Gå til innhold

Stasjonær PC til salgs - hvilken pris?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jeg er litt usikker på hva jeg kan selge PCn for. Jeg legger ved ett bilde av inni PCn. Den starter men slår seg av og på hele tiden. Den kommer ikke til oppstartskjerm før den slår seg av og på igjen. Jeg finner ikke feilen, har ikke bruk for den lenger så legger den ut for salg. Men til hvilken pris?

ixJgdhv.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Det er ikke så lett for meg å forklare da jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg finner slik info når jeg ikke for den på. Vurderer å kaste den om jeg ikke kan selge den til en billig penge. Hva kan man eventuelt legge den ut for?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Ta heller bilde av hovedkort esken\skjermkort\cpu burde så der.

Er den ferdig bygget hos komplett ta med URL der du bestilte den der.

Eneste det umulig å konkludere hva som er feil, men tipper cpu\hovedkort\ram f.eks kortsluttning eller kompaktibilitet feil.

Har den noen gang virker? Har du bygget den selv? Hva har du gjort for å prøve å finne feilen?

Tror de fleste ikke vil\gidder å betale penger for pc uten de vet hva som er feil.

I vestefall ta med pc til databutikk så finner de kanskje ut av feilen da de har flere deler det kan teste.

Men kan fort koste litt hvis det er brukerfeil eller defekt hovedkort forusaket av korsluttning eller bøyd cpu pins.

Men får du reparert den får du verfall mere for pcen en du gjør nå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det står på delene, men vanskelig å finne ut av annet enn PSU'en fra bildet. Det er vel denne, http://www.coolermaster.com/powersupply/silent-pro-m2/silent-pro-m2-1000w/

Ser det står ASUS Wi-Fi et eller annet. 2 stykk SSD'er, størrelse på disse? Stock Intel-kjøler tilsier ofte at det ikke er en K-variant av CPU.

Så ser jeg Rema-posen bak der, de koster vel 1 krone så halv pris er nok bra :p

Edit; Det er folk som kjøper defekt billig for å fikse og selge. PSU'en er vel av den bedre typen så den er kanskje verdt noen kroner selv om den er gammel(?). Jeg vil si at en "skrotnisse" burde klare å få greit tilbake for en tusenlapp, men jeg hadde tatt imot en halv.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er ikke så teknisk av meg. Kjøpte den av en venn som solgte den for en annen for en stund tilbake. Har virket fint helt til den stod ca 3mnd uten bruk. Datt i bakken under oppussing og siden ville den ikke på. Har prøvd å bytte noen kabler inni der, testet litt forskjellig uten hell. Skal prøve å ta bilder av det senere.

Lenke til kommentar

Ta vare på den. Kjøp deg ny pc. Bytt så ut del for del fra den nye til den gamle, til du finner ut hvilken del som er ødelagt. Kjøp ny del som er ødelagt. Reparér gamle pc og selv til ok pris.

Kan hende det bare er en liten filleting som koster 200-500 kr. Dumt å hive 3000 ut i søppeldunken bare for at en annen kødd skal få dem penga.

Lenke til kommentar

Et fall av PC'en mot gulvet kan lage skade i hva som helst. Mest sannsynligvis er minst hovedkortet defekt. Disker tåler heller ikke fysiske sjokk, men det kommer an på hvordan fallet ble. Sannsynligvis er kortene dine iorden. Hvis jeg skulle kjøpt noe blindt hadde det blitt nytt hovedkort.

Lenke til kommentar

Ta vare på den. Kjøp deg ny pc. Bytt så ut del for del fra den nye til den gamle, til du finner ut hvilken del som er ødelagt. Kjøp ny del som er ødelagt. Reparér gamle pc og selv til ok pris.

Kan hende det bare er en liten filleting som koster 200-500 kr. Dumt å hive 3000 ut i søppeldunken bare for at en annen kødd skal få dem penga.

Kan du noe om maskinvare? Det er kompabilitetsproblemer som må tas med i likningen. Er det en 4-serie CPU fra Intel så vil ikke en ny CPU passe. TS må isåfall kjøpe brukt og vil ende opp med en tilsvarende PC som den han har nå. Det er et tapsprosjekt.

Finn ut hvilke deler det er. Sett pris. Trekk fra f.eks. 50% og selg som dele-PC med uvisst feil. Eventuellt feilsøke de delene det går å feilsøke og selge de løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...