Redaksjonen. Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Malaysia Airlines vil unngå et nytt «MH370» - vil følge alle fly over hele verden.66 satelitter skal gjøre det vanskeligere for fly å forsvinne Lenke til kommentar
Stefse Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Man lager altså et satelittbasert system for å fange opp vanlige transpondere i fly, men transponderen kan uansett slås av med en bryter i cockpit? 2 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 30. april 2017 Del Skrevet 30. april 2017 Det trengs vel bare en slik en: http://www.satellitephonetracking.com/ Lenke til kommentar
asshole Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Rolls Royce motorene på MH370 sendte jo meldinger via Irmarsat, problemet var at den bare sendte "pings" (motor er i live) og ikke informasjon om posisjon etc. (det gir vel mening hvis radiosenderen følger med motoren/ble montert av RR). Veldig spesiellt at motoren har mer avansert radiokommunikasjon enn flyet selv. 66 nye satelitter er sikkert kjekt å ha, men det fins tydligvis ett satelittsystem som allerede fungerer. Man skulle bare sendt mer data... . 3 Lenke til kommentar
yannick111 Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Satellitt-basert ADS-B finnes allerede. I tillegg gir Inmarsat dekning overalt bortsett fra over polområdene, mens Iridium gir global dekning. Så teknologien for global tracking av fly er der allerede, men verken flyselskaper eller ANSPer som Avinor er spesielt interessert i å betale kostnadene ved å realisere tjenesten. Så da spørs det om det nye systemet endrer forutsetningene ved at noen andre betaler bygging og drift av systemet, eller ved at det kommer nye krav... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå