KoKo_ Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Noen som har en hageslange å anbefale til en enebolig? Ingen spesielle behov, annet enn at den er praktisk å ta frem og rydde opp. Har hatt en billig en på rulle, som er litt upraktisk å rulle opp igjen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 En som ruller seg inn av seg selv? f.eks Skru den opp på veggen, ta den inn om vinteren(som forresten er veldig enkelt) Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 1. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2017 En som ruller seg inn av seg selv? f.eks Skru den opp på veggen, ta den inn om vinteren(som forresten er veldig enkelt) Er alle disse "like bra"? Merker som er bedre enn andre? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Jeg har Gardena, den på bildet, jeg er fornøyd. Det er vel forskjell på Biltema sin billigste og Gardena sin dyreste vil jeg tro, som med det meste andre så koster kvalitet. Men jeg har ikke så mye erfaring på området, vil nå tro alle gjør jobben. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Hvis man ikke vil ha sånn så ser de "utvidendede" hageslangene litt fancy ut, tar lite plass å. Har ikke prøvd selv men. Feks https://gamezone.no/avdelinger/gadgets/nyttig/helse/nyttig/utvidende-hageslange-30m-vannslange-liten-lett-hageslange-30-meter-i-bruk-128484-p0000057397 Edit: Får de endel billigere på eBay ser jeg Endret 8. mai 2017 av daruu Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg hadde en sånn, funker ok de, men man må alltid ha en del trykk i slangen. Minsker trykket minsker slangen. Men har man ikke nok trykk så krymper slangen og man må "slåss" med slangen da den blir for liten, ettersom den blir som en strikk. Så tar det jo litt tid før slangen blir full, men det er jo skjeldent noe særlig problem. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Kjøpte en slik variant jeg. Syntes det var praktisk og greit. https://www.bauhaus.no/slangeboks-veggmontert-roll-up-25-m-gardena.html?gclid=Cj0KEQjwi7vIBRDpo9W8y7Ct6ZcBEiQA1CwV2JSJvDDYtRBC9vC61IejPZC2_4dcGZvBY4aymtVUZ48aAuiZ8P8HAQ Endret 8. mai 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg har Gardena, den på bildet, jeg er fornøyd. Det er vel forskjell på Biltema sin billigste og Gardena sin dyreste vil jeg tro, som med det meste andre så koster kvalitet. Men jeg har ikke så mye erfaring på området, vil nå tro alle gjør jobben. Jeg kjøpte også Gardena, og ikke deres billigste men en midt på treet sist gang jeg kjøpte slange. Den går nå inn i sin sjuende sesong, og funker fortsatt greit. Tidligere har jeg brent meg på å kjøpe alt for mye grønne gjennomsiktige slanger på Europris der det som ser ut som armering sannsynligvis er trykket på. De vrir seg og bretter seg slik at vannstrømmen knipes av hver gang man flytter litt på slangen, og springer fort lekk. Så ja, pris og merke har litt å si, men det viktigste er at slangen er litt stiv og sterk. Ikke så stiv at den er vanskelig å rulle, men stiv nok til at ikke så lett bretter seg eller vrir seg. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2017 Takk for tips i tråden, bestilte meg en slange herfra: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/hus-og-hage/gardena-veggmonterbar-slangetrommel-25-roll-up/243986.11201/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå