Gå til innhold

Mario Kart 8 Deluxe


Anbefalte innlegg

Så da er Mario Kart 8 Deluxe ute! Og det selger bra! 459.000 eksemplarer i USA på launchdagen alene, noe som er det beste åpningssalget for MK noensinne.:) Dette inkluderer digitale salg. Ikke siden MK Wii har de solgt i nærheten, da de solgte ca 20.000 færre enheter.

 

Har dere skaffet dere dette spillet? Vi har MK8 til WiiU allerede, men Switch er et så mye bedre system, og det er portabelt, så kona og jeg kommer til å kjøpe det.:) Men må få eksamen, flytting og ny jobb i gang først.:) Mario Kart er magisk!

 

I dag var faren min på besøk med sine to minste, mine halvsøsken. De fikk prøve 3DSene våre, og halvbroren min på 5.5 år acet MK7, og koste seg masse. Satser på å la ham prøve MK8 Deluxe neste gang han er her. :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da er Mario Kart 8 Deluxe ute! Og det selger bra! 459.000 eksemplarer i USA på launchdagen alene, noe som er det beste åpningssalget for MK noensinne. :) Dette inkluderer digitale salg. Ikke siden MK Wii har de solgt i nærheten, da de solgte ca 20.000 færre enheter.

 

Har dere skaffet dere dette spillet? Vi har MK8 til WiiU allerede, men Switch er et så mye bedre system, og det er portabelt, så kona og jeg kommer til å kjøpe det. :) Men må få eksamen, flytting og ny jobb i gang først. :) Mario Kart er magisk!

 

I dag var faren min på besøk med sine to minste, mine halvsøsken. De fikk prøve 3DSene våre, og halvbroren min på 5.5 år acet MK7, og koste seg masse. Satser på å la ham prøve MK8 Deluxe neste gang han er her. :D

Plukket det opp på fredag selv og storkoser meg så langt.

Lenke til kommentar

Har brukt helga på mye multiplayer! Fire player split screen Mario Kart er det morsomste man kan gjøre i spillverdenen. Vi endte opp med å spille gjennom samtlige cuper to ganger. En av oss hadde aldri spilt Mario Kart før, men endte opp med å vinne det meste som sier litt om hvor tilgjengelig spillet er :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Supert spill som viser hvor overlegen Switch er som håndholdt konsoll. Ser bra ut docket, for all del, men det er når du spiller det håndholdt du tenker at det eneste denne konsollen mangler er flere spill.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg Switch, men spilte MK mye på Wii U. Veldig artig spill, og hadde nok vurdert å kjøpe det enda en gang. Mario Kart er som skapt for 15minutts-spillinger på buss/legekontoret/mens potetene koker. Med andre ord: Perfekt for en håndholdt.

 

Har fått med meg at de nå har fikset 59 fps-problematikken og lagt inn en god Battle Mode. Eneste jeg da kan ha å utsette på spillet er manglende "missions" og karakterutvalg. Ja, det er mange karakterer å velge i, men svært mange er koopalings og bronse- metallkopier av Mario, Peach osv. Hvor er apekattene fra Wii-versjonen?

Lenke til kommentar

Kjøpte mk8d på release, 3 stjerner på hele GP og snart alle unlockables vil jeg tro.

Spillet ser grafisk veldig bra ut, og 200C er helt vilt å mestre. Endelig fikk bremsa en funksjon ^^,

 

Karakterutvalget er helt grusomt, hvem i huleste vil ha metall og gold utgaver av karakterer fremfor feks Girahim eller Ganondorf(eller whatever du liker)???

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

Godt å høre. Denne karakteren er jo beviset på at Nintendo virkelig kan dette med prioriteringer.

Enig. Skjønner ikke hvordan vi har kunnet spille spill uten pink gold peach fremt til Mk8 ble lansert ^^,

 

Denne karakteren har gått meg hus forbi. Men nå blir det garantert kjøpt selv om jeg ikke har råd!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Stiller meg litt til sides fra den enorme hyllesten til Mario Kart 8: Deluxe. 

50cc og 100cc er så hinsides enkelt for en gjennomsnittlig gamer, at det er grusomt kjedelig å måtte spille igjennom alle de cupene først for vi som streber etter 100%. Burde i det minste vært gjort slik at klarer man 150cc først, så får man gull for de to klassene under også. 

På toppen av det er det utrolig lite motiverende å fullføre de også, for man får ingen belønninger av noe slag for å klare de heller. 
Før låste man vel opp nye klasser hvis man klarte den forrige. Nå er alt vid-åpent og alle karakterer låst opp fra start, og den eneste måten man får belønning, er ved å samle mynter. Da får man sakte men sikkert en ny kart, nye dekk eller ny hangglider. Greit nok, men penger får man uansett om man havner på siste eller første plass.

Den tredje tingen jeg er skuffet over, er det begredelige banedesignet. Det er 12 cuper med fire baner på hver cup. Det er knapt noe som skiller de ulike banene fra hverandre. Litt svinging, litt hopp, noen nye farger her og der. Alle de beste banene fra gamlere spill er heller ikke tatt med. 
Derimot inneholder DLC'ene en Zelda-bane, der de faktisk har tatt seg bryet med å forandre myntene til rupees, noe som føles så befriende og friskt at jeg gleder meg like mye til å spille den hver gang. Hvorfor har de ikke gjort dette med andre tema-baner? 
I tillegg er det en bane fra F-Zero, med herlig gjenkjennelig musikk og heftig kjøring. Der også har de tatt med det lilla boost-feltet kjent fra serien, noe som gjør at jeg nok en gang føler det faktisk er en kul forskjell fra resten av haugen. 
Det er også en bane fra Excite Bike, som kun handler om å kjøre på en bane formet som et nulltall med flere hopp der man kan trikse og booste. En utrolig enkel bane men artig bane, som også viser hvor enkelt det kan gjøres å lage noe som føles bare litt annerledes.

Sist, og kanskje minst, er itemet Boo. Han stjeler itemsa som du har på lager, og bytter ut med noe random, mest sannsynlig noe dritt. Dette gjør at alt det taktiske man kan gjøre med å ligge fremst blir bortkastet. Jeg samler vanligvis på en banan i tilfelle jeg får et rødt skjell i ræva, men det er så sjeldent jeg får muligheten til å spare på dette før noen har fått spøkelset, og fjerner fordelen fra meg. I tillegg til dette mister man alle items ved lyn, så sjansen er enorm. Forstår heller ikke hvorfor man ikke har muligheten til å swappe mellom items som man holder. Trodde det var derfor de hadde innført to slots på nyutgaven? Det ender ihvertfall med at jeg holder på en coin og kanskje en banan mesteparten av tiden, før lynnedslaget eller Boo kommer.
Mulig det er dette som gir mest balanse for førsteplassen i forhold til all smerten de som ligger lenger bak får fra alle kanter, men hittil har det kun ført til frustrasjon. 150cc er vanskelig nok fra før av, tør ikke tenke på hva 200cc kommer til å bringe av banning og steiking. 

/ragequit

Lenke til kommentar

Nå eier jeg ikke Deluxe selv, men har spillt Wii U-versjonen mye. Har noen kommentarer til posten din. Har nummerert avsnittene dine, siden jeg ikke orker å dele opp sitatene dine på mobil.

 

Stiller meg litt til sides fra den enorme hyllesten til Mario Kart 8: Deluxe.

 

1. 50cc og 100cc er så hinsides enkelt for en gjennomsnittlig gamer, at det er grusomt kjedelig å måtte spille igjennom alle de cupene først for vi som streber etter 100%. Burde i det minste vært gjort slik at klarer man 150cc først, så får man gull for de to klassene under også.

 

2. På toppen av det er det utrolig lite motiverende å fullføre de også, for man får ingen belønninger av noe slag for å klare de heller.

Før låste man vel opp nye klasser hvis man klarte den forrige. Nå er alt vid-åpent og alle karakterer låst opp fra start, og den eneste måten man får belønning, er ved å samle mynter. Da får man sakte men sikkert en ny kart, nye dekk eller ny hangglider. Greit nok, men penger får man uansett om man havner på siste eller første plass.

 

3. Den tredje tingen jeg er skuffet over, er det begredelige banedesignet. Det er 12 cuper med fire baner på hver cup. Det er knapt noe som skiller de ulike banene fra hverandre. Litt svinging, litt hopp, noen nye farger her og der. Alle de beste banene fra gamlere spill er heller ikke tatt med.

Derimot inneholder DLC'ene en Zelda-bane, der de faktisk har tatt seg bryet med å forandre myntene til rupees, noe som føles så befriende og friskt at jeg gleder meg like mye til å spille den hver gang. Hvorfor har de ikke gjort dette med andre tema-baner?

I tillegg er det en bane fra F-Zero, med herlig gjenkjennelig musikk og heftig kjøring. Der også har de tatt med det lilla boost-feltet kjent fra serien, noe som gjør at jeg nok en gang føler det faktisk er en kul forskjell fra resten av haugen.

Det er også en bane fra Excite Bike, som kun handler om å kjøre på en bane formet som et nulltall med flere hopp der man kan trikse og booste. En utrolig enkel bane men artig bane, som også viser hvor enkelt det kan gjøres å lage noe som føles bare litt annerledes.

 

4. Sist, og kanskje minst, er itemet Boo. Han stjeler itemsa som du har på lager, og bytter ut med noe random, mest sannsynlig noe dritt. Dette gjør at alt det taktiske man kan gjøre med å ligge fremst blir bortkastet. Jeg samler vanligvis på en banan i tilfelle jeg får et rødt skjell i ræva, men det er så sjeldent jeg får muligheten til å spare på dette før noen har fått spøkelset, og fjerner fordelen fra meg. I tillegg til dette mister man alle items ved lyn, så sjansen er enorm. Forstår heller ikke hvorfor man ikke har muligheten til å swappe mellom items som man holder. Trodde det var derfor de hadde innført to slots på nyutgaven? Det ender ihvertfall med at jeg holder på en coin og kanskje en banan mesteparten av tiden, før lynnedslaget eller Boo kommer.

Mulig det er dette som gir mest balanse for førsteplassen i forhold til all smerten de som ligger lenger bak får fra alle kanter, men hittil har det kun ført til frustrasjon. 150cc er vanskelig nok fra før av, tør ikke tenke på hva 200cc kommer til å bringe av banning og steiking.

 

/ragequit

1. Nå kan jeg ikke si noe 100 % sikkert, men i originalversjonen er det nettop slik du sier det burde være. Man får automatisk gull på de lavere klassene når man får det i 150cc. Jeg regner vel egentlig med st det er sånn i Deluxe også? Er du helt sikker på at det ikke er sånn?

 

2. Jeg er litt enig, men forstår hvorfor det er gjort sånn. Mange har allerede jobbet mye med å låse opp alt i Wii U-versjonen. For dem hadde det bare vært et ork å måtte gjøre det igjen i Deluxe. En konsekvens av dette er at spillet blir enda mer multiplayerorientert enn tideligere spill, da det er lite motiverende med singelplayer når man ikke kan låse opp noe.

 

Jeg vet det finnes en del folk som mener at alt burde vært låst opp fra starten av i samtlige multiplayerspill som Mario Kart og Smash Bros. At man ikke får full glede av spillene før man har låst opp alt uansett, så at man ikke burde tvinges til å spille mange timer for å få lov å utnytte spillet fullt ut i multiplayer. Jeg er ikke enig med disse, jeg liker spenningen som følger med det å låse opp nye karakterer og lignende.

 

En løsning kunne vært å la deg velge fra starten av om du vil låse opp ting underveis, eller ha alt fra start, men jeg vet ikke om jeg hadde likt dette heller. Jeg tror alt i alt jeg støtter måten Nintendo har gjort det på.

 

3. Har litt lyst til å diskutere dette, men orker i ikke akkurat nå. Foreløpig får jeg bare si "deg om det"; jeg liker vaneutvaøget i spillet svært godt.

 

4. Nå vet jeg egentlig ikke om du har spillt originalversjonen, men regner ikke med det. Edit: leste ikke slutten av avsnittet ditt så fryktelig godt. Ser nå at du er klar over noe av dette, men poenget mitt holder fortsatt.

 

I originalen har man kun én itemslot, noe som gjør at man ikke har muligheten til å alltid spare på et bananskall i tilfelle det kommer noe skummelt bak. Dette er unikt for Mario Kart 8. Mange var litt skeptiske da dette ble annonsert, men det virker på meg som om konsensus (på nettsteder jeg besøker) er at dette fungerte veldig bra. Med to itemslots er det alt for lett for førsteplass å beskytte seg mot ubehageligheter, og hvis man først kommer noen meter foran resten, skal det ekstremt mye til å ta igjen en semikompetent spiller. Jeg er enig i dette (eneste problemet er at man ofte får coins på førsteplass, noe som gjør at man ikke har noe som helst å beskytte seg med. En mellomting ville vært bedre).

 

Da det ble annonsert at man igjen ville ha to itemslots i Deluxe-utgaven, vet jeg det er en del, inkludert meg selv, som ble småskuffet. Men på meg høres det ut som Boo-itemet til en viss grad fikser problemene som kommer med dette. Selv gir jeg derfor mange tomler opp til dette itemet!

 

Sier ikke at du må være enig i akkurat dette, men det er et perspektiv det er greit å være klar over.

Endret av Serjiously
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stiller meg litt til sides fra den enorme hyllesten til Mario Kart 8: Deluxe. 

 

50cc og 100cc er så hinsides enkelt for en gjennomsnittlig gamer, at det er grusomt kjedelig å måtte spille igjennom alle de cupene først for vi som streber etter 100%. Burde i det minste vært gjort slik at klarer man 150cc først, så får man gull for de to klassene under også. 

Her har du misforstått. Det er riktig som Serjioulsy sier, du får automatisk rangeringen på 50cc og 100cc når du fullfører en 150cc-cup. Selv har jeg ikke rørt 50cc og 100cc, men har fortsatt stjernerang på alle.

 

 

På toppen av det er det utrolig lite motiverende å fullføre de også, for man får ingen belønninger av noe slag for å klare de heller. 

Før låste man vel opp nye klasser hvis man klarte den forrige. Nå er alt vid-åpent og alle karakterer låst opp fra start, og den eneste måten man får belønning, er ved å samle mynter. Da får man sakte men sikkert en ny kart, nye dekk eller ny hangglider. Greit nok, men penger får man uansett om man havner på siste eller første plass.

 

Her er jeg helt enig med deg. Når en ikke har spilt Mario Kart 8 før føles det litt kjedelig og overveldende at samtlige karakterer er låst opp fra starten av. Men igjen, som Serjioulsy påpeker, dette er nok for at de som allerede har spilt det på Wii U skal slippe å låse opp alle karakterene en gang til.

 

Sist, og kanskje minst, er itemet Boo. Han stjeler itemsa som du har på lager, og bytter ut med noe random, mest sannsynlig noe dritt. Dette gjør at alt det taktiske man kan gjøre med å ligge fremst blir bortkastet. Jeg samler vanligvis på en banan i tilfelle jeg får et rødt skjell i ræva, men det er så sjeldent jeg får muligheten til å spare på dette før noen har fått spøkelset, og fjerner fordelen fra meg. I tillegg til dette mister man alle items ved lyn, så sjansen er enorm. Forstår heller ikke hvorfor man ikke har muligheten til å swappe mellom items som man holder. Trodde det var derfor de hadde innført to slots på nyutgaven? Det ender ihvertfall med at jeg holder på en coin og kanskje en banan mesteparten av tiden, før lynnedslaget eller Boo kommer.

Mulig det er dette som gir mest balanse for førsteplassen i forhold til all smerten de som ligger lenger bak får fra alle kanter, men hittil har det kun ført til frustrasjon. 150cc er vanskelig nok fra før av, tør ikke tenke på hva 200cc kommer til å bringe av banning og steiking. 

 

Boo dukker så sjeldent opp hos meg at jeg ikke skjønner at det kan være et irritasjonsmoment. Både blå skall, trippel rødt skall og lynnedslag er ti ganger mer irriterende for meg. Men kanskje Boo dukker oftere opp hos deg. Uansett, Mario Kart skal være kaotisk og uforutsigbart. (Men om det blir for mye kaos med Grand Prix så kan du jo kjøre Time Trials i stedet. Der er det kun skillz som gjelder.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...