Gå til innhold

ett års utdanning, Treider osv

Zaetar

Anbefalte innlegg

Hei har kommet til ett punkt i livet mitt der jeg er ganske lei jobben jeg har nå. Problemet er at jeg er 25 år og har bare generell studiekompetanse fra VGS. 

Jeg har da søkt litt rundt på nettet, og sett på yrkesrettet utdanning. Det som kommer er Treider, NKI osv. 

Jeg har sett på Nettverksadministrator på Treider og har vurdet det da det er bare ett års udanning. Men jeg er ikke sikker på dette og trenger noen innlegg fra folk angående dette. Det hadde vært kjipt å slutte fra jobb også betale masse penger bare for å finne ut at alt er tull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studier har lite å si, men kort oppsummert vil 3 år med studier gi mer enn 1 år med studier. At du er 25 år er ubetydelig i de fleste sammenhenger.

Det handler mer om å tillegne seg kunnskap og det å kunne vise til erfaring eller kunnskap innenfor fagområdet du jobber. for de fleste har de bare studier å vise til, men dersom de kan vise til erfaring eller prosjekter hos kunder eller annet så kan det ofte veie opp for manglende utdanning, fordi arbeidsgiver kan verifisere kunnskapsnivået du ligger på selv.

Lenke til kommentar

Studier har lite å si, men kort oppsummert vil 3 år med studier gi mer enn 1 år med studier. At du er 25 år er ubetydelig i de fleste sammenhenger.

Det handler mer om å tillegne seg kunnskap og det å kunne vise til erfaring eller kunnskap innenfor fagområdet du jobber. for de fleste har de bare studier å vise til, men dersom de kan vise til erfaring eller prosjekter hos kunder eller annet så kan det ofte veie opp for manglende utdanning, fordi arbeidsgiver kan verifisere kunnskapsnivået du ligger på selv.

Nå har ikke jeg hatt de mest avanserte jobbene, har bare jobbet i butikk og som vekter i 3 år. Så jeg føler at utdanning kan kanskje gi meg bedre jobber. 

Men jeg føler at det er kanskje bedre å bare jobbe opp til en bachelor istedenfor en ett års utdanning. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I og med at du har jobbet som vekter, har du vurdert å ta fagbrev i sikkerhetsfaget? Da får du absolutt en yrkesrettet og relevant utdanning. Vil du fordype deg innenfor emner kan du jo studere i ettertid, men da både studie og fagskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...