AnonymDiskusjon Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Jeg er underlagt AAP (Arbeidsavklaringspenger) og følger et planlagt løp i henhold til dette.Jeg vil ha dødtid frem til høsten nå og må ha noe å oppholde hodet med.Kan jeg jobbe og bare melde inn hvor mye jeg jobber på meldekortet på nav.no?Jeg tenker ikke å jobbe taktisk for å beholde avklaringspenger mens jeg jobber, men vil jobbe i sommerjobb om dette er tillatt. Da fra Juni til Midten av August fulltid.Det vil jeg akkurat kunne klare fysisk uten å ta skade av det og samtidig tjene mer enn avklaringspengene gir. Vil også samtidig stå sterkere monetært rustet til å kunne ta en smell mens jeg er under behandling/utdanning da AAP bare holder til livsopphold og ikke uforutsette utlegg jeg måtte få selv om det er force majour.Dette vil, om man skal diskutere det, også være samfunnsyttig mtp at jeg jobber og betaler skatt i stedet for bare å ta ut velferdspenger.SÅ... Kan jeg jobbe under AAP om jeg melder inn på meldekortet uten at jeg mister AAP? Anonymous poster hash: 79edf...437 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2017 Man skulle tro at man gjør alt for å stå i arbeid og tjene sine egne penger er det beste, men slik er det ikke i praksis. Alt du gjør vil bli brukt mot deg ved en senere anledning! Jeg ville uansett tatt kontakt med saksbehandler og avtalt dette. Det kan nemlig hende at saksbehandler er av den oppfatning at arbeid vil skade deg ytterligere. Anonymous poster hash: 0be1b...73d Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/arbeidsavklaringspenger-aap-og-l%C3%B8nnet-arbeid Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Hvorfor står du på AAP om du kan jobbe fullt? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2017 Kan jobbe fullt, men bare så så lenge før kroppen stopper det. Normalt to tre måneder. Fysisk arbeide altså. Anonymous poster hash: 79edf...437 Lenke til kommentar
tven Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Hvis målet er å få uføretrygd vil det at du jobber lage store problemer for deg. Å jobbe kan også føre til at saksbehandler revurderer §11-5 i folketrygdloven som kan ende i at du mister ytelsen. Kort fortalt så er jobbing høyrisiko i forhold til å motta fremtidige trygdeytelser. Dette er en av grunnen til at jeg er en forkjemper for borgerlønn. 1 Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Antall timer du jobber bestemmer hvor mye AAP blir redusert. Hvor mye du tjener, har, med noen unntak, ingen betydning. Reduksjonen blir beregnet ut fra en arbeidstid på 37,5 timer per uke. Antall timer du har vært i lønnet arbeid blir trukket fra. Utbetalingen blir redusert fra første arbeidstime. Du kan arbeide opp til 60 prosent av full stilling og motta reduserte AAP. Arbeider du mer enn 60 prosent av full stilling, mister du retten til AAP for den aktuelle 14-dagersperioden. Kilde: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/arbeidsavklaringspenger-aap-og-l%C3%B8nnet-arbeid dvs. inntil 60 % av full stilling, før du helt mister retten til AAP - det går å jobbe inntil 80 % og likevel få AAP, men da må det være i en prosess der man skal trappe opp til 100% ifølge linken over. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 For den aktuelle 14-dagers perioden, er verdt å presisere. Det er ikke slik at du for alltid mister retten på AAP, kun den 14-dagers perioden du bikket over 60%. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Sære NAv regler Uføre kan jobbe, men om en jobber mens en venter på en uføre søknad, så kan en miste retten til å søke.. Ikke alle som kan leve på bare pengene en får fra AAP så da tar man strøjobber/vikar i mindre perioder, for det er svært få/ingen arbeidsgivere som vil ha noen ansatt som er sykmeldt halve året Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Hvis målet er å få uføretrygd vil det at du jobber lage store problemer for deg. Å jobbe kan også føre til at saksbehandler revurderer §11-5 i folketrygdloven som kan ende i at du mister ytelsen. Kort fortalt så er jobbing høyrisiko i forhold til å motta fremtidige trygdeytelser. Dette er en av grunnen til at jeg er en forkjemper for borgerlønn. Heyy, flere som har skjønt det! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Hvis målet er å få uføretrygd vil det at du jobber lage store problemer for deg. Å jobbe kan også føre til at saksbehandler revurderer §11-5 i folketrygdloven som kan ende i at du mister ytelsen. Kort fortalt så er jobbing høyrisiko i forhold til å motta fremtidige trygdeytelser. Dette er en av grunnen til at jeg er en forkjemper for borgerlønn. Heyy, flere som har skjønt det! Skulle gjerne jobbet mye mer enn jeg gjør i dag, men da mister jeg sikkert muligheten for ufør Jeg klarer ikke stå 100% i arbeid, men har klart 50%, helt til NAV fant ut at de skulle trekke fra ferie så det ble mer enn 50% arbeid, så for at en skal få støtte, så kan en ikke jobbe for da mister en ytelsene Anonymous poster hash: 70fae...dbb 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 TS her. Etter svarene å dømme så forstår jeg det slik at det er hver 14dagers syklus som rammes av jobbing.Skal ta kontakt med min persn hos NAV og få dette bekreftet. Anonymous poster hash: 79edf...437 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå