AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Må man føre verdien opp på selvangivelsen hvis man har en dyr giftering? Anonymous poster hash: 394f6...51b Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hva er en dyr giftering? 2 Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 (endret) Skattetaten.no: 4.2.3 Innbo og annet løsøre enn motorkjøretøy, campingvogn og båt med salgsverdi kr 50 000 I denne posten fører du inn verdi av innbo og annet løsøre (IKKE motorkjøretøy/campingvogn) og båt med salgsverdi under 50 000 kroner. Verdi som føres inn i posten er salgsverdi redusert med fribeløp på 100 000 kroner. Gjelder posten meg? Posten gjelder alle som har verdi av innbo/løsøre som overstiger 100 000 kroner og enten brukes privat eller brukes i utleid bolig Posten gjelder også dersom du har båt med salgsverdi under 50 000 kroner. http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Finn-post/4/2/3/ Endret 1. mai 2017 av MemorX 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Neida, mange har klær, bunader, smykker og kunst til flerfoldige tusener. Man fører jo ikke opp den nye toppmoderne flatskjermen i selvangivelsen heller. For ikke å snakke om den nye Gaggenaukomfyren til kr. 250.000 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Neida, mange har klær, bunader, smykker og kunst til flerfoldige tusener. Man fører jo ikke opp den nye toppmoderne flatskjermen i selvangivelsen heller. For ikke å snakke om den nye Gaggenaukomfyren til kr. 250.000 Sånn som jeg tolker det så skal bunaden og gifteringen føres opp hvis de har en samlet salgsverdi på mer enn 100 000 kr minus X, hvor X er samlet salgsverdi på alle andre løsøregjenstander du eier. Anonymous poster hash: 394f6...51b Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Slik jeg forstår skatteteten skal du summere opp salgsverdien av innbo, løsøre og båt (under 50k), og føre opp det som eventuelt overstiger 100 000 kr i skattemeldingen. Endret 2. mai 2017 av MemorX 2 Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Dobbelpost. Endret 2. mai 2017 av MemorX Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Må jeg føre opp nyrene mine på selvangivelsen? Får folk med kun en nyre skattelette? Endret 2. mai 2017 av Noxz 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Tviler på at manglende rapportering av innbo og løsøre er noe som skatteetaten prioriterer. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Tviler på at manglende rapportering av innbo og løsøre er noe som skatteetaten prioriterer. Risiko for å oppdages er kanskje liten, men den får hver enkelt vurdere. Antar spørsmålet til trådstarter var om skattetaten forventer at man fører opp slike gjenstander. Viktigere er kanskje at dette går under formue, og at det for de aller fleste ikke vil utløse noen formueskatt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Må jeg føre opp nyrene mine på selvangivelsen? Får folk med kun en nyre skattelette? Det regnes ikke som løsøregjenstander, men hvis de teoretisk sett hadde vært det så måtte du det, ja. Går ut fra at de som har gullgebiss må føre opp dette, da det ikke er en naturlig del av kroppen. Anonymous poster hash: 394f6...51b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå