Gå til innhold

[Løst] Ikke sett dette før - Noen som har en forklaring?

Gantzo

Anbefalte innlegg

Heisann

Opplever noen merkelige problemer i spill / playback av video på en av skjermene mine. Er som regel fargene svart / grønn som leder til problemet.

Problemet oppstår i chrome, firefox, edge, vlc, ghost recon wildlands (om natta) etc.

Skjerm med problemet: Acer Z301C (G-sync)

Skjerm 2 og 3 (Ingen problem):  Asus VN247

Har nå byttet fra et gtx 1070 til et gtx 1080ti å problemet vedvarer fortsatt. Har reinstallert alt av drivere samt oppdatert firmware på de plassene det kan oppdateres.

Prøvd å deaktivere g-sync, satt skjermen til 60hz, byttet kabler til skjermen, deaktivert de andre skjermene og prøvd fabrikkinstilling.

Det som er problemet er at jeg får masse firkantige boxer med pixler som blir blurry. Lagt ved et bilde som viser også hva som skjer med "svarte / grønne farger".

post-60467-0-42245000-1493447458_thumb.jpg

Fikk ikke lov å laste opp mp4 video til forumet, så har lagt ved en link slik at man kan laste ned mp4 fila. Her ser man en sammenlikning på skjermene jeg sitter med.

1. https://ufile.io/0424n

2. https://ufile.io/vals1

Det merkelige er at skjermen fungere utmerket til alt annet. Så lenge de ikke er noe store svarte områder etc. Står som et spørsmålstegn nå  :hmm: Takk for innspill!

Edit: Ironisk at etter så mange timer med feilsøking så finner man det ut selv like etter man har postet på et forum. Ser ut til at å la windows selv styre farger er en dårlig idee. Prøvde nå å la Nvidia ta full kontroll over fargene i alle program, å ved og redusere brightness bare 10% så har alle probleme forsvunnet. NB: Det hjalp ikke når jeg prøvde og endre instillingene på skjermen selv. 

Endret av Dizato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...