Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har isdn oppkobling til den stasjonære pc min. Jeg vurderer å kjøpe tråløst system til den bærebare. Hva må jeg kjøpe/gjøre? Pris

Jeg er takknemlig for alle svar

bruker du switch kan du kjøpe et tråløst-kort(PCI) og et aksesspunkt, du kommer unna med bra utstyr til rett over tusenlappen :yes:

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at du vil kobel den bærbare PC til internett via den stasjonære (ISDN).

Det du trenger er en trådløs (lan) adapter i hver PC. En USB- adapter i den stasjonæer og ett PCMIA-kort i den bærbare. Set dem opp som "AD-hoc! - Og så må du "huke" av for at andre kan benytte internett tilgangen i den stasjonære- og automatisk oppkoblen til internett. -Det skulle være det hele!

De trådløse adapterne (kan være av ulik fabrikat) kan du få for under 500,- pr stk.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke noe om pc, derfor både svarer og spør jeg sikkert dumt.

Jeg vil ha den stasjonære stående slik som i dag, men jeg vil gjerne kunne benytte den bærbare hvor jeg vil i huset.

Jeg har som før nevnt isdn tilkobling, men fikk vite i går at det er muligheter for adsl i nær fremtid (firstmile)

Er det noe forkskjell bortsett fra at jeg da må bruke noe som har med adsl tilkobling? Hvordan er det enklest mulig?Gjerne med prisantydning

Alle forslag mottas med takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...