Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC restarter.


Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen så restarter altså pc'en jeg har. Dette skjer da kun om natten eller mens jeg er på jobb. Det skjer aldri (hittil i hvert fall) mens jeg bruker den (spill/jobb/fotoredigering/streaming/youtube etc). PC komponenter står i signatur. Har skrudd alt av strømsparing av (bortsett fra at skjermen skal slå seg av etter 20 min). Dobbel og trippelsjekket at det ikke er noe sted jeg har glemt å huke av eller forandre. Den går heller ikke i dvale/sovemodus - den restarter seg så når jeg da skal bruke den igjen står den på login skjermen.

 

Skjønner absolutt ikke hvorfor det skjer, eller hvordan jeg skal fikse det.

Tips/triks til hvordan man kan finne ut hvorfor det skjer og hvordan evt å fikse det tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows Update som kjører på de tidsunktene det har funnet ut at det passer for deg, det er faktisk ikke tull.

Joa, har tenkt tanken. Men dette har skjedd 3 dager på rad nå (både om natten, og når jeg kommer hjem fra jobb).

Windows update kjører vel ikke så ofte?

 

 

edit: Dette skjer altså selv om maskinen står og folder på begge skjermkortene (100%).

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Sjekk Windows Reliability History, det logges sikkert der. http://www.makeuseof.com/tag/windows-7-reliability-monitor/

 

Sjekket som du sa og fant dette:

post-147792-0-21015300-1493402641_thumb.jpg

Klikket inn på "vis tekniske detaljer og fikk opp dette:

post-147792-0-27618700-1493402646_thumb.jpg

 

Ingen aning hva/hvordan jeg skal bruke denne informasjonen til å fikse problemet/problemene dog.

 

 

 

edit: Laster ned nye drivere til skjermkortene.

Er det noe vits i å oppdatere bios? Aner ikke hvordan man gjør det.

Har det i så fall noen innvirkning på programmene/etc man har installert?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Tror det er denne feilen:  0x0000124 (WHEA UNCORRECTABLE ERROR)

Ser ut som en kjedelig sak, kan være mange årsaker.

BIOS oppdatering er ikke det første man prøver, men BIOS reset er nevnt. BIOS har ingen påvirkning på installerte programmer.

 

Flytter tråden til en mer relevant kategori.

 

Takker.

Det jeg ikke skjønner er at det utelukkende skjer når pc'en ikke er i bruk.

Altså når den bare står og idler/folder.

:hmm:  :hmm: 

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av F@H bruker du? Jeg hadde problemer med beta versjonen, programmet krasjet ofte. Du kan eventuelt prøve å re-installere F@H.

Aner ikke.

Installerte det for kun et par dager/uke siden. Hvordan sjekker jeg?

 

Mulig det er noe med F@H klienten. Lot den stå på uten å folde igår/natt og hadde ikke restartet seg da jeg dro på jobb idag tidlig. Når jeg kommer hjem i kveld skal jeg sjekke og se om det er tilfelle nå også. I så fall har den da stått på i nesten 48 timer uten å restarte, og eneste forskjellen er at F@H ikke har vært på. 

 

 

edit: Det rare er at den fortsatt ikke har restartet mens jeg har sittet ved den (spill/jobb/internett/streaming) selv om folding har stått på. Det er utelukkende når den ikke blir brukt at det skjer..  :hmm:

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...