AnonymDiskusjon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg ønsker ikke å legge ut spørsmålet her i fare for å bli gjenkjent, men hvis noen kan noe juss og er så greie og lar meg få sende en PM er jeg svært takknemelig Det dreier seg om ansiennitet, mangelfull informasjon fra arbeidsgiver og krav. Anonymous poster hash: 26889...962 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 krikkert er flink og en av de mest aktive juristene her inne som jeg har sett https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=186803 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg ønsker ikke å legge ut spørsmålet her i fare for å bli gjenkjent, men hvis noen kan noe juss og er så greie og lar meg få sende en PM er jeg svært takknemelig Det dreier seg om ansiennitet, mangelfull informasjon fra arbeidsgiver og krav. Anonymous poster hash: 26889...962 Er du medlem av en fagforening? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Da venter jeg og ser om Krikkert har tid om ikke andre melder seg i mellomtiden Det er ikke et veldig komplekst spørsmål, så det er sagt, hvis man har litt kjenskap til det er det godt mulig det kan svares raskt på. Og det er heller ikke sikkert man trenger å kjenne til arbeidsrett, men juss på et mer generelt plan. Jeg er ikke fagorganisert, dette er et bevisst valg basert på erfaringer. Anonymous poster hash: 26889...962 Anonymous poster hash: 26889...962 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 krikkert er flink og en av de mest aktive juristene her inne som jeg har sett https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=186803 Krikkert har sagt at han kun svarer i forumtråder da han må ta betalt om han svarer privat 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Å ja, takk for info, det kan jeg jo forsovidt forstå. Jeg får heller se om noen andre melder seg Man trenger ikke være jurist heller om noen ønsker å prøve seg Anonymous poster hash: 26889...962 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Kanskje du bare skal kontakte jussbuss eller tilsvarende der du bor? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Det er påfallende hvor redde folk er for å betale for tjenester. Ikke alle tjenester, men noen. Å svi av en liten tusenlapp for å få lov til å sitte ved et bord og drikke til tredobbel pris, det er helt selvsagt. Mens for andre oppgaver, der tas det uten å blunke til takke med råd fra tilfeldige og ukvalifiserte. Gratis, men ikke sjelden er verdien av samme størrelsesorden som prisen. Ta heller direkte kontakt og forhør deg hos noen du har tillit til. Selv er jeg blitt kontaktet flere ganger i diverse sammenhenger (Ikke om jus, vel å merke!), og resultatet er blitt tilfredsstillende for alle parter. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Ein svakheit med jurdiske råd frå ein anonym bruker per PM er at du ikkje veit kva kompetanse vedkommande har, og sidan ingen andre ser svaret så vil heller ikkje åpenbart dårlige råd bli oppdaga. Når det gjeld slike spørsmål om arbeidsforhold så ligg mykje i detaljane, fyrst og fremst i form av kva som er avtalt gjennom arbeidsavtaler eller tariffavtaler. Der det ikkje foreligger avtaler så er det arbeidsmiljøloven og arbeidsgivers styringsrett som gjeld. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå