Redaksjonen. Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Tvinger strømforbruket ned i en tredjedel.Jordal Amfi blir verdens mest energieffektive ishall Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Ville det ikke vært hensiktsmessig med solceller på taket i stedet for den gresslappen der, altså hvis målet er å være energieffektivt? Når solen står på som verst er det vel kanskje da man trenger mest strøm for å holde isen? 2 Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Ville det ikke vært hensiktsmessig med solceller på taket i stedet for den gresslappen der, altså hvis målet er å være energieffektivt? Når solen står på som verst er det vel kanskje da man trenger mest strøm for å holde isen? Vil tro hensikten med det grønne taket er fordrøyning av regnvann. Det er mer enn bare energi som er viktig å tenke på når man bygger noe.. Forøvrig så man nylig ifm brannen i Asko sitt lager i Vestby at solceller på taket ikke bare er positivt -om bygningen tar fyr, gjør solcellene det mye vanskeligere for brannvesenet å komme til takkonstruksjonen for å slukke. Nå har ikke jeg regnet på det, men jeg er litt i tvil om kostnadsbesparelsene solceller gir, veier opp for tap av hele bygningen ved brann, kontra kun delvis rehabilitering ved rask slukking.. Endret 2. mai 2017 av Joaaso 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Ville det ikke vært hensiktsmessig med solceller på taket i stedet for den gresslappen der, altså hvis målet er å være energieffektivt? Når solen står på som verst er det vel kanskje da man trenger mest strøm for å holde isen? Vil tro hensikten med det grønne taket er fordrøyning av regnvann. Det er mer enn bare energi som er viktig å tenke på når man bygger noe.. Jeg har en spesiell evne til å spå svar på slike spørsmål; "Nye Jordal Amfi skal også ha grønt tak. Sedumplantene på taket har en isolerende effekt og gjør at både kjøle- og varmebehovet reduseres. I tillegg vil det grønne taket fordrøye regnvannet og bidra til at alt regnvannet håndteres lokalt. Dette reduserer belastningen på avløpsnettet i Oslo." Eller kanskje bare jeg klarer å lese artikkelen Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Ville det ikke vært hensiktsmessig med solceller på taket i stedet for den gresslappen der, altså hvis målet er å være energieffektivt? Når solen står på som verst er det vel kanskje da man trenger mest strøm for å holde isen? Vil tro hensikten med det grønne taket er fordrøyning av regnvann. Det er mer enn bare energi som er viktig å tenke på når man bygger noe.. Jeg har en spesiell evne til å spå svar på slike spørsmål; "Nye Jordal Amfi skal også ha grønt tak. Sedumplantene på taket har en isolerende effekt og gjør at både kjøle- og varmebehovet reduseres. I tillegg vil det grønne taket fordrøye regnvannet og bidra til at alt regnvannet håndteres lokalt. Dette reduserer belastningen på avløpsnettet i Oslo." Eller kanskje bare jeg klarer å lese artikkelen fixed.. Endret 2. mai 2017 av Joaaso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå