Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver eller arbeidstakers ansvar?


Anbefalte innlegg

Har arbeidsgiver plikt til å informere om lønns- og ansiennitetsforhold?

 

Hvis arbeidsgiver gir feil informasjon om dette, som fører til at jeg ikke får gjort krav på lønn jeg ellers ville gjort krav på med riktig informasjon, har jeg da krav på erstatning eller etterbetaling når arbeidsgiver erkjenner å ha gitt uriktig og mangelfull informasjon?

 

Eller er det ene og alene opp til meg å gå i mot/overprøve den informasjonen jeg får, og må ta tapet på egen kappe?



Anonymous poster hash: d9e90...052
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er opp til deg å gi alle relevante opplysninger, opp til arbeidsgiver å bedømme dem, og opp til deg å akseptere eller avslå arbeidsgivers bedømmelse i form av at du aksepterer arbeidsavtalen.

 

Hvordan man håndterer feil gjort i denne prosessen avhenger av feilen som er gjort og hvilken norm som er brutt ved feilen (snakker vi om et brudd på en personalhåndbok eller en tariffavtale, eller en allmenngjort tariffavtale).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...