Gå til innhold

Hifi til 10k eller Klipsch prom 5.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kamerat med klipsch RF3 og en elektrocompaniet ECI3 forsterker. Låter strøkent! Grunnen til at jeg vil anbefale deg disse er at selv om de har skikkelig trøkk, er lett drevne osv så er de også meget gode :) De er også usedvanlig populære blandt dedikerte hifi "nerds" bla fordi de gir meget bra forhold mellom pris og kvalitet. Derfor kan de godt kobles sammen med mye dyrere utstyr, sjekk eksempel her

De passer mao bedre enn mange alternativer til svært mange typer musikk.

Bare for å ha sagt det. Selv har jeg et par stativ høyttalerer fra Vienna Acoustics så dette er ikke for å skryte av at det jeg har kjøpt selv er "best".

Får du tak i en brukt stereo forsterker fra Vincent, Cayin eller kanskje rotel er du kommet svært langt. Evnt går jo den nye nad 302BEE hos hifiklubben for å være et kupp til prisen. Billigere blir det ikke. Er bla testet i siste Fidelity bladet med svært godt resultat.

Lenke til kommentar
Klipsch lager bra hi-fi, med veldig kraftfull diskant takket været horn-elementene. Mange synes dette blir litt aggressivt; en smaksak.

SYnes ikke de hornene går høyt nok jeg.. De spiller høyt som få opptil 12khz ,men over det så synes jeg at det blir litt for spinkelt iforhold til vanlige elementer.

Man kan jo si at man ikke hører det meste over 12khz som annet en rene pipelyder ,men man har jo harmoniske svingninger som må med for at man skal få et bredere lydbilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...