Lettvinten Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 (endret) Jeg skal bytte til biltemas veggboks fra den gamle 3-støpslete telefonboksen. Men har bare 2 ledninger i bruk, og det er en hvit og en blå. Hvor skal disse kobles. Brukes kun til internett.? Ser på en pdf fil her, og tenker at blå skal i kontakt 4 og den hvite i kontakt 5..? Er dette riktig? Har en gammel analog linje. Endret 30. april 2017 av Lettvinten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Har fyttet ut dette innlegget fra en annen tråd. Den var om kobling av nettverkskabel, dette gjelder en telefonkabel. Telefonkabel er bare to ledere, og de skal på de to midterste pinnene i en RJ45 kontakt. Rekkefølgen spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Hårek: De to midterste? Tror du blander kontakt på vegg og pluggen han kobler i kontakta. Lettvinten: Det er riktig som du tror. Det er punkt 4 og 5 som benyttes til telefoni. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 (endret) Men kontaktene er forskjellig fra produsent til produsent. Noen skal kobles på i midten, mens andre skal kobles på de to første plintene. Endret 1. mai 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Hårek: De to midterste? Tror du blander kontakt på vegg og pluggen han kobler i kontakta. Jeg skrev "midterste pinnene i en RJ45 kontakt" - jeg nevnte ikke noe om veggboksen, det er du som blander. Et bilde av koblingen finnes her: https://no.wikipedia.org/wiki/Fil:RJ45_3pin.jpg Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Og når du leser spørsmålet, var det svaret det mest opplagte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå