Torhild Jansen Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Take off ! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Hetta er på - det er vår. Skulle jeg velge her så blir det V2 selv om den er litt utbrent her og der. Muligheten for å kamuflere det er vel til stede. Men denne er så vanlig så kanskje vente på ny sjanse framfor å bale med det. Hettemåka er så rask så den er ikke alltid like lett å fange i flukt. men her gode detaljer i de områdene som ikke har fått for mye høylys. Med 17 år i tropene kjenner jeg godt problemet med utbrenninger på hvite fugler. Anbefaler polfilter eller annet som reduserer reflekser og utbrenninger. Spør fagfolk i butikk om råd. Roar 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Hetta er på - det er vår. Skulle jeg velge her så blir det V2 selv om den er litt utbrent her og der. Muligheten for å kamuflere det er vel til stede. Men denne er så vanlig så kanskje vente på ny sjanse framfor å bale med det. Hettemåka er så rask så den er ikke alltid like lett å fange i flukt. men her gode detaljer i de områdene som ikke har fått for mye høylys. Med 17 år i tropene kjenner jeg godt problemet med utbrenninger på hvite fugler. Anbefaler polfilter eller annet som reduserer reflekser og utbrenninger. Spør fagfolk i butikk om råd. Roar Kan forresten nevne at ofte kan det være lurt å sette ned lysmettingen på kamera med minst -0,33 som jeg bruker fast - ytterligere i tilfeller som dette. Roar 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 1. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2017 Hetta er på - det er vår. Skulle jeg velge her så blir det V2 selv om den er litt utbrent her og der. Muligheten for å kamuflere det er vel til stede. Men denne er så vanlig så kanskje vente på ny sjanse framfor å bale med det. Hettemåka er så rask så den er ikke alltid like lett å fange i flukt. men her gode detaljer i de områdene som ikke har fått for mye høylys. Med 17 år i tropene kjenner jeg godt problemet med utbrenninger på hvite fugler. Anbefaler polfilter eller annet som reduserer reflekser og utbrenninger. Spør fagfolk i butikk om råd. Roar Kan forresten nevne at ofte kan det være lurt å sette ned lysmettingen på kamera med minst -0,33 som jeg bruker fast - ytterligere i tilfeller som dette. Roar Takker for gode råd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 To flotte bilder av hettemåkens take off , er enig med Roar's tips om polaroid eller gråfilter . I tillegg kan det også gjøres noen grep i etterbehandlingen . Men filter tror jeg er den beste løsningen . Alec Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 To flotte bilder av hettemåkens take off , er enig med Roar's tips om polaroid eller gråfilter . I tillegg kan det også gjøres noen grep i etterbehandlingen . Men filter tror jeg er den beste løsningen . Alec Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg