Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hetta er på - det er vår.

Skulle jeg velge her så blir det V2 selv om den er litt utbrent her og der.

Muligheten for å kamuflere det er vel til stede.

Men denne er så vanlig så kanskje vente på ny sjanse framfor å bale med det.

Hettemåka er så rask så den er ikke alltid like lett å fange i flukt. men her gode detaljer i de områdene som ikke har fått for mye høylys.

Med 17 år i tropene kjenner jeg godt problemet med utbrenninger på hvite fugler.

Anbefaler polfilter eller annet som reduserer reflekser og utbrenninger. Spør fagfolk i butikk om råd.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hettemåka er så rask så den er ikke alltid like lett å fange i flukt. men her gode detaljer i de områdene som ikke har fått for mye høylys.

Med 17 år i tropene kjenner jeg godt problemet med utbrenninger på hvite fugler.

Anbefaler polfilter eller annet som reduserer reflekser og utbrenninger. Spør fagfolk i butikk om råd.

Roar

Kan forresten nevne at ofte kan det være lurt å sette ned lysmettingen på kamera med minst -0,33 som jeg bruker fast - ytterligere i tilfeller som dette.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Roar

Kan forresten nevne at ofte kan det være lurt å sette ned lysmettingen på kamera med minst -0,33 som jeg bruker fast - ytterligere i tilfeller som dette.

Roar

Takker for gode råd :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

To flotte bilder av hettemåkens take off , er enig med Roar's tips om polaroid eller gråfilter . I tillegg kan det også gjøres noen grep i etterbehandlingen . Men filter tror jeg er den beste løsningen .

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...