Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Olje terrassebord

Anbefalte innlegg

Hvor lenge bør egentlig terrasseborda tørke etter at en har vasket og høytrykkspylt terrassen før en oljer?

Sesongen har startet litt tidlig her i år (bor litt sør for Oslo), normalt så lar jeg det tørke 3-4 dager før jeg oljer, men det er gjerne i slutten av Mai hvor gjennomsnittstemperaturen er litt høyere enn hva den er nå. Tørketiden er jo selvfølgelig avhengig av vær og temperatur det er jeg klar over.

Om jeg vasker i morgen, blir det for tidlig å olje terrasseborda førstkommende fredag?

Hvor lenge drøyer dere etter vask før dere oljer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis det er sol og tørt, og ikke kalde netter, tørker det fort, et par dager bør holde. Har forøvrig sluttet å olje, bruker nå beis i stedet, det holder mye lenger (=årevis).

Lenke til kommentar

Hvis det er sol og tørt, og ikke kalde netter, tørker det fort, et par dager bør holde. Har forøvrig sluttet å olje, bruker nå beis i stedet, det holder mye lenger (=årevis).

Men om en skal over fra olje til beis så må det vel være fritt for olje før en kan beise? Hvordan få vekk oljen?

Lenke til kommentar

Ja det var akkurat det da, her er det frost om natten så biler og gress er rimet........

Bruker forøvrig terrassebeis jeg også, bare skrev olje av gammel vane, men det har jo egentlig ikke så mye med selve tørkeprosessen å gjøre.

Får vel drøye litt ut på fredagen eller lørdagen før jeg oljer, eh beiser terrassegulvet ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...