AnonymDiskusjon Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 I bedriften min så regulerer de ansienniteten 1.juli. Dvs at de som har begynt i august må vente nesten et helt år på å få regulert lønnen. Men hvordan er lovverket iforhold til etterutbetaling av ansiennitet? For noen går de jo nesten et år, og med 1600 ordinærtimer + overtid så blir dette ganske mye penger. Anonymous poster hash: 0d60f...a00 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Dette er ikke et lovregulert område. Det eneste som eventuelt regulerer dette er tariffavtaler, og de varierer fra fagområde til fagområde. Lenke til kommentar
Anjers Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Såfremst at det ikke står noe spesifikt i tariffavtalen så er ikke arb.giver pliktig til å betale ut de pengene? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Ja. Dette må såfall spesifikt avtales. Vet ikke hvor vanligt dette er da jeg ikke har vært borte i det. Tariffavtalen jeg jobber under har ikke med dette og jeg har sikkert potensielt gått glipp av en del penger ved justering av ansinitet i bedrift og faget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå