Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gikk opp 2 kg på 3 dager?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vekten kan variere ganske mye gjennom dagen. For å vite eksakt vekt så må du veie deg mer enn 1 gang. Hvis du veide deg på et "bunnpunkt" forrige gang og et "toppunkt" nå så kan det forklare saken. Men du vil selvfølgelig legge på deg litt hvis du har et fint kalorioverskudd, men 2kg på 3 dager høres voldsomt ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En kilo fett tilsvarer ca. 7000 kalorier. Det er mye drittmat. Selv om du bytter ut alle dine vanlige måltider med McD skal du spise til det tyter ut av ørene for å gå opp to kilo på tre dager - ca. 24 bigmac-er utover det du ellers får i deg. Så at du har lagt på deg to kilo fett av å spise søppel i to dager, tror jeg vi kan utelukke. 

Men, hvis du har spist junk food har du sannsynligvis fått i deg en del salt, og salt binder væske. Da blir du tyngre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Trådstarter. Men hvorfor har jeg da gått opp? Trent LITT muskler som knebøy og planken situps kan det være grunden? Fordi man går opp i vekt av muskler. En annet alternativ kan være epilepsi medisin, men det tror jeg ikke har gått ned så mange kg.

 

Og enda et alternativ: jeg spiser veldig lite som 700 kalorier på en dag fordi jeg vil ned i vekt. Har lest at man kan gå opp i vekt av å spise mindre

 

Anonymous poster hash: c2680...241

Lenke til kommentar

Jeg går på vekta omtrent daglig her. Det har mange ganger slått meg at jeg har gått raskt opp og ned i vekt. Én dag jeg stod opp, hadde jeg gått ned fra ca 106.5 kg kvelden før, til 103.5 kg morgenen etter. Tror vi svetter mye når vi sover ^^  Vekta fluktuerer mye når man har høy vekt.

Lenke til kommentar

Du kan gå ned i vekt av å spise hva som helst, du må bare spise under det kaloribehovet kroopen din har. Man sier jo at en voksen mann skal spise rundt 2800 kalorier +- og hvis man ligger under det så normalt går man ned, men dette spørs litt fra person til person og hvor mye du veier. Det kommer også an på aktiviteten iløpet av en dag.

 

Skal du gå ned i vekt må du ligge i underskudd, hvis du ligger i overskudd går du opp. Simple.

Endret av Colonel doT.
Lenke til kommentar

Når du spiser så lite, så fucker du opp forbrenningen din. Skal du ned i vekt, så er det greit å ligge ca 500kcal under dagsbehovet.

 

Treningen og "muskeloppbyggingen" du sier du driver med, er helt bortkastet. Du klarer ikke bygge noe som helst med 700kcal om dagen. Det eneste du gjør, er å bygge ned musklene.

Lenke til kommentar

Jeg går på vekta omtrent daglig her. Det har mange ganger slått meg at jeg har gått raskt opp og ned i vekt. Én dag jeg stod opp, hadde jeg gått ned fra ca 106.5 kg kvelden før, til 103.5 kg morgenen etter. Tror vi svetter mye når vi sover ^^  Vekta fluktuerer mye når man har høy vekt.

Tror nok noe av dette har med unøyaktige badevekter å gjøre også. Om du går av og på vekta ti ganger etterhverandre vil du mest sansynlig få resultater som varierer med opptil en kilo. Slik er hvertfall de fleste badevekter jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke. Har ikke så mye vann i me når jeg feks står opp og veier meg?

Anonymous poster hash: c2680...241

 

 

 

Litt avhengig av hva du gjør med kroppen din, så holder hele kroppen på vann (eller slipper det). Du består av rundt 70% vann, så det skal ikke veldig mye endring til her før det gir seg utslag i flere kilo.

 

Når du sier "spiste dårlig mat", så tipper jeg du mener enten snop (sukker) eller junk food (fett) - og da også at du spiser veldig lite av dette ellers. Hvis kroppen over tid går med lite karbs og/eller fett i kosten, så slipper den mye vann. Det er derfor man ofte hører "jeg slutta med brus og snop og gikk ned 5 kilo på 2 uker!" - da har kroppen sluppet vann. Så fråtser man en dag, kroppen holder på vann igjen og man ser poster som dine: "jeg gikk opp 2 kilo over natta! Hjelp!".

 

Slapp helt av. Spis et variert kosthold (kostsirkelen som du lærte i heimkunnskapen på skolen er et bra hjelpemiddel), og drit i å veie deg hver dag. Vei deg en gang hver uke, og sammenlign tallene omtrent en gang i måneden. Du kommer til å gå litt opp og litt ned, men så lenge du på det jevne beveger deg nedover i vekt gjør du ting riktig og bør fortsette med det.

Lenke til kommentar

Du kan gå ned i vekt av å spise hva som helst, du må bare spise under det kaloribehovet kroopen din har. Man sier jo at en voksen mann skal spise rundt 2800 kalorier +- og hvis man ligger under det så normalt går man ned, men dette spørs litt fra person til person og hvor mye du veier. Det kommer også an på aktiviteten iløpet av en dag.

 

Skal du gå ned i vekt må du ligge i underskudd, hvis du ligger i overskudd går du opp. Simple.

Er du sikker ? Tror ikke man kan gå ned i vekt av å spise hva man vil? Man må spise sunt?

 

Anonymous poster hash: c2680...241

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...