Gå til innhold

Netcom BT med 24 måneders bindingstid


Anbefalte innlegg

Fikk et lite sjokk i stad når jeg skulle og høre om et Netcom BT abb, det var faktisk 24 måneders bindingstid :thumbdown:

 

Men man kunne kjøpe ny subsidiert telefon etter 18 måneder. Men jeg synes dette virket litt i drøyeste laget ? Har dere andre med BT også 2 års bindingstid.

 

Men de var i det minste generøse med sponsing, rundt halvpris av det tlf koster i billigste webshop uten abb.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik det fungerer er at forhandlerne får en viss provisjon fra Netcom for å selge et BusinessTalk abonnement.

Akkurat for øyeblikket ligger på rundt 1500kr pr abo.

Etter å ha trekt fra avanse o.l. sitter du igjen som kunde med ca 2500kr rabatt på ALLE merker og modeller. Billigere modeller får litt mindre rabatt grunnet at det ikke regnes avanse på provisjonen.

Ikke en dårlig deal det altså.

Lenke til kommentar
Slik det fungerer er at forhandlerne får en viss provisjon fra Netcom for å selge et BusinessTalk abonnement.

Akkurat for øyeblikket ligger på rundt 1500kr pr abo.

Etter å ha trekt fra avanse o.l. sitter du igjen som kunde med ca 2500kr rabatt på ALLE merker og modeller. Billigere modeller får litt mindre rabatt grunnet at det ikke regnes avanse på provisjonen.

Ikke en dårlig deal det altså.

Mitt tilbud var en mobil til 4000 for rundt 2300 kroner, det er vel ikke mer enn 1700 kroner i rabatt men ?

Lenke til kommentar
Fikk et lite sjokk i stad når jeg skulle og høre om et Netcom BT abb, det var faktisk 24 måneders bindingstid  :thumbdown:

Det er et mulig brudd på markedsføringsloven. Det hevder i allefall forbrukerombudet.

Det spiller egentlig ingen stor rolle, når det for mitt bruk er markedets beste abbonomment, men hadde jo vært kult å kunne kjøpe ny mob, etter 10 måneder i stedet for 18.

Lenke til kommentar
Fikk et lite sjokk i stad når jeg skulle og høre om et Netcom BT abb, det var faktisk 24 måneders bindingstid  :thumbdown:

Det er et mulig brudd på markedsføringsloven. Det hevder i allefall forbrukerombudet.

Dette er ikke brudd på markedsføringsloven siden dette ikke er et abb til private.

Og handling mellom bedrifter vet dere er veldig untatt i loven.

 

BTW.... for de som er så lure og setter f.eks sin nye mobil på firmaet til pappa eller no, så husk, da er det et forretningskjøp, og dere dekkes ikke av forbrukerkjøpsloven:D

Lenke til kommentar

B talk eller family talk hos netcom = 24mnd bindingstid, men man kan tegne ny bindingstid når man har mindre enn 6mnd igjen.

 

Disse abbene får kun bedrifter, eller medlemmer av noen organisasjoner. f.eks BFO, NFO, YTF

 

De vanlige privat abbene til netcom er 12mnd binding på, og man kan binde på nytt når man har mindre enn 1mnd igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...