Gå til innhold

Smaleste/laveste gtx 1080 kortet å få tak i?

Anbefalte innlegg

Har gjort ein litt teit tabbe, kjøpte et Fractal Designs Node 605 kabinett for å få et litt stuevennlig oppsett, tok derfor alle delene som stod i det gamle Cosmos 2 kabinettet mitt og stappet alt inni og det såg veldig bra ut heilt til GPU skulle nedi.

Dette kortet er rett og slett for stort, eg sjekket og dobbelsjekket alle dimensjoner bortsett fra høyde (eller bredden eller ka faen) , så topplokket på kabinettet går ikkje på. Kjører pcen uten topplokket enn så lenge, men vil jo helst ha det litt skikkelig, så lurer derfor på om det finnes 1080 kort som er egnet for små kabinetter.

Kortet mitt er et MSI Armor OC kort, det er vel blandt de breieste 1080 kortene som fins hvis flaksen min er som den pleier...

Selve kortet er vel i underkant av 1cm for bredt til å få på lokket, men så kommer jo strømkablene i tillegg. Tenkte tanken på å lirke utav kver enkelt pinne fra kontaktene og sette dem i kortet eller kappe ned kontaktene så de såvidt stikker opp av kortet, så det kunne muligens funket om eg hadde fått tak i et smalere kort.

Om nåken evt har et de vil bytte, så hyl ut, kortet mitt har vært brukt i et par mnd, så skal være som nytt.

Smaleste kortet eg har klart å finne, er dette

https://www.komplett.no/product/895861/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-windforce-oc#

Finnes det fortsatt miniutgaver av kort, eller var det bare ein greie som slo litt an for 5-6 år siden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The card is technically overclocked, but only by a marginal amount. Instead of 1,607MHz, the reference base clock, we have a base clock here of 1,620MHz (boost 1,759MHz), a paltry change of less than 1 percent that really just allows Zotac to market the card as overclocked. In fairness, a reference GTX 1080 is still damn fast, but this certainly isn't a card that has speed as a priority. In that vein, it's unsurprising to note that the GDDR5X memory runs at the reference speed of 10Gbps.

Referansekort i praksis.

Lenke til kommentar

Fabrikk clocked ned eller opp betyr egentlig svært  lite ettersom man kan klokke den opp/ned selv ;)

Selve gpu brickene er like. Like mange , Cuda cores, shader units, memory bandwith osv

Men regner med at selve kjøleren må jobbe på høyere viftehastighet for å få samme temperaturene som de litt større 1080 korta.

Ergo alle desktop 1080 kort er i utgangspunktet like, eneste forskjellen er at noen top modeller er binna, litt forskjellige power phaser(som kan påvirke overklokking, men er snakk om minimale forskjeller) og kjøleegenskaper.(som også kan påvirke overklokking, men du snakker sannsynligvis om max et par fps i forskjell i praksis). 

Så om du har et dårlig ventilert kabinett som du skal bruke some stuepc , kan det sikkert være mulig å undervolte den litt for å få ned temperaturen.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...