^aM^ Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 hey hey jeg har nettop installert den nyeste mandrake men den vill ikke starte dt står bare loading linux når jeg vil ha det tilå starte så kommer jeg ikke lengre .....irriterende.... noen som vet ka som kan ha gått galt Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 kan være noe galt med installsjonen? Kan du brenne ut nye cder og prøve pånytt? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvis han fikk brukt CD-ene til å installere Linux, uten feilmeldinger, så er det ikke noe gale med CD-ene. Husket han å installere Lilo eller Grub? Gjorde han det på Master Boot Record? Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 dette er den eneste gangen cdene har funka fint...... ikke noen andre muligheter... ps. mener instalasjonen gikk greit jeg, men kan jeg ha flere en en desktop type og hvis ikke kan det vere det som er feilen?? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Du kan ha så mange du vil, og du velger hvilken du vil bruke når du logger inn (*etter* at Mandrake har startet opp). Men hvis du ikke kommer lenger enn til "Loading Linux", så er nok feilen på et litt mer grunnleggende nivå. Om du lagde boot-diskett, prøv å boot med den. Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 okey jeg er newb jeg inrømmer det......wtf er master boot record og va er lilo eller grubb?? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Lilo og grub er bootloadere, små programmer som har til oppgave å loade Linux, og gir deg i tillegg en fin meny du kan velge f.eks. mellom Linux og Windows med (Mandrake standardiserer på Lilo). Får du den menyen? Master Boot Record er en spesiell plass helt på begynnelsen av disken, som er et fint og trygt sted å legge Lilo på. Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 jeg får opp en blå meny som lar meg velge mellom linux-enterprize, linux eller floppy windows og fail-safe denne du mener?? Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 jeg tror jeg sletter alt jeg har av linux og beggyner helt fra beggynelsen av, btw må jeg ha en vekselsstasjon?? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) må jeg ha en vekselsstasjon?? Du må ikke, akkurat som du ikke må pusse tennene. Det går å ikke gjøre det, men det er kortsiktig og stort sett alle gjør det. En swap-partisjon er på en måte "Backup-RAM". Når det ikke er mer minne igjen lagrer man ting på denne delen av harddisken. Den bør være på 500-1000 MB. Endret 4. desember 2003 av DummeGaas Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 okok setter opp det siden jeg er så glad i å pusse tennen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå