Gå til innhold

NY forsterker/reciver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God lyd i Yahamaha ja. Jeg har et yamaha anlegg med en RX-V630 RDS reciever. Den er knall den. God lydkvalitet og nok effekt for et hjemmekinoanlegg i alle fall.

Nå vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en RX-V740. Du burde i alle fall kikke på den. Prisbelønnet reciever! Bare ikke gjør som meg å kjøp Yamaha høytalere også. Sant at det klar lyd som ******, men jeg hadde vel egentlig lyst på litt mer HIFI. Om du ikke har satt deg så mye inn i det ennå anbefaler jeg deg det. 10 000 er tross alt endel penger å kaste bort på noe du kan bli misfornøyd med.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde femtusen kroner å bruke på en forsteker ville jeg helt klart ha kjøpt NAD. Stor strømforsyning (det er mye viktigere enn antall watt), nok watt for de fleste, god prosessor og ikke altfor glorete.

Den minste modellen, T742 til 4000 kroner har 5x50watt, og storebroren,T752 til 6000kroner har 5x80watt.

 

Hvis du har normale gulvstående høyttalere, holder det med 50 watt.

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde femtusen kroner å bruke på en forsteker ville jeg helt klart ha kjøpt NAD. Stor strømforsyning (det er mye viktigere enn antall watt), nok watt for de fleste, god prosessor og ikke altfor glorete.

Den minste modellen, T742 til 4000 kroner har 5x50watt, og storebroren,T752 til 6000kroner har 5x80watt.

 

Hvis du har normale gulvstående høyttalere, holder det med 50 watt.

Dette er det mest fornuftige innlegget jeg har lest i denne tråden så langt. Nad t472 har ingen problemer med å drive f.eks dali 5005 eller B&W DM309 i et surroundoppsett.

Lenke til kommentar

Forsterker er bra å kjøpe brukt, så finn noen modeller du kunne tenkte deg og begynn å se deg om annonser på internett og news. Bor du i Oslo og omegn er det også muligt å se etter brukt i Sverige og Danmark, bussen tur/retur koster vel ca. 200 - 300 kroner.

 

Har hørt mye bra om Yamaha, og særlig HK. Men uansett hva andre skriver og syns er det jo alltid en fordel å høre på en forsterker selv. Dessuten kommer det jo også ann på høytalerne i kombinasjonen. Valg av forsterker blir veldig fort en AMD/Intel lignende diskusjon.

 

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...