som ellers ikke kan stilles inn manuellt (iallefall er ikke dette lett)) ellers kan det jo sies, at mange som har opplevd problemer at Halo har hakket mye, eks radeon 9700 eiere, har fått dette lettet med overgang til omegadrivere (omegacorner.com --> finn også prog for fjerning av gamle drivere på maxx3d.com (tror dette var adressen)) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Samme problem som halo har.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ny Win (xp seff) install m/ nyeste drivere til alt... Og ny maskin Hva mener du egentlig med å "lette" spill? Er det som i gamledager hvor man hadde gamelaunchers og slik som skulle øke ytelse på spillene og greier eller? Feil. XP sluker mye mere ram enn hva 98/ME/2000 gjør. Du får mye mere ut av rammen om du holder deg unna XP på en gammel PC. Joda, men hva slags huleboer er det som fremdeles bruker noe annet enn XP da? Alt annet er slum. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 WIN2K Funker fint det Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ny Win (xp seff) install m/ nyeste drivere til alt... Og ny maskin Hva mener du egentlig med å "lette" spill? Er det som i gamledager hvor man hadde gamelaunchers og slik som skulle øke ytelse på spillene og greier eller? Feil. XP sluker mye mere ram enn hva 98/ME/2000 gjør. Du får mye mere ut av rammen om du holder deg unna XP på en gammel PC. Ikke helt enig der Th0mas. Så godt som alle spill, spesiellt de som krever DX8 eller nyere, kjører merkbart bedre på Win XP enn på andre Windows versjoner som kjører på identisk hardware. Dette skyldes flere ting, bla at koden i windows xp er optimalisert for bruk av lyd, grafikk osv (optimalisert var vel å ta litt i da, men, sammenlignet med andre windows versjoner vertfall....), samt at de fleste driverutviklere optimaliserer driverene til sin hardware for win XP (og 2000 i enkelte tilfeller). Å kjøre Win98/ME i dag på spill er å redusere ytelsen unødvendig mye. Jeg husker da GTA 3 kom i PC versjon, så funka det ikke på XPen min, så jeg fyrte opp Win98 (jeg har begge installert på samme maskin). Etter å ha installert spillet nok en gang fikk jeg vemmelser da jeg så åssen spillet hakket på maskinen min. Etter at første patch ble released så fikk jeg spillet til å kjøre i Xp, og jeg er ganske sikker på at jeg fikk over 50 fps ekstra....samme maskin, nyere OS. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ny Win (xp seff) install m/ nyeste drivere til alt... Og ny maskin Hva mener du egentlig med å "lette" spill? Er det som i gamledager hvor man hadde gamelaunchers og slik som skulle øke ytelse på spillene og greier eller? Feil. XP sluker mye mere ram enn hva 98/ME/2000 gjør. Du får mye mere ut av rammen om du holder deg unna XP på en gammel PC. Ikke helt enig der Th0mas. Så godt som alle spill, spesiellt de som krever DX8 eller nyere, kjører merkbart bedre på Win XP enn på andre Windows versjoner som kjører på identisk hardware. Dette skyldes flere ting, bla at koden i windows xp er optimalisert for bruk av lyd, grafikk osv (optimalisert var vel å ta litt i da, men, sammenlignet med andre windows versjoner vertfall....), samt at de fleste driverutviklere optimaliserer driverene til sin hardware for win XP (og 2000 i enkelte tilfeller). Å kjøre Win98/ME i dag på spill er å redusere ytelsen unødvendig mye. Jeg husker da GTA 3 kom i PC versjon, så funka det ikke på XPen min, så jeg fyrte opp Win98 (jeg har begge installert på samme maskin). Etter å ha installert spillet nok en gang fikk jeg vemmelser da jeg så åssen spillet hakket på maskinen min. Etter at første patch ble released så fikk jeg spillet til å kjøre i Xp, og jeg er ganske sikker på at jeg fikk over 50 fps ekstra....samme maskin, nyere OS. Men WinXP bruker fortsatt mer minne. Hvis du har 2-3Gb RAM vil du derimot ikke bli påvirket. Spill bruker smo regel like my minne uansett hvilket OS du bruker Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvem har 2-3 gig ram? Totalt bortkast av penger. Duger med 512. Vil si at 1024 er unødvendig. Har 1024 MB DDR ram jeg. Og jeg har kunn kommet over 512 med heftig photoshopping (snakker A3 med mange layers) Og når et program klikka så gikk rammen opp i 900. Man bruker ikke rundt 10k på ram for f***. Klipp heller av en tå Takk for meg. Lenke til kommentar
vorbis Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvis du har problemer me ram`en kan du laste ned Freeram xp pro 1.40 (gratis) What is FreeRAM XP Pro and what does it do? FreeRAM XP Pro is a freeware application to free and defragment your computer’s RAM (Random Access Memory). As you use your computer, open applications, surf the Internet, and navigate Windows, your system’s memory will usually decrease because some software do not use memory correctly or do not return all of it after it is done using it. FreeRAM XP Pro frees up this memory, thereby increasing system response time, stability, speed, and efficiency. As a result, FreeRAM XP Pro is recommended for almost anyone, from low memory systems to high memory systems, from home office users to MP3ers to 3-D gamers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå