Selvaag Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei.. Jeg har planer om å kjøpe meg en ny forsterker/reciver. Jeg har rundt omkring 5000 kr å bruke, og skal ha 5 eller 6 kanaler. Vil han finfin lyd å mye effekt.. Noen som har noe forslag?.. Mvh. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ta ein titt på yamaha. Leverer mykje for pengane Lenke til kommentar
Selvaag Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 jammen har yamaha god lydkvalitet da?.... Finnes det noen som helst forsterker til ca 5000 kr som kan måle seg med en sann foreksempel : http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=41&product=avr3803 . eller ? ... Mvh. Lenke til kommentar
Selvaag Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Vist jeg bare skal bruke ca 10 k på hifi-anelgg..Får jeg da bedre lyd vist jeg kjøper Klipsch Pro Media 5.1 ?...Har hørt mye bra om det Mvh. Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 jammen har yamaha god lydkvalitet da?.... Finnes det noen som helst forsterker til ca 5000 kr som kan måle seg med en sann foreksempel : http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=41&product=avr3803 . eller ? ... Mvh. hehe.. yamaha lager utrolig bra forsterkere. les lyd og bilde for tester osv.. Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Må si meg enig i forslagene Yamaha, har selv en Yamaha DSPA 2070 som jeg er kjempe fornøyd med. Det er jo ikke akkurat den nyeste modellen lengre, men fungerer helt perfekt. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 God lyd i Yahamaha ja. Jeg har et yamaha anlegg med en RX-V630 RDS reciever. Den er knall den. God lydkvalitet og nok effekt for et hjemmekinoanlegg i alle fall. Nå vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en RX-V740. Du burde i alle fall kikke på den. Prisbelønnet reciever! Bare ikke gjør som meg å kjøp Yamaha høytalere også. Sant at det klar lyd som ******, men jeg hadde vel egentlig lyst på litt mer HIFI. Om du ikke har satt deg så mye inn i det ennå anbefaler jeg deg det. 10 000 er tross alt endel penger å kaste bort på noe du kan bli misfornøyd med. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 For å svare på det andre spørsmålet ditt: Nei! Du har ikkje sjangs å få tak i ein reciever til 5k som låter like bra som den denonen! Isåfall skal fu gjere eit kupp på bruktforsterker. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvis jeg hadde femtusen kroner å bruke på en forsteker ville jeg helt klart ha kjøpt NAD. Stor strømforsyning (det er mye viktigere enn antall watt), nok watt for de fleste, god prosessor og ikke altfor glorete. Den minste modellen, T742 til 4000 kroner har 5x50watt, og storebroren,T752 til 6000kroner har 5x80watt. Hvis du har normale gulvstående høyttalere, holder det med 50 watt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 f.eks denne? Harman/Kardon AVR3550 eller denne? Marantz SR-5300 Gold begge var en 1000 lapp over da, men tror det er verdt det! ellers har du jo NAD T752.. er ikke personelig så glad i nad lyden da.. eller kanskje Denon AVR-1804 ? personelig heier jeg på Harman/Kardon da! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvis jeg hadde femtusen kroner å bruke på en forsteker ville jeg helt klart ha kjøpt NAD. Stor strømforsyning (det er mye viktigere enn antall watt), nok watt for de fleste, god prosessor og ikke altfor glorete.Den minste modellen, T742 til 4000 kroner har 5x50watt, og storebroren,T752 til 6000kroner har 5x80watt. Hvis du har normale gulvstående høyttalere, holder det med 50 watt. Dette er det mest fornuftige innlegget jeg har lest i denne tråden så langt. Nad t472 har ingen problemer med å drive f.eks dali 5005 eller B&W DM309 i et surroundoppsett. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 f.eks denne? Harman/Kardon AVR3550 Enig med Phax her. Produktene til Harman/Kardon er bra! Du får mye god lyd for penga. AVR1550 er ikke så verst den heller. Koster heller ikke mer enn 3500 kr, men jeg ville nok gått opp et par klasser, til 3550/4550 eller 5550. mvh Pantera Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Sjølv har eg ha gått for Marantz, litt klarare og reinare lyd enn på H/K. Marantz har ogso rikeleg med ut og inngangar. Du bør velge etter kva du skal bruke den til. Til film er nok H/K eit godt val, men eg høyrer mest på musikk og då var valet enkelt. Lenke til kommentar
jag Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Gikk sjøl for Marantz, men var og hørte på forskjellige oppsett før jeg bestemte meg. Hvis du kan, bør du dra innom et par steder, be om tilbud og hør på noen forskjellige oppsett med både musikk/film. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Forsterker er bra å kjøpe brukt, så finn noen modeller du kunne tenkte deg og begynn å se deg om annonser på internett og news. Bor du i Oslo og omegn er det også muligt å se etter brukt i Sverige og Danmark, bussen tur/retur koster vel ca. 200 - 300 kroner. Har hørt mye bra om Yamaha, og særlig HK. Men uansett hva andre skriver og syns er det jo alltid en fordel å høre på en forsterker selv. Dessuten kommer det jo også ann på høytalerne i kombinasjonen. Valg av forsterker blir veldig fort en AMD/Intel lignende diskusjon. Lykke til uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå