Gå til innhold

Rune48 sin enorme tråd for religiøse anekdoter


Rune48

Anbefalte innlegg

Rune klarer hvertfall å bruke sine egne ord. Han er vesentlig flinkere enn de par tre folka har inne som bare limer inn diverse linjer fra bibelen.

 

Selv om ting er merkelig forklart og han poster spesielle historier så betyr ikke det at han sliter med troen. Kanskje Rune er den her inne som vet mest om hvordan gud vil at vi skal være ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det var en gang en gutt som var på besøk hos en mann, så gikk gutten inn på soverommet til mannen, da så gutten at mannen hadde en sengepartner der som var altfor ung, den gamle mannen tok lange og raske tak frem og tilbake bakfra, gutten så på det med store øyne og begynte å skrike og gråte.

 

Så snudde gud seg mot gutten og sa til gutten: "Du har nå sett den brutale virkeligheten, som er så utbredt i verden at det er skremmende"

 

Ja, sa gutten. Så sa gud: "Nå skal jeg avsløre for deg hva virkeligheten er for noe"

 

Så tok gud gutten med seg på kjøkkenet, og ba han sette seg ned, så tok gud pennen sin og papiret, så skrev han ned et bibel vers på papiret og sa til gutten: "Les dette bibelverset, det handler om solen, les om SOLEN" sa gud til gutten.

 

Så gikk gud i stuen og hentet hele bibelen. Så gikk han tilbake på kjøkkenet hvor gutten satt, og så sa gud til gutten: "Se her, her er en bok jeg har konstruert som er designet for å avsløre virkeligheten og hva virkeligheten er for noe"

 

Så slo gud opp et vers om solen: "Se dette verset om solen, ser du soooolen?"

 

Gutten ble forbauset og begynte å smile, så sa gutten: "Jeg ante ikke at det som stod skrevet i bibelen var virkeligheten, jeg trodde at det jeg så på soverommet ditt var det som var virkeligheten"

 

Så svarte gud til gutten: "Du kan spøke du, NEI, virkeligheten er HER, i denne boken som jeg har skrevet, denne boken har jeg laget for å overbevise deg om hva virkeligheten er, du skal ikke bruke øynene for å se hva virkeligheten er for noe, jeg vil at du skal bruke tankene dine, se på dette verset igjen om SOLEN, Ser du solen?"

 

Så sa gud til gutten: "Gå og finn en kirke du kan besøke, kirken er ca 200 kvadratmeter, der inne i trekirken kan du se hva virkeligheten er for noe, jeg har konstruert mange slike trekirker i hele verden, de er designet for at menneskene kan gå inn i kirken for å oppdage hva virkeligheten er for noe"

 

Gutten gikk i kirken dagen etter, og oppdaget at virkeligheten ikke var så ille som han først hadde sett. Da han hørte på presten, så de fine kunstner på veggene, leste de gode ordene i bibelen så oppdaget gutten at det gud hadde sagt var godt og sant. Han hadde oppdaget virkeligheten som gud hadde lagt ned i en bok.

 

Gutten gikk så hjem og sa til moren sin: "Jeg har oppdaget virkeligheten, og holdt frem bibelen i hånda, se her mor, gud har vist meg virkeligheten i denne boken"

 

Mora ble også forbauset over virkeligheten i boka, hun så ned og skumleste i bibelen mens hun gikk fra kjøkkenet til stua: "Ja, jaggu, det er jo her virkeligheten er, det er jo her tankene våre er ment å være"

 

Gud snakket med gutten dagen etter moren også hadde lært seg om virkeligheten i bibelen. Så sa gud til gutten: "NÅ har du lært deg at virkeligheten er i boken, ikke det du ser ute i verden"

 

Men uken etter, så besøkte gutten mannen igjen, og da han åpnet døren på soverommet, så så han den gamle mannen i senga igjen, han gikk frem og tilbake i raske tak med en for ung andre person i senga.

 

Da kom gud tilbake til gutten og sa "Virkeligheten er ikke det du ser, men det er det som står skrevet i bibelen, i boken"

 

Så viste gud gutten verset om solen, "Ser du SOOLEN?"

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Det var en gang en gutt som var på besøk hos en mann, så gikk gutten inn på soverommet til mannen, da så gutten at mannen hadde en sengepartner der som var altfor ung, den gamle mannen tok lange og raske tak frem og tilbake bakfra, gutten så på det med store øyne og begynte å skrike og gråte.

 

Så snudde gud seg mot gutten og sa til gutten: "Du har nå sett den brutale virkeligheten, som er så utbredt i verden at det er skremmende"

 

Ja, sa gutten. Så sa gud: "Nå skal jeg avsløre for deg hva virkeligheten er for noe"

 

Så tok gud gutten med seg på kjøkkenet, og ba han sette seg ned, så tok gud pennen sin og papiret, så skrev han ned et bibel vers på papiret og sa til gutten: "Les dette bibelverset, det handler om solen, les om SOLEN" sa gud til gutten.

 

Så gikk gud i stuen og hentet hele bibelen. Så gikk han tilbake på kjøkkenet hvor gutten satt, og så sa gud til gutten: "Se her, her er en bok jeg har konstruert som er designet for å avsløre virkeligheten og hva virkeligheten er for noe"

 

Så slo gud opp et vers om solen: "Se dette verset om solen, ser du soooolen?"

 

Gutten ble forbauset og begynte å smile, så sa gutten: "Jeg ante ikke at det som stod skrevet i bibelen var virkeligheten, jeg trodde at det jeg så på soverommet ditt var det som var virkeligheten"

 

Så svarte gud til gutten: "Du kan spøke du, NEI, virkeligheten er HER, i denne boken som jeg har skrevet, denne boken har jeg laget for å overbevise deg om hva virkeligheten er, du skal ikke bruke øynene for å se hva virkeligheten er for noe, jeg vil at du skal bruke tankene dine, se på dette verset igjen om SOLEN, Ser du solen?"

 

Så sa gud til gutten: "Gå og finn en kirke du kan besøke, kirken er ca 200 kvadratmeter, der inne i trekirken kan du se hva virkeligheten er for noe, jeg har konstruert mange slike trekirker i hele verden, de er designet for at menneskene kan gå inn i kirken for å oppdage hva virkeligheten er for noe"

 

Gutten gikk i kirken dagen etter, og oppdaget at virkeligheten ikke var så ille som han først hadde sett. Da han hørte på presten, så de fine kunstner på veggene, leste de gode ordene i bibelen så oppdaget gutten at det gud hadde sagt var godt og sant. Han hadde oppdaget virkeligheten som gud hadde lagt ned i en bok.

 

Gutten gikk så hjem og sa til moren sin: "Jeg har oppdaget virkeligheten, og holdt frem bibelen i hånda, se her mor, gud har vist meg virkeligheten i denne boken"

 

Mora ble også forbauset over virkeligheten i boka, hun så ned og skumleste i bibelen mens hun gikk fra kjøkkenet til stua: "Ja, jaggu, det er jo her virkeligheten er, det er jo her tankene våre er ment å være"

 

Gud snakket med gutten dagen etter moren også hadde lært seg om virkeligheten i bibelen. Så sa gud til gutten: "NÅ har du lært deg at virkeligheten er i boken, ikke det du ser ute i verden"

 

Men uken etter, så besøkte gutten mannen igjen, og da han åpnet døren på soverommet, så så han den gamle mannen i senga igjen, han gikk frem og tilbake i raske tak med en for ung andre person i senga.

 

Da kom gud tilbake til gutten og sa "Virkeligheten er ikke det du ser, men det er det som står skrevet i bibelen, i boken"

 

Så viste gud gutten verset om solen, "Ser du SOOLEN?"

Så om man f.eks ser drap, voldtekt, overgrep osv skal man heller se i bibelen enn å bry seg om det som skjer rett forran nesa?

Er kanskje denne historien prestene forteller "sine" barn, det som skjer nå er ikke virkelig, bare fortsett å se i bibelen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det var en milliard bærplukkere i verden, de likte de små bærene bedre enn de store bærene, på tross av tradisjonene. De ønsket å plukke små bær fra buskene til naboene sine, men de turte ikke å plukke de små bærene, de var redde for å bli tatt av naboene sine, så de 1 milliard bærplukkere plukket ikke bær.

 

Gud hadde lagt merke til bærplukkerne, og det kom en stor krig hvor over to millioner mennesker ble voldtatt i krigen. Da krigen var over så stod den som et stort minnemerke i verden, milliarder av mennesker leste om den fryktelige krigen da to millioner hadde blitt voldtatt.

 

Bærplukkerne har lang tradisjon med bærplukking, da de leste om historien om krigen så skjønte de at "bærkongen" hadde gitt de en hemmelig beskjed "Det er trygt å plukke små bær" og 1 milliard bærplukkere var plutselig ikke redde lengre for å plukke de små bærene fra naboens busker og de begynte å plukke de små bærene i full fart.

 

Bærkongen hadde gitt et hemmelig rituale "Det er trygt å plukke de små bærene" sa bærkongen i bærboka hvor 2 millioner bær hadde blitt plukket tidligere.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Gud hadde forstått med seg selv at moralen var en viktig "venn" i samfunnet, Gud bestemte seg for å "isolere" moralen selv og plassere den i sin egen bok og i sin egen kirke.

 

Da gud hadde isolert moralen og plassert den i sin egen spesielle bok og sin egen spesielle kirke, så samlet gud alle som søkte moral i en eneste stor kirkebygning.

 

Deretter satte gud fyr på kirkebygningen, og bare de moralske folkene forsvant fra jordekloden. På lik linje med Hitler, så plasserte Hitler alle jødene i en murbygning hvor de kunne dusje og nyte seg, for deretter å bli gasset ihjel.

 

Og dermed så hadde gud (Vellykket) isolert moralen i verden og tatt livet av den.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Gud ville hjelpe verden med å holde seg til visse plasser i verden. Gud plasserte en "bukk" på hvert gatehjørne, bukken snakket om bibelen/skriften, bukken hadde en liten mengde med folk som fulgte med han, bukken tiltrakk seg "ulver" og ulvene ble tiltrukket av bukkene. Bukkene hadde veldig liten folkemengde med seg og var upopulær, men ulvene ble mer tiltrukket av bukkene fordi de var så "hellige" av seg.

 

Så gud lokket ulvene til de hellige bukkene fordi de hellige bukkene hadde liten folkemengde med seg, så når ulvene talte så gjorde de ingen skade på store folkemengder, og verdens befolkning ble "spart" for mye kunnskap.

 

Gud bruker mange upopulære bukker til å tiltrekke seg ulver, og så holde ulvene samlet der slik at de ikke går til andre offentlige plasser hvor det er større publikum å snakke til.

 

Skademinimering er et tema som handler om "den gamle bukken" som tiltrakk seg 7 ulver, og ulvene likte å være rundt bukken.

 

...og de små sauene som fantes rundt i verden i milliontall ble spart for å høre på de 7 ulvene.

Endret av Rune48
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en maler som var en veldig uattraktiv mann som hadde malt et maleri av ei vakker kvinne, så var det en attraktiv mann som hadde forsøkt det samme men maleriet ble til ei stygg kvinne.

 

Den stygge maleren klarte å male en vakker kvinne fordi hans fantasi tillot ekstra detaljer på maleriet som gjorde det bedre, den vakre maleren klarte ikke å få ut de samme detaljene fordi han hadde vært med så mange kvinner at han ikke klarte å forestille seg noe bedre enn kvinnen selv.

 

Så var det gud selv, han var også en maler, den beste maleren noensinne, han malte hele naturen, han klarte å forestille seg alt godt som fantes og puttet alt det direkte på et enormt vakkert og utsøkt maleri.

 

Gud klarte å forestille seg alt som var godt.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Ingen i verden vet om det, men dinosauren bruker de små dinosaurene som verktøy i mange år, men den store dinosauren forteller ingen av de små dinosaurene sannheten før tiden er inne.

 

Når tiden er inne, så åpner den store dinosauren gapet sitt og rett før han skal til å tygge en av de små dinosaurene, så forteller den store dinosauren deg en siste ubehagelig beskjed om hva virkeligheten er for noe, og akkurat i det du forstår det, så tygger han hodet av deg.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt den. Er det kun kristne som har moral? Og bare dem som er i kirken? Ikke alle kristne går i kirken, og ikke alle kristne har god moral. Og Hitler gasset ihjel jødene delvis fordi han mente de hadde skyld for en del ting, men også andre hatet jøder, samt at han ville utrydde dem som rase, og ikke bare basert på religion. Og de ble tvunget til gasskamrene, selv om de trodde de skulle til en arbeidsleir. Og hadde jødene spesielt god moral? Og hvis Gud mente at moral var viktig, hvorfor bare gi den isolert til kristne? Og hvorfor vil han da brenne opp kirken med de kristne moralistene i? Gir ikke helt mening spør du meg.

Lenke til kommentar

Da menneskene var for seg selv og fikk tid til å tenke over syndene sine, så angret de og omvendte seg. Hele samfunnet brukte tid for seg selv og tenkte over syndene sine, og de angret og omvendte seg. Gud hadde lagt merke til at menneskene angret seg og omvendte seg bare de fikk ha litt tid for seg selv og ha fred og ro.

 

Da innførte Gud en ide om å skape kirker og en bibel. Menneskene begynte å åpne bibelen og tale imot synden "Omvend dere" sa menneskene, og de ble også truet med å bli steinet og litt av hvert.

 

Da menneskene begynte å tale imot synden, så følte ikke menneskene behov for å angre syndene sine lengre, fordi menneskene nå snakket om synden, de satt ikke lengre for seg selv og tenkte så mye over den.

 

Straks menneskene begynte å snakke om synden så var det ikke så mange som angret lengre.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Hver Søndag var kirken fulle av barn som hadde blitt misbrukt, og gud hadde innført penge innsamling på en benk som var plassert ved siden av presten.

 

De misbrukte barna satt rolig i kirken på Søndag og de observerte at alle måtte gå frem og betale for seg og da kom det en forandring som ingen så.

Endret av Rune48
Lenke til kommentar

Det var en mann som hadde syndet og gud straffet han offentlig på USA's nasjonaldag (4 Juli). Da gud gav han en symbolsk straff slik at alle andre kunne se at han ble dømt offentlig, da turte ingen av synderne å gå ut i offentligheten lengre og det ble plutselig stille i en annen dimensjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...