Gå til innhold

Vanskelig å finne jobb.

Gjest Bruker-435277

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-435277

Noen andre som sliter med å finne seg en jobb?

Jeg blir bare værende som en kasteball mellom Nav og instanser som Nav leier inn som skal hjelpe folk ut i arbeid. har vært gjennom avklaring nå og kommer fortsatt ikke videre..

Vært en kasteball i 3 år nå, og kommer ingen vei, rykker bare tilbake til start.

Har visse problemer som må taes hensyn til, men viste ikke at det skulle være så vanskelig å få seg en jobb.

Vil ikke si at Nav er så veldig behjelpelig lenger, de vil bare ha meg ut av systemet virker det som. uansett hvor mye jeg selv prøver.

Andre med noe av det samme problemet??

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å inkriminere deg slik at du får noen måneders fengsel, deretter søker du deg til en overgangsbolig (helst bodø), deretter får du prosjektansvarlig til å skaffe deg jobb. Høres sykt ut, men jeg gikk 3 år arbeidsledig helt til jeg måtte inn å sone noen måneder. Søkte meg til Bodø overgangsbolig og prosjektlederen skaffet meg intervju hos en anleggsbedrift noen dager etterpå. Jobbet der noen måneder med minstelønn og fikk en referanse ifra arbeidsgiver. Den referansen sikret meg intervju og fast jobb i en annen anleggsbedrift her jeg bor nå.

Det er ganske utrolig at en prosjektleder på en overgangsbolig for innsatte greier å konstant holde 12 innsatte i arbeid hos forskjellige firmaer i Bodø, mens NAV ikke har sjans å få folk ut i arbeid. Rimelig sykt spør du meg.

Endret av Adrax
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vikarbyråer har vært min nøkkel inn til arbeidslivet - truck og lager. Står du på, kler deg i arbeidstøy, holder øra åpne og munnen lukket, så har du en god sjans. Men noen ganger er det ikke så mye man får gjort. Ja, jeg opplever at NAV bare ser meg som en utgift på budsjettet, bare strenge pekefingre, de bryr seg ikke om historikk.

Og investér i truckførerbevis hos et seriøst selskap. Jeg tok mitt hos Toyota Truckservice. Kostet 4000, men da får du profesjonell veilédning. Dét kan du skryte av i cv'en også.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

NAV er ikke særlig flinke til og holde kontakten med næringslivet, de sysler stort sett med og gi livsopphold og tiltak, samt de deler ut praksisplasser​ som skjelden gir noe varig arbeid. Tror at de kunne fått flere ut i ordinært arbeid hadde de hatt flere ute i felten.

I følge dem selv driver de ikke med arbeidsformidling, det er overlatt til bemanningsbyråene.

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med å finne seg en jobb?

Jeg blir bare værende som en kasteball mellom Nav og instanser som Nav leier inn som skal hjelpe folk ut i arbeid. har vært gjennom avklaring nå og kommer fortsatt ikke videre..

Vært en kasteball i 3 år nå, og kommer ingen vei, rykker bare tilbake til start.

Har visse problemer som må taes hensyn til, men viste ikke at det skulle være så vanskelig å få seg en jobb.

Vil ikke si at Nav er så veldig behjelpelig lenger, de vil bare ha meg ut av systemet virker det som. uansett hvor mye jeg selv prøver.

Andre med noe av det samme problemet??

:dontgetit:

Hva slags kvalifikasjoner har du? Utdanning og erfaring?

Hva med å kanskje studere noe noen år for å bli ner attraktiv?

Endret av Tesla1856
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å inkriminere deg slik at du får noen måneders fengsel, deretter søker du deg til en overgangsbolig (helst bodø), deretter får du prosjektansvarlig til å skaffe deg jobb. Høres sykt ut, men jeg gikk 3 år arbeidsledig helt til jeg måtte inn å sone noen måneder. Søkte meg til Bodø overgangsbolig og prosjektlederen skaffet meg intervju hos en anleggsbedrift noen dager etterpå. Jobbet der noen måneder med minstelønn og fikk en referanse ifra arbeidsgiver. Den referansen sikret meg intervju og fast jobb i en annen anleggsbedrift her jeg bor nå.

Det er ganske utrolig at en prosjektleder på en overgangsbolig for innsatte greier å konstant holde 12 innsatte i arbeid hos forskjellige firmaer i Bodø, mens NAV ikke har sjans å få folk ut i arbeid. Rimelig sykt spør du meg.

Straffedømte har nok mer kred i blåblå Norge enn arbeidsledige.

Brutt loven? "Stakkars, alle fortjener en ny sjanse etter å ha gjort opp for seg." -> Ka-ching!

Arbeidsledig? "Jævla naver".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er nok få av de som sitter på nav kontoret som drar på seg vernesko og hopper ned i byggetomta for og få til en ordning, da de het arbeidsformidlingen hadde de endel slike handson folk som prøvde litt mer for de som trengte det.

Ett annet problem er jo at I vår HMS verden så kan man knapt gjøre noe uten og ha masse kurs, dette gjør ting komplisert for mange.

Lenke til kommentar

Kan ikke forvente at NAV skaffer deg jobb, de sier jo selv at de legger opp til egen innsats. Du må nok gjøre det på "gamle måten", skrive ut noen eksemplarer av CVen, ta på deg pent tøy og ta runden og spørre hos forskjellige bedrifter. Skriftlige søknader gidder jeg ikke bruke tid på lengre, jeg har ikke fått en eneste jobb på grunnlag av skriftlig søknad, har skaffet meg jobb på gamle måten, be om å få snakke med sjefen, presenter deg høflig og gå rett på sak om at du søker jobb. Ha CVen klar i hånda, bedriftsledere er travle mennesker og tid er penger, de har ikke tid til å finlese søknader. Dette er ihvertfall mitt inntrykk av arbeidslivet så langt og det begynner å bli en del år siden jeg var arbeidsledig sist.

Lenke til kommentar

Med mindre du ikke er sånn "jai kome til norge i grøn container" så får du nada hjelp på nav, da vil de helst ikke vite at du eksisterer heller, så hva nav er til for enn å søle ut skattebetalernes penger på folk som aldri burde hatt de vet ikke jeg.

Men som flere sier at nav skal skaffe deg noe anna å gjøre en gratis sysselsetting i bedrifter som snylter av gratis nav folk kan du bare glemme, du må nok dessverre søke selv/gå/reise rundt å levere søknader/CV, mange er positive til at man møter opp selv, det har jeg erfart mange ganger, men må du reise langt så er det vel mest gunstig å sende mail/via elektronisk skjema, alltid lagre søknad og CV du sender som pdf før du sender på mail, da er det mindre sjanse for at noe kan endres av de som mottar.

Du må bare innse at livet er en eneste lang kamp hvor du ikke får hjelp ifra noen andre enn deg selv og det begynner med å finne seg sin første jobb selv også, dessverre, hjelp ifra den norske stat kan du bare glemme.

Men du kan spørre familie og venner, mange jobber blir utlyst, men det er minst like mange som bare går via familie/venner og jo mer allsidig og fleksibel man er så er det jo lettere å finne seg noe, men nå vet ikke jeg hvilke begrensninger du har i forhold til det at du skrev at du hadde "visse problemer som må taes hensyn til", du kan også spørre/mase på nav veiledern om du kan få type truck fører bevis, for om det ikke faller under "har visse problemer som må taes hensyn til" så kan faktisk det lille der gjøre til at du blir mer attraktiv.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Det er ganske alvorlig at NAV har fjernet seg helt fra næringslivet, er overbevist om at langt flere hadde sluppet meningsløse tiltak hadde man hatt ett samspill med ordinære arbeidsplasser.

Enig.

Prosjektlederen i fengselet ringte rundt til bedrifter han ikke engang kjente for å skaffe de innsatte intervjuer. Man måtte regne med å jobbe på gulvet med litt dårlig lønn i mange av jobbene, men poenget var å skaffe en referanse og attest. Dette er inngangsbilletten til arbeidslivet. Med å gjøre dette gjennom 20 år har han jo også skaffet seg ett nettverk. Hvis minst èn NAV-ansatt hadde hatt denne jobben i hver kommune, så kanskje vi hadde hatt mindre arbeidsledighet.

Kan forresten tipse om at det nesten konstant trengs folk på søppelbiler. Veldig fysisk krevende og dårlig betalt, men det er ihvertfall en jobb.

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet. har vært arbeidsledig og aktiv søker i snart 2 år. Jeg får i gjennomsnitt kanskje 1 intervju i måneden men aldri noen jobb.

jeg har en bachelor grad i marinebiologi og havbruk som jeg var ferdig med for 3 år siden og 6 måneders arbeidserfaring ifra et matfisk anlegg men det er tydeligvis ikke bra nok.

har heler ingen hesleproblemer, veldig villig til og flytte og jeg søker i hele landet

har også førerkort

begynner og lure hvem disse supermenneskene er som faktisk får jobbene.

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet. har vært arbeidsledig og aktiv søker i snart 2 år. Jeg får i gjennomsnitt kanskje 1 intervju i måneden men aldri noen jobb.

jeg har en bachelor grad i marinebiologi og havbruk som jeg var ferdig med for 3 år siden og 6 måneders arbeidserfaring ifra et matfisk anlegg men det er tydeligvis ikke bra nok.

har heler ingen hesleproblemer, veldig villig til og flytte og jeg søker i hele landet

har også førerkort

begynner og lure hvem disse supermenneskene er som faktisk får jobbene.

Skal ikke se bort fra at du er for dyr i drift, billigere å ha et par nyttige idioter gående på lav lønn med en med peiling som har overoppsyn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...