Gå til innhold

Løse hunder er skumle

WeirdFace

Anbefalte innlegg

Folk som lar de irriterende kjæledyrene sine løpe fritt omkring, uten å bruke bånd eller noe på dem.

I går når jeg var ute og gikk en tur, og så kom det en stor hund løpende etter meg. Den holdt seg kanskje en eller to meter bak meg hele tiden, bjeffet infernalsk, og glefset eter beina mine...

Hadde det vært en snill og rolig hund (som bare ville ha klappet litt på seg) så ville jo det selvfølgelig vært helt greit. Men irriterende hunder som bare lager bråk, burde egentlig holdes i bånd..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det verste, når eieren kommer og sier "hun er så leken av seg skjønner du".

For en som ikke er vant til hund er det en fattig trøst når bikkja vimser rundt deg og gir all lyd den har.

Har hatt hund selv, og jeg hadde også reagert på dette. Ikke fordi jeg var redd, men fordi det vitner om manglende kontroll.

Å snu seg og brøle mot dyret ville jeg droppa...

Lenke til kommentar

Husker vi gikk en gang og møtte en diger schæfer, det lille dyret vårt ga hals og sprang målretta mot schæferen.

Den brydde seg ikke noe særlig, men snudde hodet mot den da det var 10-15 meter mellom dem.

Da bråsnur mopsen, springer tilbake til oss og går bak beina våre.

Tøff i trynet på avstand :p

Lenke til kommentar

Man kan godt anmelde likevel. Det dukker opp som statistikk og hvis statistikken ikke er der, kommer det aldri på radaren.

Er småskeptisk til hunder selv, men om en hun kommer noen gang angriper jeg meg, kommer jeg ikke til å legge noe i mellom. Spiller ingen rolle på størrelsen.

I dag tidlig på vei til jobb var det en liten rotte (på størrelse med en fotball) som stod og bjeffet på meg. Eieren var 5 meter unna og prøvde å få bikkja til å slutte å gneldre. Jeg gikk bare rett forbi. Hadde den glefset etter meg vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Kan ikke love at jeg ikke hadde gitt den et spark.

Lenke til kommentar

Cesar Milan bedriver 'hundeoppdragelse' som baserer seg på gammel overtro og tanker som heldigvis er på vei ut.

Enhver som er glad i hunden sin og ønsker seg en harmonisk, lykkelig hund holder seg langt unna ham.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er lov å si ifra, men ikke spark for hardt, for da kan du lett bli anmeldt for dyreplageri.

Om det faktisk er en aggressiv løs hund som stormer mot deg, synes jeg man bør kunne sparke til av all kraft.

Ellers må du plutselig til legen og få stivkrampesprøyte - om du er heldig og slipper unna så enkelt.

Kan godt  hende du blir anmeldt, men da bør politiet ta din side, og heller se på hvorfor hundeeier lot aggressive hunder gå løse

• Liker 2
Lenke til kommentar

Cesar Milan bedriver 'hundeoppdragelse' som baserer seg på gammel overtro og tanker som heldigvis er på vei ut.

Enhver som er glad i hunden sin og ønsker seg en harmonisk, lykkelig hund holder seg langt unna ham.

Han har da mye metoder for tilvenning som er riktig? F.eks metoder han brukte på hunder som var redd for vann, mannfolk, høye lyder osv.

Dette er vel riktignok ganske basic metoder.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Er lov å si ifra, men ikke spark for hardt, for da kan du lett bli anmeldt for dyreplageri.

Om det faktisk er en aggressiv løs hund som stormer mot deg, synes jeg man bør kunne sparke til av all kraft.

Ellers må du plutselig til legen og få stivkrampesprøyte - om du er heldig og slipper unna så enkelt.

Kan godt  hende du blir anmeldt, men da bør politiet ta din side, og heller se på hvorfor hundeeier lot aggressive hunder gå løse

Vi snakket om små hunder. Er det en schæfer eller noe sånt som glefser etter deg så spark i vei.

Edit: IKKE at jeg mener at det er ok å sparke hunder heller, men hvis en større hund kommer mot deg og glefser mot deg så har du all rett til å sparke den vekk fra deg.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...