TheNarsissist Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 (endret) Hei, jeg er ferdig med bachelor nå til sommeren og er ikke helt klar for å starte på master enda (Skal søke i utlandet, men må få tatt litt opptaksprøver og piffe opp CV først). Jeg har søkt på det som kalles "The General Course" på London School of Economics. Dette er et study-abroad program for utenlandske studenter som vil tilbringe ett år på LSE. De fleste tar det som endel av bachelorgraden sin, da gjerne som 3 eller 4 året (mange fra USA). Det er noen som tar det utenom, slik som jeg ønsker. I og med at jeg ikke vil ta det som en del av graden min i Norge, så er jeg veldig usikker på om det vil gi rett til stipend og lån. Jeg har pratet med lånekassen to ganger nå, hvor jeg begge gangene snakket med en saksbehandler uten at disse kunne gi meg noe 100% sikkert svar. Det nærmeste jeg har kommet er: Her står det som kalles "Uspesifisert utdanning lavere grad, to semestre, (60 studiepoeng)" Etter å ha rotet rundt på sidene til LSE, kan jeg ikke finne noe annet enn General Course som kan tilsvare denne, likevel hadde flere at de jeg snakket med hos lånekassen lite peiling. En annen ting er at LSE kun gir ut vitnemål med karakterer fra eksamener osv, men de gir ikke ut studiepoeng. De skriver at det er opp til "home institution" hvorvidt og evt hvor mange studiepoeng man får. Så det er jo et potensielt problem, at jeg ikke vil ha noe studiepoeng å vise til lånekassen, i og med at jeg ikke tar det gjennom skole her i Norge. http://www.lse.ac.uk/study/generalCourse/prospectiveStudents/whyTheGC/academicProgramme.aspx Noen som har noen tips eller råd? Blir så utrolig irritert av dette. Kan ikke forstå hvorfor det skal være så jævlig vanskelig å gi et ja/nei. Endret 29. april 2017 av TheNarsissist Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Hvorfor ikke bare ta det igjennom skolen? Snakk med veileder og si at du ikke vil ha det som en del av graden Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Fordi jeg er ferdig med graden nå. Og slik jeg forstår det er de ganske vrange på utveksling og alt må godkjennes i forhold til fag osv. Tviler på at de godkjenner noen fag som erstatning for fag jeg allerede har tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå