Odd R. Valmot Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Vi tester de kraftigste batteridrillene på markedet.SAMLETEST: 18-volts proffdriller Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Vanskelig å kritisere noe som helst 9/10 6 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Veldig merkelig test som lukter litt muffens. Hva slags testkriterie er å sage 30cm hull (ikke mm som i artikkelen, skriveleif der) med batterimaskin? Ingen av disse maskinene er hverken designet eller vil yte særlig bra til slike oppgaver. Blir litt som å teste en vanlig størrelse sedan til å trekke en 2,5 tonn tilhenger. Alt er mulig med om det er nødvendig eller pratisk er en annen sak. Så kommer en ny "nerdkriterie" der man synes BT er greit å ha. Orly? Både IoT eller noe annet gimmick-funksjonalitet er nettopp det... i alle fall hvis man snakker om den type verktøy. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Problemet jeg har med slike tester som dette er at de ikke tester det viktigste kriteriet, som også plager moderne plastic fantastic produkter, nemlig varighet til drivverket. Det nytter ikke med Bluetooth på drillen din om den driter på senga etter 300 timer. 3 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hva slags testkriterie er å sage 30cm hull (ikke mm som i artikkelen, skriveleif der) med batterimaskin? Det er 30 mm hull det er snakk om i artikkelen, boret med spadebor. Ikke helt irrelevant å bruke et slikt testkriterium, synes jeg, og en fin måte å sammenligne utholdenhet på. 2 Lenke til kommentar
Zaitzev Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Snodig at dere ikke har tatt med Ryobi. 2 Lenke til kommentar
MLGundersen Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Kanskje på tide å prøve noen verktøy fra FLEX? Jeg kommer aldri til å investere i noe annet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Snodig at dere ikke har tatt med Ryobi. Ryobi er billig-drillene til Milwaukee, og dette er en test av proffdriller. 4 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hva er det egentlig dere har målt og basert testresultatene på? Hvilke kvantitative tester er utført og hvordan er score på hver av disse vektet? En oppsummerende tabell hadde vært til hjelp. Har pris noe å si (og hvor mye), har vekt noe å si (og hvor mye) har batterilevetid noe å si (og hvor mye), hvor mange ganger ble falltesten utført (hvis det bare var en gang er den verdiløs), har moment egentlig så mye å si, har kvalitet noe og si (og kan det måles). Hvordan tåler maskinene støv og regn? Som andre har nevnt virker testen som veldig subjektiv uten harde kriterier utover moment, hvordan kan f.eks enheten som klarer under halvparten av antall hull som de andre få en helt ok karakter? Virker også som om saging med store hullsager har fått veldig stor vekt i testen, hvor representativt er egentlig det for hva en typisk vil bruke slike maskiner til? Nå er ikke jeg proff, men det er veldig få ganger jeg har hatt behov for større enn 100 mm hullsag.... 1 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 tek.no... testing power tools... nå har jeg sett det også... 2 Lenke til kommentar
HAnd Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hva med Hilti? Når man først skal teste proffverktøy så hører vel de med? 4 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hilti er bra på mur, betong osv. Ikke skrutrekkere. Festool derimot, det er bra saker! Litt dyrt, men de nøler ikke med å reparere/gi ny. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hilti er bra på mur, betong osv. Ikke skrutrekkere. Festool derimot, det er bra saker! Litt dyrt, men de nøler ikke med å reparere/gi ny. Kan ikke en 18V-drill som testes her brukes på mur om man må? AtW Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 (endret) Jo visst det er leca eller noe annet porøst Til betong? Håpløst. Disse drillene kan vel fåes med slagfunksjon også, men da blir dem jo tyngre Endret 30. april 2017 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Alf Marius Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 (endret) Knallbra at dere tester proff-driller! Skulle kjøpe en 18V drill for en tid tilbake, og da var det lite info i Norge å hente. Veldig enig i testen her også. Jeg kjøpte først en DeWalt (som er proffmerke til Black & Decker) men hadde samme problemet med chucken, noe veldig mange har da det må være en produksjonsfeil. I tillegg var det betydelig "wobble"/slark om man satte inn et 200mm borr. Det var noe jeg ikke kunne leve med så jeg byttet til en makita som skulle være noe av det beste. Ble veldig skuffa da jeg også her opplevde wobble på 200mm bor. Wtf, trodde dette var proff modeller. Dette holder ikke om man skal borre i f.eks løs mur, da blir hullet mye større enn det skal være osv. Til slutt ende jeg opp med blå Bosch. Endelig sier jeg! Kommer til å holde meg til bosch de neste 10-20 årene tenker jeg Denne kjøpte jeg og anbefaler den varmt. Litt dyr, men sannsynligvis slipper jeg tenke ny drill på noen år... https://www.prisguide.no/produkt/bosch-gsr-18-v-ec-fc2-2x4-0ah-250357 Endret 30. april 2017 av Alf Marius Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hilti er bra på mur, betong osv. Ikke skrutrekkere. Festool derimot, det er bra saker! Litt dyrt, men de nøler ikke med å reparere/gi ny. Kan ikke en 18V-drill som testes her brukes på mur om man må? AtW Man kan bruke en spisespinne til å grave drenering hvis man må... 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 (endret) Vil dere se skikkelige verktøytester så ta en titt på youtubesida til denne karen. Da får du se hva som virkelig skjuler seg inni. Her plukker han fra hverandre en Ikea batteri borhammer. https://www.youtube.com/watch?v=VwosZUJM63U&t=369s Endret 30. april 2017 av perpyro 1 Lenke til kommentar
Faddn Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Hilti er bra på mur, betong osv. Ikke skrutrekkere. Festool derimot, det er bra saker! Litt dyrt, men de nøler ikke med å reparere/gi ny. Kan ikke en 18V-drill som testes her brukes på mur om man må? AtW Ja og nei. Slagene er alt for små til en solid betong mur, noe som gjør at det tar lang tid bare å bore et 6mm hull, men til noe mer porøst som leka fungerer de godt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 (endret) Vil dere se skikkelige verktøytester så ta en titt på youtubesida til denne karen. Da får du se hva som virkelig skjuler seg inni. Her plukker han fra hverandre en Ikea batteri borhammer. https://www.youtube.com/watch?v=VwosZUJM63U&t=369s Skookum as frig Endret 30. april 2017 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 hvor my trøkk la dere på hver gang dere sagde ( med hullsag ) ? Det har mye å si hvis det gjøres av en prson så vil denne persone etter hver bli sliten og ikke gi like my press på maskinen Hvis det er forslkjelige personer som gjøre diss deltestene så blir dt også forskjell Hvor skarp var verktøyet som ble brukt ? med mange hul så vil også verktøyet blir sløvt , noe som kan bety mye for ytelsen testen virker rett ogslet veldig overfladisk og unøyaktig 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå