Gå til innhold

Slette duplikater i Google Photos

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i utgangspunktet Apple-bruker og har store glede av hvor enkelt synkroniseringen av bilder foregår via iPhone/Mac/iCloud. Google Photos er en tjeneste jeg bruker i tillegg som en backup av alle bildene jeg har. Greia er at det forekommer enormt mange duplikater i Google Photos, og jeg lurer derfor på om det er en enkel mulighet for å søke gjennom å slette duplikatene, eller om dette er noe jeg må gå gjennom å slette selv?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nei, tror ikke det er noen automatisk funksjon for dette. Selv hater jeg Google Photos, og hadde jeg vært deg ville sett meg om etter andre tjenester som kan gi backup-funksjon fremfor å sitte og dille med Google Photos.

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for svar. Nei, det er litt synd. Det er bruk grunnen til at jeg foretrekker iCloud ettersom synkroniseringen på tvers av platformer er helt genial. Derimot vil bildene som legges til iCloud også ligge på maskinen, og det er ikke ønskelig. Er det Dropbox som er det beste alternativet, eller er det andre forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man kan vel bruke en hvilken som helst sky til dette formålet/å lagre bilder. Men mega.nz gir 50 GB gratis. Det går veldig smått og laste opp/ned noe dit, men plassen er det jo ikke noe å si på. 

Om hastighet er viktig ville jeg valgt noe annet.

http://www.aftenposten.no/digital/Hvilken-skylagringstjeneste-er-best-9081b.html

Det ligger masse omtaler/tester ute på nett, så bare begynne å lese for å se om noe passer deg ekstra godt!

Lenke til kommentar

Takk igjen.

Jeg kjenner vei til de fleste og er ganske oppdatert, men ønsket var et program som kunne slette duplikater. Ser at det kan bli vanskelig... Må vurdere hva jeg gjør. iCloud er fristende, men 50000 bilder fyller opp maskinen veldig raskt.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjenner til problemet. Det gjelder å være strukturert når man lagrer både her og der... Det finnes programmer for å slette duplikater, uten at jeg kan si hva som er det beste. Men å gjøre dette direkte i Google skyen er jeg litt usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...