Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens, nå har jeg søkt litt rundt på forumet angåenge gode abonnementer men fant ikke noe som svarer på spørsmålet mitt.

 

Jeg er nå på Chess kontantkort og skulle hatt et billig abonnement. Men problemet ligger i databruk og ikke så mye sms og tale. Hadde Chess Easy 5GB til 299kr i måneden men den ble brukt så fort opp at jeg endte opp med å få høye regninger pga det. synes også 299 for bare 5GB er temmelig lite. Jeg bruker veldig mye internet på vei til og fra jobb. Plus Chess var under Netcom og vel dere vet hvor treg Netcom var. Så lurte om dere hadde noen anbefalinger til gode 10GB abonnementer? Jeg kunne brukt abonnement kalkulatoren men skulle gjerne hørt fra egen erfaring hva dere ville anbefalt!

 

 

 

takk for meg:)

Endret av Mai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du? Og hva bruker du dataen til?

Om du er mellom 18 og 28 er f.eks. Telenor YNG et godt alternativ i min mening.

Telenor dekning, butikker å gå til, SWAP, Wifi Tale osv.

Kan også bytte fri tale mot 1gb ekstra og 60 samtaler om du ikke ringer så mye.

Lenke til kommentar

www.mobilpriser.no og www.mobilborsen.no er to kjekke nettsider som kan sjekkes ut. Velg antall GB osv du trenger, men husk at begge kalkulatorene er unøyaktige nå som vi er i en overgang til at alle skal inkludere EU roaming. Kalkulatorene stemmer igjen innen 1. juli.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det finnes innstillinger i nettlesere som sørger for mindre datatrafikk. Chrome og Opera Mini har vel denne funksjonen som jeg kommer på i farta. Det finnes også apper som laster ned sidene du besøker automatisk slik at du kan bruke dem i offline-modus. Det krever litt endring i rutiner, men når det hele er satt opp riktig trenger du ikke lenger tenke på den.

Lenke til kommentar

Kan et mobilt bredbånd gjøre susen?

Modemet kan lades og du kan ha den i sekken/kofferten på vei til jobb.

 

jeg løste det her ved å skaffe en huawei mate 9 pro mobiltelefon .. dvs en med litt solid batteri og som tar 2 simkort... i spor 2 satte jeg et ice.net abbonement på 500 mb til 99,-, i spor 1 som er 4g sporet, satte jeg telia mobilt bredbånd, 100 gb til 599,-

 

jeg er glad i å reise på tur og kjører mye rundt, nå har jeg tv, netflix, youtube, spotify etc uansett hvor jeg er ... telia funker i sverige og andre nordiske land intill 45 dager i strekk.. trenger jeg pc koblet til nett (har med en surface pro 3) så setter jeg opp hotspot / wifi på mobiltelefonen 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sitter å lurer på om det ikke finnes prepaid sim i andre land med store datakvoter som nå vil virke over landegrensene med det syke nye direktivet. Så fyller man bare opp på kortet i nettbanken.

 

Jeg hadde aldri trodd at "televerden" skulle ta et skritt tilbake, men nå går det jammen feil vei.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Og hva bruker du dataen til?

Om du er mellom 18 og 28 er f.eks. Telenor YNG et godt alternativ i min mening.

Telenor dekning, butikker å gå til, SWAP, Wifi Tale osv.

Kan også bytte fri tale mot 1gb ekstra og 60 samtaler om du ikke ringer så mye.

 

er 26:) Har hatt dårlig erfaring med Telenor. Ble meldt inn til å prøve i 3 måneder et abonnement for 199kr i måneden, men endte opp med å få smell den første måneden med 500 noe kroner...og tok 4 telefonsamtaler og klaging for å få de pengene refundert etter jeg meldte meg ut som kunde. Så tør nesten ikke å gå inn i det igjen:/

 

www.mobilpriser.no og www.mobilborsen.no er to kjekke nettsider som kan sjekkes ut. Velg antall GB osv du trenger, men husk at begge kalkulatorene er unøyaktige nå som vi er i en overgang til at alle skal inkludere EU roaming. Kalkulatorene stemmer igjen innen 1. juli.

Det er jeg klar over, og skrev i posten min jeg kunen gjort det men jeg nevnte at jeg skulle gjerne fått hjelp fra folk med erfaring rundt dette. Antar jeg ikke er den eneste som ønsker mer data for ikke for dyr pris:)

 

10Gb for 299 hos Komplett mobil.

Men spørs om det ikke blir nye priser nå med disse EU greiene.

Åh det var rart, i går fikk jeg opp at de skiftet 10gb fra 299 til 349kr i måneden og nå er den tilbake til 299. Har du prøvd komplett mobil før?

 

Kan et mobilt bredbånd gjøre susen?

Modemet kan lades og du kan ha den i sekken/kofferten på vei til jobb.

 

Er ikke helt kjent med mobilt bredbånd...er det det samme som bredbånd man har for fast telefon?^^'' beklager hvis det er dumt spørsmål.

Endret av Mai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Hvor gammel er du? Og hva bruker du dataen til?

Om du er mellom 18 og 28 er f.eks. Telenor YNG et godt alternativ i min mening.

Telenor dekning, butikker å gå til, SWAP, Wifi Tale osv.

Kan også bytte fri tale mot 1gb ekstra og 60 samtaler om du ikke ringer så mye.

 

er 26:) Har hatt dårlig erfaring med Telenor. Ble meldt inn til å prøve i 3 måneder et abonnement for 199kr i måneden, men endte opp med å få smell den første måneden med 500 noe kroner...og tok 4 telefonsamtaler og klaging for å få de pengene refundert etter jeg meldte meg ut som kunde. Så tør nesten ikke å gå inn i det igjen:/

 

www.mobilpriser.no og www.mobilborsen.no er to kjekke nettsider som kan sjekkes ut. Velg antall GB osv du trenger, men husk at begge kalkulatorene er unøyaktige nå som vi er i en overgang til at alle skal inkludere EU roaming. Kalkulatorene stemmer igjen innen 1. juli.

Det er jeg klar over, og skrev i posten min jeg kunen gjort det men jeg nevnte at jeg skulle gjerne fått hjelp fra folk med erfaring rundt dette. Antar jeg ikke er den eneste som ønsker mer data for ikke for dyr pris:)

 

10Gb for 299 hos Komplett mobil.

Men spørs om det ikke blir nye priser nå med disse EU greiene.

Åh det var rart, i går fikk jeg opp at de skiftet 10gb fra 299 til 349kr i måneden og nå er den tilbake til 299. Har du prøvd komplett mobil før?

 

Kan et mobilt bredbånd gjøre susen?

Modemet kan lades og du kan ha den i sekken/kofferten på vei til jobb.

 

Er ikke helt kjent med mobilt bredbånd...er det det samme som bredbånd man har for fast telefon?^^'' beklager hvis det er dumt spørsmål.

 

Mobilt bredbånd er et rent data-simkort hvor datatrafikken er mye rimeligere enn for mobiltelefoner. Du setter sim-kortet i en ruter (som ser ut som en mobil) og du kan ha det med det hvor som helst. Ruteren er oppladbar som en mobil. Du kan også bruke en gammel mobil til dette formålet hvor du kan dele nettverket. Eller brukes på den måten marius 77 beskriver.

 

Alternativt bruke det slik som marius77 beskriver.

Lenke til kommentar

Når det gjelder dekning så snek jeg på profilen din som sa Hordaland hvor jeg selv oppholder meg og jeg har testet Telia sitt nett via OneCall siden 31.03 og jeg opplever de som ganske likeverdige med Telenor i dag. Da oppholder jeg meg mest i Bergen og Hardanger-området men var en tur til Haugesund nylig hvor jeg ikke merket meg noe spesielle mangler i dekningen, hadde 4G mesteparten av stedene jeg oppholdt meg og på turen ned og opp igjen. Så jeg ville ikke latt Telia-dekning være en "show-stopper" om pris og innhold på abonnementet virker bra med mindre du vet at området du er i daglig har dårligere dekning med dem enn Telenor.

 

Rimeligste alternativer med Telenor og fri bruk av ordinære ringeminutter/sms/mms og 10 GB data i dag blir:

Komplett Mobil 10 GB til 299 kr mnd - vil få økt mnd-pris om kort tid grunnet inkludert bruk i EU/EØS ikke kan være en valgfri pakke til 80 kr mnd fra 15.06.17.

Telipol 10 GB 349 kr mnd - har i svar til kunder på Facebook-siden skrevet at dette abonnementet vil øke til 399 kr mnd om kort tid grunnet inkludert EU/EØS-bruk

 

Om du eller noen i husstanden din har strøm fra Fjordkraft får du 10 GB-abonnement med Telenor-dekning til 339 kr mnd.  

 

Det er flere operatører med Telia-dekning i dag som har 10 GB data inkludert hvor de rimeligste tar 399 kr mnd (OneCall og Chess). ChiliMobil skal skifte fra Telenor til Telia-dekning om kort tid og tar 294 kr mnd for 10 GB data, men de vil komme til å øke prisene også innen 15.06.17 pga inkludert EU/EØS.

 

Med bredbånd og TV fra Get så kan du få 12 GB-abonnement til 369 kr mnd med fri bruk i EU/EØS inkludert.

 

Edit: Og der har Chess endret til 399 kr mnd for 8 GB data og fjernet abonnementet med 10 GB inkludert.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Mobilt bredbånd er et rent data-simkort hvor datatrafikken er mye rimeligere enn for mobiltelefoner. Du setter sim-kortet i en ruter (som ser ut som en mobil) og du kan ha det med det hvor som helst. Ruteren er oppladbar som en mobil. Du kan også bruke en gammel mobil til dette formålet hvor du kan dele nettverket. Eller brukes på den måten marius 77 beskriver.

 

 

 

 

Alternativt bruke det slik som marius77 beskriver.

 

 

ah det høres...veldig upraktisk ut da men er sikkert billigere^^'' 

 

Når det gjelder dekning så snek jeg på profilen din som sa Hordaland hvor jeg selv oppholder meg og jeg har testet Telia sitt nett via OneCall siden 31.03 og jeg opplever de som ganske likeverdige med Telenor i dag. Da oppholder jeg meg mest i Bergen og Hardanger-området men var en tur til Haugesund nylig hvor jeg ikke merket meg noe spesielle mangler i dekningen, hadde 4G mesteparten av stedene jeg oppholdt meg og på turen ned og opp igjen. Så jeg ville ikke latt Telia-dekning være en "show-stopper" om pris og innhold på abonnementet virker bra med mindre du vet at området du er i daglig har dårligere dekning med dem enn Telenor.

 

Rimeligste alternativer med Telenor og fri bruk av ordinære ringeminutter/sms/mms og 10 GB data i dag blir:

Komplett Mobil 10 GB til 299 kr mnd - vil få økt mnd-pris om kort tid grunnet inkludert bruk i EU/EØS ikke kan være en valgfri pakke til 80 kr mnd fra 15.06.17.

Telipol 10 GB 349 kr mnd - har i svar til kunder på Facebook-siden skrevet at dette abonnementet vil øke til 399 kr mnd om kort tid grunnet inkludert EU/EØS-bruk

 

Om du eller noen i husstanden din har strøm fra Fjordkraft får du 10 GB-abonnement med Telenor-dekning til 339 kr mnd.  

 

Det er flere operatører med Telia-dekning i dag som har 10 GB data inkludert hvor de rimeligste tar 399 kr mnd (OneCall og Chess). ChiliMobil skal skifte fra Telenor til Telia-dekning om kort tid og tar 294 kr mnd for 10 GB data, men de vil komme til å øke prisene også innen 15.06.17 pga inkludert EU/EØS.

 

Med bredbånd og TV fra Get så kan du få 12 GB-abonnement til 369 kr mnd med fri bruk i EU/EØS inkludert.

 

Edit: Og der har Chess endret til 399 kr mnd for 8 GB data og fjernet abonnementet med 10 GB inkludert.

 

Ikke Fjordkraft men BKK. Vet ikke om BKK har avtale med noen operatører....

 

tror så langt komplett ville vært det beste MEN har hørt litt dårlige ting om dem også. I tillegg er vel ikek stor forskjell fra dem og konkurrentene hvis de skal gå opp til 399? har u prøvd Chili?

Endret av Mai
Lenke til kommentar

Du må nok ha Fjordkraft for å få tilbudet deres, BKK leverer ikke mobiltelefoni.

 

Komplett Mobil hadde lang ventetid på telefon da jeg var på vei over til dem ifjor like etter oppstarten deres, men de var kjapp til å respondere på chat. "Min side"-løsningen deres virket grei og de kommer visstnok med mobilapp til høsten med forbruksoversikt. Jeg har ikke hørt noe spesielt negativt om dem men andre har kanskje egne erfaringer å komme med. 

 

Jeg har en bekjent som var kunde hos ChiliMobil en stund og de har en ubrukelig "Min side"-løsning og en mobil-app som ikke fungerte skikkelig. De vil dog få ny løsning på "Min side" og ny mobilapp når de bytter fra Telenor til Telia sitt mobilnett og forhåpentligvis vil det hjelpe på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...