Gå til innhold

Nintendo har annonsert nok en håndholdt konsoll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer jo nye konsoller omtrent hvert år. Skjønner ikke at folk klarer å henge med, det koster jo skjorta. Særlig om man skal ha en ok pc også. Spill koster jo også. Nei, det gamle er best, spiller Diablo 2, Sid Meier's Alpha Centauri, Wc 3 Frozen Throne og andre gamle strategispill. Nyere spill er ikke noe bedre med tanke på spillbarhet, likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes Nintendo skal kjøre hardere på å konvertere til mobilspill, er ikke som om 3ds har mer kraft enn en middels mobil uansett.

Tror ikke det. Problemet er ikke ytelse, men det at mobiltelefoner ikke har gode nok kontroller til de fleste spill, og å drasse med seg en ekstern BlueTooth-gamepad blir for upraktisk.

Derfor er det bedre med dedikerte håndholdt-konsoller.

Lenke til kommentar

Kommer jo nye konsoller omtrent hvert år. Skjønner ikke at folk klarer å henge med, det koster jo skjorta. Særlig om man skal ha en ok pc også. Spill koster jo også. Nei, det gamle er best, spiller Diablo 2, Sid Meier's Alpha Centauri, Wc 3 Frozen Throne og andre gamle strategispill. Nyere spill er ikke noe bedre med tanke på spillbarhet, likevel.

Max Payne 1 og 2, Half Life 2 og Hitman: Blood Money om jeg skal velge noen eldre titler. Strategispill er ikke helt for meg.

Eller så har man jo også SNES9x, Nestopia, Mame, BGB, Project 64, Fusion og ePSXe.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Syntes Nintendo skal kjøre hardere på å konvertere til mobilspill, er ikke som om 3ds har mer kraft enn en middels mobil uansett.

Tror ikke det. Problemet er ikke ytelse, men det at mobiltelefoner ikke har gode nok kontroller til de fleste spill, og å drasse med seg en ekstern BlueTooth-gamepad blir for upraktisk.

Enkelt løst med et "cover" med kontrollere designet av nintendo..se for deg markespotensialet, enormt

Lenke til kommentar

Men 3ds solgte jo, og selger fremdeles, i bøtter og spann. Det jeg ikke skjønner med denne oppgraderingen er at de har gått bort fra  at 2ds (foruten å droppe 3d-funksjonen) var en mer robust konstruksjon uten hengsling, som gjorde at barn (med sine "røffere forbruksmønstre") kunne få en uten at du måtte passe på dem som en hauk.

Lenke til kommentar

Denne modellen er ikke ment for de som allerede har en 3DS. Den kommer ikke til å ha noen grafikkmessige forbedringer i forhold til de eldre modellene.

Det er en billigere modell som sannsynligvis er ment for småbarnsfamilier.

Lenke til kommentar

Syntes det er like upraktisk å dra med meg en konsoll, men ser hva du sier.

Lenke til kommentar

Gode nyheter, øker sjansen for at de pumper ut flere gode spill fremover. Kjøpte en 3DS XL med de 10 beste spillene (Mario 3D Land, alle Zelda spillene osv) på Finn for under 2000kr totalt. Solgte unna et par spill jeg ikke var interessert i for 1000 kr, så det er den beste spilldealen jeg har gjort. Syns 3DS er en fantastisk konsoll når TVen er opptatt og PC ikke frister, eller på reise.

Lenke til kommentar

Max Payne 1 og 2, Half Life 2 og Hitman: Blood Money om jeg skal velge noen eldre titler. Strategispill er ikke helt for meg.

Eller så har man jo også SNES9x, Nestopia, Mame, BGB, Project 64, Fusion og ePSXe.

Og prisen på spill. Spill til konsollpris selger ikke på telefon. Ser jo også hele tiden at spill som koster 15 kroner på iOS koster 70 kroner når de kommer på steam et halvt år senere.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Enkelt løst med et "cover" med kontrollere designet av nintendo..se for deg markespotensialet, enormt

Enkelt løst med ett cover som passer til alle telefoner da? Bra at alle telefoner har akkurat lik utforming og akkurat lik størrelse da. Nå skal det sies at jeg tviler på at et cover vil være like god å holde i som kontrollene på noen av konsollene de skulle ha konkurrert mot.

Så lenge kontroller er frivillig tilleggsutstyr som ikke følger med vil ikke dette bli et krav for å spille, er jo bare å se på hvor mange spill som støttet Playstation Move, Kinect, Wii Balance Board, Circle Pad Pro Eller Transfer Pack. Eller hvor mange mobilspill som støtte kontroller godt for å nevne ett relevant eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...