Gå til innhold

fra ett berbisk hus i Marokko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende bilder fra Marokko, Knut.

Berberne er vel landets opprinnelsesbefolkning, om jeg ikke misminner meg.

JA det stemmer og tror de faktisk består av 70 og 80 prosent av Marokkos befolkning. Berbere finnes også bl.a i Syria, Algerie , Marokko m.m

Lenke til kommentar

Spennende som Trond Olav skriver denne serien fra berberkulturen hvor tiden har stått stiille. Dette er muligens fra Al Haouz provinsen i Atlasfjellene. Jeg var der i år 2000. Mye å studere i serien din som jeg likte godt. Mvh Gunnar

Husker ikke hva selve landsbyen het men den lå mellom ourika hvor vi var med på en lokal souk og vannfallene i al haouz -sti fadma

Huset vi besøkte i den berbiske landsbyen tilhørte vår sjåfør s familie så det var ikke åpent for turister generelt

Lenke til kommentar

Spennende som Trond Olav skriver denne serien fra berberkulturen hvor tiden har stått stiille. Dette er muligens fra Al Haouz provinsen i Atlasfjellene. Jeg var der i år 2000. Mye å studere i serien din som jeg likte godt. Mvh Gunnar

Husker ikke hva selve landsbyen het men den lå mellom ourika hvor vi var med på en lokal souk og vannfallene i al haouz -sti fadma

Huset vi besøkte i den berbiske landsbyen tilhørte vår sjåfør s familie så det var ikke åpent for turister generelt

Jeg har også glemt mye, men husker at bilene var gamle Peugeot 504 stasjonsvogner som var gått i Frankrike tidligere for det meste da jeg var stolt eier av en slik på begynnelsen av 70-tallet. Jeg.tror ikke berberne utgjør mer enn 10% av Marokkos befolkning i dag. Mvh Gunnar
Lenke til kommentar

Jeg har også glemt mye, men husker at bilene var gamle Peugeot 504 stasjonsvogner som var gått i Frankrike tidligere for det meste da jeg var stolt eier av en slik på begynnelsen av 70-tallet. Jeg.tror ikke berberne utgjør mer enn 10% av Marokkos befolkning i dag. Mvh Gunnar

Nå er nok endel av bilparken relativt ny men også mye gammelt igjen

Jeg husket nok feil men gikk inn å leste litt nå. Det er 60 % av berbisk herkomst men de fleste anser seg som arabere står det.

Lenke til kommentar

Her kunne du nøyd deg med ett og ett og hatt bilder til ei hel uke da alle 6 holder god nok kvalitet til å presenteres ett og ett selv om jeg anbefaler kloning oppe i venstre hjørnet på V6.

Roar

tusen takk Roar, det var koselig å høre. ja forslaget om, å klone det bildet ser jeg absolutt nytten av .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...