Crayonz Skrevet 29. april 2017 Rapporter Del Skrevet 29. april 2017 (endret) Hei. Vil bare først si at jeg ikke er noe ekspert på lyd og trenger virkelig input fra noen Audiofile. Har opp igjennom årene hatt en del headsett og det har som regel gått i rene "gaming-headset" fra Steelseries, ligitech o.l. Etter mye research hadde jeg lest utallige innlegg om hvor "dårlig" gamingheadsett egentlig er, og etter mange anbefalinger gikk jeg til innkjøp av et Audio technica Adg1x som skal være et flaggskip og kvalitetsprodukt skrytt opp i skyene av alle som kan lyd. Det er bare å komme med inspill, men MAKAN til en kjedelig, flat, livløs, bassløs og skjærende unnskyldning for en lyd jeg fikk presentert inn i øret da jeg satt dem på meg. Er det virkelig meningen at "krystallklar", "perfekt gengitt"-lyd skal høres ut på nivå med høyttalerene på min iPhone SE? Er som å gå fra TV med hjemmekinoanlegg til å gå til de innebygde TV-høyttalerne. Frister mer å ta på seg mitt gamle siberia V2... som sakt så kan jeg ikke noe om "highs" eller "lows" og alt det tekniske som visstnok skal være så fantastisk, men jeg har da ører. Jeg har også et ATH m50x og disse har helt fantastisk lyd som bare treffer rett i sjela. Jeg klarer bare ikke fatte at "kvalitet" skal høres ut slik Adg1x gjør. Meget skuffet over hva som defineres som bra lyd i denne allerede tvistede verden isåfall. Endret 29. april 2017 av Mashux Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. april 2017 Rapporter Del Skrevet 29. april 2017 Audio technica Adg1x Disse har en impedans på 48 ohm, noe som sannsynligvis blir for krevende for det du plugger dem inn i. ATH m50x har 38 ohm. Siberia V2 har 32 ohm. Disse er lettere å drive. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. april 2017 Rapporter Del Skrevet 29. april 2017 Det meste burde klare å drive 48 ohm. Selv bruker jeg bare det innebygde lydkortet i min gamle pc til å drive mine dt-770 80ohm. Dem har og litt flat lyd i forhold til mine andre billigere hodetelefoner, men vanvittig mye klårere lyd. Bruker dog å justere litt på eq for å få litt mere bass. Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 29. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2017 Mulig jeg spør dumt nå, men hvordan justerer jeg eq når jeg ikke har noe software til headsettet? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. april 2017 Rapporter Del Skrevet 29. april 2017 Mulig jeg spør dumt nå, men hvordan justerer jeg eq når jeg ikke har noe software til headsettet? Du har vel en driver til lydkortet installert? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 4. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2017 Anbefaler at du tar en titt på Beyerdynamic dt770 pro 80. Da skal jeg love deg at du får en heidundrende sykere opplevelse enn med gamingheadsett. Om du parrer det med et Creative soundblaster x-fi hd, så har du lydkvalitet selv høytalere i 10K klassen ikke slår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå