SunMaster Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg vurderer å bruke DVD+RW istedet for +R til "databruk", men er det like store kvalitetsforskjellen på RW plater som R ? Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Er det virkelig ingen som har noen formening om kvalitetsforskjell på RW plater ? Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Er det stor forskjell på R plater da? Hvilken er det som er dårlig? Har selv noen Verbatim DVD-RW 2x SERL plater. Har aldri klikket og filmer blir etter mitt skjønn av upåklagelig kvalitet. Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Må nok moderere meg en liten smule. Bruker til vanlig CloneDVD, men prøvde idag DVD X COPY. Det gikk dårlig. Platen lar seg spille av i PC'en, men ikke på stuespilleren (Denver). Den samme filmen virker hvis den er kopiert i CloneDVD. Har ikke prøvd å brenne med x copy på DVD+R ennå, men lurer allikevel på om det er programmet eller platen eller kombinasjonen av disse som er problemet? Er det noen programmer som har vanskligheter med -formatet? Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Vet ikke om det er programvare som har problemer med +rw spesifikt. Det er ikke alle spillere som kan lese dvd-rw/+rw, stort sett bare nyere spillere. Endel andre leser ikke dvd-r eller +r engang :\ Min stuespiller tygger +r og -r, men ikke +rw. Men det var dette med rw mediakvaltet da - noen som har noe sammenligningsgrunnlag ? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 RW har dårligere reflekteringsevne enn R, og flere frittstående DVD-spillere har derfor problemer med RW-plater enn R. Når det gjelder DVD-X-Copy, er det så vidt jeg forstår av en eller annen grunn lagt inn en sperre som gjør at den ikke kan kopiere til RW-plater. Har sett flere ha problemer med det programmet og RW-plater. Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvis det virkelig er slik at dvd x copy har sperre mot rw plater så forklarer jo det hele saken. Legger man det sammen med at man får en back-up logo på skjermen, og (hvis ikke det bare er jeg har en feil i oppsettet) at temp-filene blir slettet når man lukker programmet, og at det gir veldig få valgmuligheter ved ripping, så vil jeg si at dvd x copy er verdens mest oppskrytte program. DVD Shrink 3.0 seiler opp som en favoritt hos meg. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 DVD Shrink 3.0 seiler opp som en favoritt hos meg. Å rippe dvd'en går på under et kvarter, og så kan jeg brenne den rett til dvd med Nero. Det fungerer som en drøm. Jeg liker best Verbatim når det gjelder cd/dvd-plater da de har best kvalitet. Jeg har tre +rw plater fra Verbatim, og tross mye riper ol. og mange overbrenniner, fungerer de fortsatt som nye. Kjøpte en 10 pack spindel jalla-plater grunnet pris, og faktisk har begge platene jeg har brennt fungert ypperlig. Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg tolker det svaret som at du bruker dvd-shrink og er fornøyd med det. I såfall er jeg enig. Har brukt dagen idag til å brenne flere filmer på forskjellige plater og med forskjellige programmer og det meste er meget bra. Kan nesten ikke se forskjell på platetype, program, komprimering o.s.v. Det eneste som ikke går er dvd x copy. Hvis jeg bruker det programmet så klarer ikke spilleren i stua å finne plata, uansett om det er + eller -, r eller rw. Noen forslag til hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå